annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15881791
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2399018
Et andet syn 2003686
Åndelig Føde 1604019
Jesu ord 1534505
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 541 gæster og 149 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 239 af 245 < 1 2 ... 237 238 239 240 241 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#42883 - 12/02/2024 15:49 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

jeg ved aktivt her og nu at elske verden.


Hvad gør du da???

Er spørgsmål alle ville stille - fx hvis du kom i tv med det udsagn.

Og spændende både at høre hvad du gør og hvilke i verden værens forhold du er engageret i?

Jeg kender masser af mennesker der aktivt går til den for at forbedre miljøet og klimaet. Mennesker der synes man bliver nødt til at bidrage med konkrete handlinger.

Nu vil jeg ikke fremhæve mig selv - men min adfærd er og har været styret af i rigtig mange år, en adfærd der tilgodeser miljøet og klimaet. Sidste tiltag kom dog helt spontant af sig selv - uden at jeg havde miljøet og klimaet i tankerne - nemlig har jeg pludselig nu i snart 4 måneder været kun vegetarisk spisende.

Jeg har ikke noget imod kød - men den vegetariske kost jeg begyndte på forførte mig især pga råvarerne og farverne i køkkenet og så kom at det mere og mere bekom mig vel. Af brød har jeg kun meget groft rugbrød tilbage (og økologisk havregryn til morgenmad) - ellers er alt andet brød og kager fjernet fuldstændigt.

Jeg supplerer min vegetariske kost med kerner og nødder.

Derudover har jeg 3 andre store grundpiller i min adfærd der tilgodeser miljøet (naturen) og klimaet. Og jeg arbejder på yderlig endnu et tiltag men da det koster er jeg her inde i nogle økonomiske grundige overvejelser før jeg kan søsætte dette projekt.


Hvis Danmarks Grå Guld ville det kunne de med lethed gennemføre en bæredygtig fødevareproduktion - men det kræver selvfølgelig viljen til at ville investere den helt enorme formue i kapital pensions ordninger det Grå Guld her i den vestlige verden har fået fingrene i. Men desværre vil de fleste rejse og forbruge og de der ikke vil dette, her tør stort set ingen at investere økonomisk i den grønne omstilling. Selv om det viser sig at de mennesker eller befolkningsgrupper her i verden hvor der er flest i populationen der er over 100 år - de allesammen arbejder med jordbrug gartneri og køkkenhave og høst og madlavning selv når de er oppe i 90 og endda over 100 år. Så Edens Have er ikke bare tom snak. Lægerne har stort set fundet ud af hvorfor dette aktive liv med gartneri fødevarer produktion medfører den sundhed der giver den høje levealder.

Dette kunne alle ældre mennesker i Danmark gøre efter hvis de gad og det ville være win win for ens sundhed og levealder og win for miljøet naturen og klimaet. Medføre et nærmest negativt klimaaftryk.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#42884 - 12/02/2024 16:21 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvad opfatter du dig selv som værende ler Hvem ved blinker Kom op på bjerget...




Your friend forever

Krishna

PS: Går det hele som planlagt...

https://www.youtube.com/@lydkunsten_dk


Top Svar Citer
#42888 - 13/02/2024 19:41 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Jeg skrev om min opfattelse af meningen med mit liv, at den er: "aktivt her og nu at elske verden".
Du spørger så:
Citat:
Hvad gør du da???

Er spørgsmål alle ville stille - fx hvis du kom i tv med det udsagn.

Og spændende både at høre hvad du gør og hvilke i verden værens forhold du er engageret i?
Mit korte svar er det, der står i min underskrift:
Ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg.
De tre første er jo min holdning, og de tre sidste min aktivitet.
Hvad indsigt angår, er det nok især misvækst i menneskers sind og årsager dertil.
Hvad medfølelse angår, er det især for mennesker, der lider - her også mennesker med misvækst i sindet - også kriminelle.
Og hvad omsorg angår, er det jo at gøre, hvad der er mig muligt, for at lindre lidelse og fremme harmonisk tilværelse.
Omsorgen gælder selvfølgelig også de skader, vi mennesker fortsat tilføjer denne klode med vor svinske grådighed.

M.v.h. Arne Sandhedens Mirakel: Verdens Væren. Agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, indsigt, medfølelse, omsorg, kærlighed heart smiler

P.S.: Ser netop i dag i et dagblad at det går fremad med udvikling af laboratoriefremstillet kød, og dermed håbet om at kunne ophøre husdyrhold, - drab og -slagtning.
P.P.S.: For mit eget vedkommende spiser jeg økologisk med et stærkt minimeret kødforbrug, kører meget lidt i min lille benzin bil og har varme med varmepumpe.
Top Svar Citer
#42889 - 13/02/2024 21:54 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC
Uregistreret

Namaskaram...

Hvordan vil du opdrage menneskene ler Hvem ved blinker Kom op på bjerget...




Your friend forever

Krishna

PS: Kan eleverne selv finde ud af tingene...


Top Svar Citer
#42893 - 14/02/2024 22:18 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, jeg fik ikke kommenteret hvad du skrev om landbrug, og jeg formoder, at det er regenerativt landbrug, du tænker på, og som jeg også går ind for - hvordan end det så skal blive gennemført.
Mvh. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 239 af 245 < 1 2 ... 237 238 239 240 241 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Heftige kampe tvinger Ukraine til at fly..
14/05/2024 23:33
Manchester City besejrer Tottenham og sp..
14/05/2024 23:20
Kong Frederik peger på ny teknologi som..
14/05/2024 21:32
Første portræt af kong Charles afslør..
14/05/2024 19:23
Caroline Wozniacki får ikke et wildcard..
14/05/2024 19:17
Nyheder fra Religion.dk