annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
3 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen ,(1 usynlig), 583 gæster og 180 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34495 - 19/01/2022 15:12 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ABC]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jehovas vidner er af den holdning at det er en frivillig beslutning for den enkelte at afgøre om han eller hun vil modtage organbonation når bare det ikke omfatter brug af blod.

Lyset bliver stadigt klarere
EFTERSOM de sande tilbedere anerkender Jehova som kilden til åndeligt lys, beder de inderligt om at Guds ‘lys og sandhed’ må lede og føre dem. (Sl. 43:3) Verden befinder sig i tæt åndeligt mørke, men den sande Gud lader til stadighed sit lys skinne på sit folk. Som følge deraf er deres sti “som det klare dagslys der gradvis vokser”. (Ordsp. 4:18) Det voksende lys fra Jehova bliver ved med at oplyse deres vej organisationsmæssigt, læremæssigt og i moralsk henseende. Hvilke lærespørgsmål har vi blandt andet fået en klarere forståelse af i de senere år?
Ordsprogene 4:18 siger Men de retfærdiges sti er som morgenens klare lys
der vokser i styrke indtil højlys dag.


Redigeret af Jørgen Primdahl (19/01/2022 15:26)
Top Svar Citer
#34496 - 19/01/2022 15:18 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5445
Sted: Vanløse
Hej Jørgen (fred være mid dig)

Ikke mig bekendt...

https://vandrermotlyset.net/Treenighetsdogmets%20utvikling.html

Citat:
XXIII. Forekommer Treenighedsbegrebet i det Nye Testamente?

Hvis Treenigheden var en ægte og oprindelig Bestandel i Kristendommen, og hvis Jesus havde lært det til sine Disciple, saa skulde man vente at finde det ofte og klart udtrykt i det nye Testamente, Og de Kapitler eller Vers, som indeholdt denne Lære, maatte naturligt være at finde mellem de mest troværdige og tilforladelige Dele af Bibelen. Men saadan er det jo slet ikke´. Der plejede at være kun to, siger og skriver to, Steder i det N. T., som indeholdt Udtrykket "Faer, Søn og Helligaand", eller hvad der svarede til det. Det ene Sted var 1. Joh. Brev 5. Kap. 7.-8. Vers, sim i den gamle Bibeloversættelse lød: "Thi de er tre, som vidne i Himlen: Faderen, Sønnen (Ordet) og den Helligaand, og disse tre er eet; og de er tre, som vidne paa Jorden: Aanden, Vandet og Blodet; og disse tre gaar ud paa eet." Men det er paavist, at Ordene: "i Himlen: Faderen, Sønnen og den Helligaand, og disse tre er eet; og de er tre, som vidne paa Jorden:" var indskudt i det 5te Aarhundrede i den latinske Oversættelse og altsaa var rent og skært Falskneri. Disse Ord er derfor fjernede fra de nyere Bibeloversættelser.
Der er derfor kun een Treenighedstekst tilbage, og den er i Matthæus Evangeliets 28de Kap. 19de Vers: "Gaar derfor hen og gør alle Folkeslagene til mine Disciple, idet I døber dem i Faderens og Sønnens og den Helligaands Navn, og lærer dem at holde alt, hvad jeg har befalet eder; og jeg er med eder alle Dage indtil Verdens Ende." Disse Ord siges at være talt af Jesus under en af hans Aabenbarelser for Disciplene efter hans Opstandelse. Ord, som tillægges en Mand efter hans Død, vil altid være tvivlsomme; men her har vi andre Grunde til at holde Treenighedsformlen i den for et Falskneri. Først synes det underligt, at Disciplene ikke gjorde, hvad Jesus saa bestemt befalede; thi ifølge Apostlenes Gerninger døbte de altid i Jesu Navn, som de aldrig havde hørt andet befalet. Men dernæst citerer kristne Forfattere som Origenes og Eusebius fra Cæsaræa (der var Kirkens første store Historiker) ofte dette Skriftsted uden Treenighedsordene. I Eusebius´ talrige Skrifter citerer han dette Skriftsted i alt 18 Gange. De 15 Gange, det forekommer i Skrifter før Nikæamødet Aar 325, er der ingen Treenighedsord; efter dette Møde er Treenighedsordene føjet til i de tre Citater, der forefindes. Det synes altsaa klart, at Bibelhaandskrifter før Nikæamødet ikke havde denne Treenighedsformel.

Hvor meget er der fusket med tingene...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34497 - 19/01/2022 15:26 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5445
Sted: Vanløse
Hej Jørgen (fred være med dig)

Men er der ikke tilfælde, hvor den eneste løsning er blodtransfusion? Hvad med at donere blod til andre og redde deres liv? Har I misforstået skrifterne heart

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34498 - 19/01/2022 15:41 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5445
Sted: Vanløse
Hej Jørgen (fred være med dig)

Er der ikke blod i organer? Livet er vel desuden ikke bare i blodet? Hvem kan undvære et heart

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34499 - 19/01/2022 15:48 Re: Hvad er JESUS KRISTUS kendt for? [Re: ABC]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1900
Citat:
Livet er vel ikke bare i blodet...

Blodet skaffer soning – For kødets liv er blodet

Hvem som helst af Israels hus og af de fremmede, der bor som gæst blandt dem, som spiser blod – mod ham, der spiser blod, vil jeg vende mig og udrydde ham fra hans folk. For kødets liv er blodet, og det har jeg givet jer til at komme på alteret for at skaffe soning for jer; det er blodet, der skaffer soning, fordi det er livet. Derfor siger jeg nu til israelitterne: Ingen af jer må spise blod; den fremmede, der bor som gæst blandt jer, må heller ikke spise blod.
Hvem som helst af israelitterne og af de fremmede, der bor som gæst blandt dem, som fanger noget vildt eller en fugl, der må spises, skal lade blodet løbe fra og dække det til med jord. For blodet er livet i alt kød; det er dets liv. Og jeg siger til israelitterne: I må ikke spise blodet fra noget som helst kød, for blodet er livet i alt kød. Enhver, der spiser det, skal udryddes.

https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/3_Mos/17

… også derfor Jesu offerdød bibelsk ved sit blod frelser de som tror og handler derpå fra synd og død

¨¨¨¨
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 20 < 1 2 3 4 5 6 ... 19 20 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Hanskrist
25/04/2024 23:58
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
USA er gået i gang med at bygge midlert..
26/04/2024 00:31
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Nyheder fra Religion.dk