annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15788205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392572
Et andet syn 1998883
Åndelig Føde 1558769
Jesu ord 1530152
Galleri
Limfjorden, Strandparken Nørresundby
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 58 gæster og 240 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 32 af 49 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 48 49 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#3425 - 23/08/2008 19:03 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: ole bjørn]
Ipso Facto Offline
bor her
Registeret: 06/07/2008
Indlæg: 604
Sted: Costa Tropical, Spanien

Hej Ole Bjørn!

Velkommen i de meniges rækker som helt "almindelig" debattør.
Endnu engang var det lige ved og næsten .... ler

Disciple må selvfølgelig svare for sig selv, men da du på den sædvanlige nedladende måde relaterer mine synspunkter til en fantasi om "konspirationsteori om en ateistisk mafia", må jeg tage til genmæle og konstatere, at du også her bytter rundt på tingene, måske fordi du ikke blot tænker inden for et alternativt paradigme. I dit særlige tilfælde er det nok paradigmet der tænker for dig.

Som de årvågne debattører ved, er det ikke teisterne der udspreder konspirationsteorier, men derimod ateisterne.

Debattøren "Ransom" var således leveringsdygtig i denneher version af "Zions Vises Protekoller" i et indlæg den 13/8-08:

Citat:
"Interessen kommer af det faktum, at teister har en så fremtrædende plads i mange magtkoncentrationer, som til dels har inspiration fra en religiøsitet."


Jeg svarede den magisk tænkende ateist med følgende advarsel:

Citat:
Her vil det nok være en god idé, hvis du stillede dig selv to spørgsmål.

For det første. Findes der eksempler på, at ateister gennem samtale kan overbevise teister om, at det de stærkt føler er sandt om det metafysiske er falsk? Det er her min analogi, med håbefulde heteroseksuelle der prøver at overbevise bøsser om, at det de føler så stærkt og smukt beror på en vrangforestilling, som man kan få dem ud af ved hjælp af rationelle argumenter, kommer ind i billedet.

For det andet er det faktisk udtryk for diskrimination overhovedet at klassificere folk efter deres religiøse eller anden åndelige overbevisning.

Erfaringerne med overoptagethed af folks religiøse tilhørsforhold er nemlig ikke gode. Da ateister i vidt omfang lider af magisk tænkning, jfr. de omkring 2 milliarder ateister det lykkedes at bibringe den rette tro og bilde ind, at kommunismen var den sande vej til jordisk frelse, som derefter slog omkring 100 millioner personer ihjel blandt andet fordi disse fejltænkninger troede på noget andet og mente, at kommunismen var en vrangforestilling, bør man nok lige standse op og tænke sig om en ekstra gang. Det skulle jo nødigt ende med konspirationsteorier svarende til Zions Vises Protekoller og andet ævl om, at jøder kontrollerede stor- og lånekapitalen samt de store firmaer, hvorfor det var mest rationelt at slå alle jøder ihjel og stjæle deres penge.

Foreløbig er det dog ikke kommet så vidt, men den ædle ridder for sandhed og ateisme, Sir Richard Dawkins, har dog stemplet alle religiøst troende med en psykiatrisk diagnose - de lider af vrangforestillinger.

Hvad Dawkins lider af, kan man udlede af min saglige analyse af den forkvaklede måde manden forholder sig til livsfænomenet på. Kan man have tillid til dømmekraften hos et menneske som på det principielle plan ikke kan skelne mellem levende væsener og maskiner, da det for Dawkins ser ud som om både mennesker og de maskiner vi bygger, er skabt med et formål.

Om enhver der tænker som Dawkins kan man med Samuel Goldwyns ord sige: "Let's have some new cliches.!"


Blind tro er altid farlig, specielt hos ateister og især når den kombineres med blindt had, der ødelægger nøgtern tænkning, hvorefter det er følelserne i kombination med primærprocesserne, der får den pågældende til konstant at føre sig frem med irrationelle forhånelser mod meddebattører, da saglig debat åbenbart falder uden for paradigmet.

Hilsen

Ipso Facto pifter


---------
"I don't want any yes-men around me. I want everybody to tell me the truth even if it costs them their job." - Samuel Goldwyn.

_________________________
"Lad dig ikke forvirre af andre - kom først til mig." - Ipso Facto

Top Svar Citer
#3426 - 23/08/2008 19:42 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark
Kære Jeppe.

Antisemitismen har skam sit udspring hos religiøse mennesker, og det er også her, at den stortrives. Så allerede der er du helt forkert på den.

Dit indlæg er som sædvanligt fyldt med selvmodsigelser. Du beskylder ateister for "magisk tænkning" som er de religiøses foretrukne tænkemåde, og samtidig skriver du ..
Citat:
For det andet er det faktisk udtryk for diskrimination overhovedet at klassificere folk efter deres religiøse eller anden åndelige overbevisning.
Så efter din egen definition er det dig, der diskriminerer ateisterne, som iøvrigt er revnende ligeglade med hvilken religion de troende bekender sig til, eftersom de anser dem alle for hjernespind, og klassificerer altså ingen efter deres religion, men efter deres opførsel.

Blindt had er også noget, der præger de religiøse og ikke ateister, som jo netop er rationelle og ikke lader sig styre af deres følelser. Dine gamle forbundsfæller, kommunisterne, var da ret rationelle i deres forsøg på at udrydde modstanderne, og der synes ikke at have været hverken religiøse følelser eller menneskelig empati involveret. Det sidste findes dog i rigt mål hos de ateister, der arbejder i hjælpeorganisationerne for at afhjælpe de skader, som de religiøse terrorister påfører befolkningerne.

Konspirationsteorier er jo også en form for religiøs tro, da de ligesom troen både er virkelighedsfjerne og baseret på ubeviste postulater. Her er du jo en af de mest troende på debatten.

Dawkins har du ikke forstået - det har alle ateisterne her forlængst forstået, men det er da sjovt at overvære din religiøse slingrekurs.

Du startede som ateist, blev så agnostiker, og nu bevæger du dig længere og længere over mod de fundamentalistiske troende med lejlighedsvise tilbagefald. Tør man håbe på, at du ender helt ovre på den modsatte fløj, og ender med at gå i kloster og aflægge tavshedsløfte, eller er det for optimistisk. griner

Som sædvanligt må jeg takke dig for underholdningen. smiler

Mvh

Ole Bjørn ;)

Top Svar Citer
#3427 - 23/08/2008 20:02 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
jenle Offline
ny
Registeret: 24/07/2008
Indlæg: 31
Citat:
denneher version af "Zions Vises Protokoller" i et indlæg den 13/8-08:
"Interessen kommer af det faktum, at teister har en så fremtrædende plads i mange magtkoncentrationer, som til dels har inspiration fra en religiøsitet."

Den interesse, der er tale om, er ateisters interesse for teister og deres gudetro. At du anser dette udsagn som værende på linje med konspirationsteorierne i Zions Vises Protokoller er lettere hysterisk. Aner du overhovedet, hvad disse protokoller indeholder?

At teister findes i stort tal i magtkoncentrationer kan du overbevise dig om, ved at undersøge magtkoncentrationen i f.eks. Iran, Syrien og Saudi Arabien. Det er også velkendt, at Bush er såkaldt newborn christian, og at han henter inspiration fra dette religiøse tilhørsforhold.

PS: Er du mon ikke ved at lide af paradigmeitis ?
Top Svar Citer
#3428 - 23/08/2008 21:43 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: ole bjørn]
disciple Offline
godt igang
Registeret: 22/08/2008
Indlæg: 55
Sted: det sydlige Århus
Kære Ole Bjørn

Citat:
Jeg glæder mig til din næste "bevisførelse" om de fyrede forskere, som åbenbart lader vente på sig, men det er helt i orden. Jeg har tid at vente.
Citat slut.

Kommentar:
"Åbenbart lader vente på sig"- Halløjsa- jeg har først i dag skrevet de 2 indlæg, som bliver efterfulgt af andre.
Ja, du har vist nok tid til at vente, ikke ler

Dine kommentarer om Holger Bech Nielsen lo jeg af. Ja, han er et venligt og rart menneske, men du tager fejl hvis du med dine nedladende bemærkninger både om ham og hans kone, tror du har en særlig status.
Og nej, han henviste IKKE til Hawkings teori.
Og hvad angår Gud så kan jeg betro dig, at kristne som tror på Gud ikke blander tingene sammen i forhold til deres faglige univers.

Det er pinligt, at du ikke kan forstå denne adskillelse, men det er jo ikke noget nyt.Du passer udmærket til disse rigtige ord fra Apostlen Paulus:
"Uåndelige mennesker kan ikke forstå eller tage imod det, som kommer fra Guds Ånd. For dem er det jo bare tåbelig snak. Men de er ude af stand til at forstå det, for det sakl bedømmes åndeligt." Hvis du nu læser 1.Korinterbrev kap. 2 så finder du hvor dette står.

Nej, jeg har ikke en "blind" tro på Gud, derimod har jeg et sundt og personligt forhold til Gud. Kristne er ikke blinde, men derimod aldeles seende og årsagen til at du skriver om en blind tro er netop de ord, som Paulus har skrevet.For din manglende indsigt i forhold til Gud er at du hverken kan se eller forstå.

Dine bemærkninger om min tro på IPSO FACTO og konspirationsteori om en ateistisk mafia er latterlige og dumme.

Hvad angår en ateistisk mafia indenfor den loge som på forskellige videnskabelige fakulteter i raseri laver "berefsverbot" og expelling(udstødelse) det kommer du til at læse om her snarest muligt når jeg har oversat alt mit materiale. cool

mvh
disciple




Top Svar Citer
#3430 - 23/08/2008 22:30 Re: MENNESKENE HAR SÅ MANGE MÆRKELIGE TING FOR [Re: Ipso Facto]
Zilent Offline
godt igang
Registeret: 09/08/2008
Indlæg: 155
Sted: København
Citat:
Blind tro er altid farlig, specielt hos ateister

Den udtalelse er som altid voldsomt farvet, men i frygt for at du igen farer vild ud i kommunismen, vil jeg gøre det kort: se dig omkring i verden, hvor ser du ateistisk ekstremisme, ateistiske selvmodsbombere, ateistiske krige osv.?
_________________________
/Jakob H. Heidelberg
www.skepticisme.dk
Top Svar Citer
annonce
Side 32 af 49 < 1 2 ... 30 31 32 33 34 ... 48 49 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
FN anklager Israel for at nægte dem hum..
05/05/2024 22:22
Der kører ingen tog mellem Slagelse og ..
05/05/2024 22:14
Ung kvinde varetægtsfængslet for knivs..
05/05/2024 21:50
Danske Saba mødte op til Eurovision-åb..
05/05/2024 21:09
Kinas præsident vil løse Ukraine-krige..
05/05/2024 19:35
Nyheder fra Religion.dk