annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15644126
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379063
Et andet syn 1988526
Jesu ord 1521841
Åndelig Føde 1509481
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 137 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 32 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 31 32 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#3856 - 05/09/2008 23:45 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Citat:
Forstår du stadig ikke, hvem jeg er?! Utroligt - du vil nok aldrig finde ud af det... og dog, måske om meget lang tid. Måske snart... Det er op til dig.


Nej, det er ikke op til mig, Thomas. Det er dig, der har trukket dig og atter lukket af. Da du startede her på Trosfrihed, var det i første omgang mig, du henvendte dig til. Jeg mødte dér en mere personlig Thomas med passion for Jesu ord men ikke uden en åbenhed, der gjorde, at vi kunne debattere vores trossyn og andet mere fortroligt. Du overraskede mig en smule, men det glædede mig også. Derfor spørger jeg, hvad det i grunden er, der foregår? Der er kun dig til at svare på det spørgsmål, Thomas.

Mvh
Anne
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
#3857 - 05/09/2008 23:56 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ALH]
Zen
Uregistreret

Nej, det er ikke op til mig

Jo, i det her tilfælde er det. Men du tror sikkert, at jeg taler om kroppen eller personligheden, hvilket jeg ikke gør. Derfor: Vil du vide, hvem jeg er - eller hvem du er! - så er det op til dig selv. Intentionen må være oprigtig, og det må hjertet også - før vil benene ikke gå. Før vil ånden ikke drage.

Det er dig, der har trukket dig og atter lukket af.

Tværtimod! Efter en tid med tavshed har jeg netop "åbnet" igen. Uenighed er ikke at "lukke af". Og vi er mere end uenige.

Da du startede her på Trosfrihed, var det i første omgang mig, du henvendte dig til.

Jeg svarede på dit indlæg om kornmarkens bevægelse, så vidt jeg husker. Men ordene var da for alle. Ingen grund til selvsmiger.

Derfor spørger jeg, hvad det i grunden er, der foregår? Der er kun dig til at svare på det spørgsmål, Thomas.

Og svaret er

Jeg er


Redigeret af Zen (05/09/2008 23:56)
Top Svar Citer
#3863 - 06/09/2008 00:36 Re: DYBETS DIMENSION [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hej Thomas Visdom Zen Ouseley Berger Urevangelie jesus,

du skriver:

Hvor er det synd, at hans ord ikke er levende for dig. De er fulde af ånd - også i Thomas-evangeliet. Citat slut.

Nej disse ord er ikke fulde af ånd, for du vil gøre dem til en lov for os alle, og derfor er der ingen af os der bryder sig om din primitive muslimske religiøse opfattelse af kristendommen. Du var gennemskuet første gang du optrådte på onlinereligionsdebatten, ingen hoppede på din elendige lovreligion. Folk i dag er for oplyste om hvad kristendom er og ikke er.

Mange kærlige hilsner Hanskrist.

PS:

og du tror netop ikke på Jesus, men på dem der leger med Jesus, Berger og Ouseley med flere.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#3864 - 06/09/2008 00:57 Re: DYBETS DIMENSION [Re: Hanskrist]
Zen
Uregistreret

Nej disse ord er ikke fulde af ånd, for du vil gøre dem til en lov for os alle, og derfor er der ingen af os der bryder sig om din primitive muslimske religiøse opfattelse af kristendommen.

Jeg siger, at vi skal holde fast i Jesu ord og holde hans bud. Og det siger han også selv.

Du var gennemskuet første gang du optrådte på onlinereligionsdebatten, ingen hoppede på din elendige lovreligion. Folk i dag er for oplyste om hvad kristendom er og ikke er.

Få finder livets vej. Mon menneskesønnen finder troen på jorden, når han kommer i sin herlighed?

Og så skulle du måske overveje alternativet til at holde budene...! Det er vist ikke så kønt, vel?! Jesus kom ikke for at nedbryde loven, men for at fuldkomme den - i kærlighedens ånd!

Hold fast i hans ord og bud, Hanskrist!

SKØNT!!!


Redigeret af Zen (06/09/2008 01:09)
Top Svar Citer
#3867 - 06/09/2008 01:57 Re: DYBETS DIMENSION [Re: Hanskrist]
ALH Offline
bor her
Registeret: 31/03/2008
Indlæg: 613
Hej Hanskrist

Godt du fangede min pointe. Forenklet kan vi sige, at der er tale om to forskellige bevægelser - måske de to bevægelser, der adskiller østens spiritualitet fra kristen spiritualitet. Den første søger ud ad, ud i det såkaldte alt/altet, der omslutter os og vidner om en åndelig enhed. Er dette dybets dimension? Det kan godt være men i så fald skulle bevægelsen tage navneforandring så den i stedet svarer til det at søge op og ud (væk fra mennesket, væk fra personligheden - ud i "tomheden" for nu at sætte det på spidsen). Den anden bevægelse er ned-bevægelsen, det er himlen - Kristuslegemet -der bryder afstanden/tomheden ved at vælte os omkuld med sit "Følg mig". Jeg kunne uddybe, men hjernen er gået ned og venter blot på, at jeg også lukker ned, så den kan starte med at omsætte det, der endnu ikke er kørt igennem (nerve)systemet, dette ubevidste, disse tanker og følelser....Så blot et godnat her fra dynelarsens land :sover:

Mvh
Anne

P.S
Jeg fangede ikke det med DET-ubeviste/DET-personlige, ja, hvad det er for distinktioner du gør (med DET).
_________________________
"Med vor blotte holdning til hinanden er vi med til at give hinandens verden skikkelse". (Løgstrup)
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 32 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 31 32 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 00:00
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
17/04/2024 19:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
17/04/2024 13:26
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
11-årig piges fund af kæbeben stammer ..
18/04/2024 06:01
Storebæltsbroen er åben igen efter kor..
18/04/2024 05:16
Beredskabet om Børsen-brand: 'Vi tager ..
18/04/2024 04:44
Amsterdam til kamp mod masseturisme: Ind..
18/04/2024 03:58
Qatar genovervejer sin mæglerrolle i vÃ..
18/04/2024 02:40
Nyheder fra Religion.dk