annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Rødhus hedeklit
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 82 af 190 < 1 2 ... 80 81 82 83 84 ... 189 190 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#39164 - 02/04/2023 11:59 Re: Så er der linet op... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Nogen mener jo, at menneskeligt ´skal ´ man nyde kropskontakt, men det kan jeg ikke, når ingen endnu elsker mig personligt.



"når ingen endnu elsker mig personligt"


Nej det vender modsat, du elsker ingen personligt

Med din bevidsthed - de tanker du render rundt med i hovedet om dig selv og verden (vi andre) vil du aldrig komme til at elske nogen - blive forelsket og tiltrukket og fascineret af og interesseret i et andet menneske.

Normalt fylder forelskelse og kærlighed det meste af bevidstheden hos en mand omkring de 40 år.

Hvilket der intet er af i din bevidsthed - nej din bevidsthed er begravet i - opslugt af, usunde forvirrede (skizofrene) religiøse tanker om dig selv som frelserskikkelse der har Helligånden.

Din tænkning er i den grad primær proces tænkning. Noget jeg aldrig har oplevet før så tæt på mig. Din tænkning ville være noget for en psykiater at analysere på.

Analysere på dine sprogforstyrelse som må bunde i dine tankeforstyrrelser - symbol og associations forstyrrelser - hvor du ser sammenhænge overalt hvor der ingen sammenhænge er.

Du skaber identitet og associationer og symboler på hver eneste linje hvis du læser i en religiøs tekst fx Bibelen.

Det skyldes dovenskab eller åndelig sløvhed, mangel på opbydelse af forstandighed - at ville arbejde forstandigt - lave et stykke forstands arbejde der gør at du skvatter sammen i usunde og usande religiøse tanker - hvor du ser vidtløftige letkøbte symboler og sammenhænge overalt der ingen mening giver - tværtimod er de meningsløse = ufrugtbare tanker ingen mennesker har gavn af at være beskæftiget med, ej heller dig selv.

Du går til grunde i det religiøse - du bliver væk i det religiøse - det religiøse opløser dig og dit liv - ødelægger og snylter på dit liv.

Hvis du absolut ikke vil slippe det religiøse skal du have hjælp. Du skal simpelthen studere.

Jeg kunne godt lave fjernundervisning med dig hvis du ønsker det. Men det bliver hårdt for dig - for jeg siger tingene som de er. Og hopper ikke på dine ideer om at du har Helligånden og din frelserskikkelse identitet.

Du får lov til at arbejde med Helligånden og også dine tanker om dig selv som frelserskikkelse. Jeg trækker ikke uden videre disse to størrelser ud af dit liv - men du skal lære at forstå betydningen af disse to størrelser i dit liv.

Du tænker for meget Gerth og lever for lidt - altså arbejder og elsker for lidt.

Du skal i takt med du kommer tættere på livet - et godt og spændende liv - hvor du arbejder og elsker (relaterer til andre mennesker på en sund naturlig måde) sættes fri fra dine usunde religiøse forestillinger og bevidsthed. Fx snyder du dig selv og os andre ved at påstå du kender Helligånden hvilket du tydeligvis ikke gør - du ved sjovt nok intet om Helligånden.

Helligånden opbygger og skaber struktur i folks liv - fx øger Helligånden forstandighed og skaber orden og overblik.

Vi kunne godt tage Jan ABC med. For jer begge gælder at det religiøse (såvel som alkohol) ødelægger jeres liv - fordi I har svært ved at håndtere og forstå det religiøse hvorfor I går til grunde i det religiøse. Det stiger jer til hovedet.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#39168 - 02/04/2023 14:13 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (øvelse gør mester)

Hvorfor skal jeg inddrages ler Har du forstand på mit liv...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html

Lad os samle menneskene omkring...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39186 - 03/04/2023 20:23 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (øvelse gør mester)

Hvorfor skal jeg indblandes ler blinker halvfuld Har du forstand på mit liv...

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/galleries/27909/Symbol.html

Lad os samle menneskene omkring...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39276 - 12/04/2023 18:28 Re: Så er der linet op... [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth (øvelse gør mester)

Hvor får du det fra ler Godt der er øller på bordet blinker Lidt alternativ behandling...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#39279 - 12/04/2023 19:38 Re: Så er der linet op... [Re: ]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth (øvelse gør mester)

Du må lære at citere mig rigtigt ler Hvem er din guru...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 82 af 190 < 1 2 ... 80 81 82 83 84 ... 189 190 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk