Kristendom i Danmark og Buddhismen Hej Arne et link hvori dine kongstanker bliver præsenteret.
Vh SKØRE HansKrist (selv Jan ABC i en salig rus er fornuftig og kedelig ved siden af HansKrist)
Er vi ikke skøre kar (Paulus og Leonard Cohen) da ville lyset aldrig kunne bryde igennem til os.
"There's a crack in everything. That's how the light gets in".
Det SKØRE og legende og elskende menneske opnår meget mere end det fornuftige rationelle menneske kan nå. BARNET og BARNE SJÆLEN er en iboende guddommelig skat - ja hvis vi ikke bliver som en af disse børn skal vi ikke se himmeriget.
Buddhismens begrænsninger (hvis vi ser bort fra Tantrisk Tibetansk Buddhisme) er at deres meditations praksisser er uden affektiv emotionalitet og motivationalitet - passion og lidenskab og dette at knytte sig og ELSKE. Kun kristendommen er ikke bange for vores affektive ekstatiske emotionalitet. Dette er den store altafgørende forskel på KRISTUS og BUDDHA på vest og øst.
I må aldrig glemme hvad jeg står for da jeg er et sandt ægte ALTERNATIV til alt andet vi ser i verden i vor tid. Der er ingen der taler om tingene som jeg gør det.
Jeg er den eneste der har læst og forstået Paulus ud fra HUMØR og SPIRITUALITET. Ud fra NY VÆREN - de NYE SKABNINGER VI ER I KRISTUS.
Ud fra BEGIVENHEDEN KRISTUS den Gud Helligåndens NY VÆREN og VIRKE/VIRKELIGHED ind i verden ved mennesket Jesus der grundlagde de kristne samfund og KIRKEN.
TROEN er ifølge Paulus denne NYE BEGEJSTRING og ENTUSIASME og GLÆDE (= EKSTASE) - denne GEJST SPIRIT ÅND - GUDS ÅND - GUDS HUMØR - ind i verden.
At være grebet af KRISTUS at være drevet og grebet af ÅNDEN - GUD HELLIGÅNDEN.
Paulus er ÅNDENS APOSTEL pr se.
Som han paradoksalt nok også er TÆNKNINGENS SKYTSHELGEN - altså EKSTATISK FORNUFT ødelægger ikke vores FORNUFT - men det er igennem EKSTATISK FORNUFT (INSPIRATION og MOTIVATION) at vi formår at fuldføre hvad FORNUFTEN har indset er et gode.
Da ingen af I andre roser mig længere (hvis vi ser bort fra Jan ABC der kaldte mig SKØR) - så føler jeg mig som Paulus tilskyndet til at holde en længere narre praletale lovsang om mig selv som Paulus gjorde til Korintherne.
HansKrist har en fantastisk go pen når han skriver om kristendommen. Og han tænker dybt originalt med et hav af tværvidenskabelige paradigmeskifte og nye indsigter og perspektiver i tingene.
Måske TIKKA også roser mig når hun siger at TROSFRIHED er mit VÆRK og der er kun mig på siden.
Måske TIKKA finder mine tanker og skriverier hvori min person og det personlige engagement altid skinner igennem, OVERVÆLDENDE UIMODSTÅELIG - FASCINERENDE og FORFØRENDE.
Arne fylder meget - HANSKRIST STRÅLER og FUNKLER - HANSKRIST er LYSET - er BEGAVELSEN - DEN STORE BEGAVELSE og ÅBENBARING på siden, på TROSFRIHED.
En ORIGINAL TÆNKER med en fandens god pen.
Du HansKrist Paulus og Thomas Timotheus.
Arne den flegmatiske wikipedia systematiker og HansKrist den sangvinske koleriker.
HANSKRIST en rigtig under Guds Natur Frans af Asissi EKSTATIKER - GLAD JUBELIDIOT der priser skaberværket NATUREN.
Som for PAULUS som for Frans af Asissi og Pave Frans er det også for HANSKRIST HUMØRET - GLÆDEN EKSTASEN der er TROENS ÅND.
Uden HUMØR - ILD og GLØD - PASSION - er GUD DØD og BORTE og mennesket overladt til sig selv og sin fornuft og ensomhed og ateisme.