annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15691955
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382570
Et andet syn 1992127
Åndelig Føde 1526430
Jesu ord 1523759
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
4 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen, ABC, somo 583 gæster og 370 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33584 - 06/11/2021 13:07 Re: Indre og ydre harmoni [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5445
Sted: Vanløse
Hej Arne (fred være med dig)

Hvor kommer ordene fra...

Citat:
Du har sagt, at mine tekster ikke er højtidelige i forbindelse med, at admin ikke vil fjerne mine tekster og jeg kan ikke selv redigere dem.

Hvorfor skrev Gerth ikke bare det, da du spurgte? Og har det noget på sig? Hvad er hoved og hale i det her...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33585 - 06/11/2021 17:45 Re: Indre og ydre harmoni [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Det er rigtigt, at jeg har søgt at berolige Gerth, når han - igen og igen - forlanger, at noget, han har skrevet, skal slettes.
Dét berettiger ham jo imidlertid ikke til at fremsætte og fastholde et falsk citat af mig - løgnagtigt at påstå at jeg har skrevet noget, jeg ikke har.
Han vil ikke tilbagekalde sin løgn. Det må han så leve med, at det klæber til ham fremover.

I stedet vender jeg tilbage til mit nr. 2 indlæg i denne tråd: #33558 - 01/11/2021 23:34, hvor jeg bl.a. skrev:
Citat:
Dét, der fylder i mit sind, er oplevelsen af det guddommeliges væren - i alt.

Det føles - for mig - ikke spor mystisk - snarere som en selvfølge - uanset at jeg intet kan sige, som beskriver det guddommelige blinker
Det får mig - nu efterfølgende - til at tænke dels på, hvor ligetil og naturligt det føles - i hvert fald for mig - at opleve det guddommeliges væren - uden på nogen måde at kunne specificere denne væren smiler og samtidig med en helt klar fornemmelse af, at det ville være helt utilbørligt at forsøge derpå.

Og det får mig til at tænke på, hvordan verden ville have været, hvis de store religionsstiftere havde haft den samme ærbødighed for det guddommelige, som de har oplevet - og har skaffet sig tilhængere til.

Tillige tænker jeg, at der næppe er mange af os mennesker her på kloden, som vil fornægte det guddommeliges væren.
En mand som Albert Einstein gjorde det jo bestemt ikke, og selv de mindst religiøse mennesker kan vel ikke helt ignorere det ufattelige i verdens væren blinker

Er der mon overhovedet nogen, der vil og kan fornægte det guddommeliges væren i alt?
Tænk hvor harmonisk, hvis vi nøjedes med at lade en sådan "mini-religion" inspirere os til at leve livet blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (06/11/2021 17:51)
Top Svar Citer
#33587 - 06/11/2021 23:58 Re: Indre og ydre harmoni [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Verdens væren i fokus. Det får mig til at mindes Dansevisen og dens stemning af kærlighed smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33588 - 07/11/2021 09:31 Re: Indre og ydre harmoni [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5445
Sted: Vanløse
Hej Arne (fred være med dig)

Tak for opklaringen. Måske Gerth kunne trække ordene tilbage, og istedet spørge dig, om han ikke skal tage sine tekster højtideligt? Så undgår vi misforståelser og alt sådan noget...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#33589 - 07/11/2021 17:34 Re: Indre og ydre harmoni [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7207
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg har gravet lidt i problemet med Gerths falske citat af mig, hvor han skriver:
Citat:
"Og det er jo fair nok - i en situation, hvor du synes fokuseret på at afklare, hvem du selv er. Tag ikke dine tekster højtideligt."

I tråden: Gerth Drost skrev jeg #33522 - 25/10/2021 11:29:
Citat:
Hej Gerth.
Du skriver igen og igen indlæg, som du kort efter fortryder og ønsker slettet.
Det ser ud for mig, som om du er ude af balance - men også i gang med en udvikling tommelop

Du bad mig svare på noget, som du nu ønsker slettet.
Så er der vel ikke noget at svare på?
Eller er der?

Er du helt sikker på, at der ikke er et sted på din computer, hvor du kan skrive dagbog, så du kan få tid til at overveje, om det skal offentliggøres?
Hvis ikke, var det måske værd at overveje en bedre computer?

Jeg ønsker dig under alle omstændigheder held og lykke heart
og dagen efter i samme tråd #33524 - 26/10/2021 16:06:
Citat:
Hej Gerth.
Jeg ser nu - dagen efter - at mit seneste indlæg her måske kan opfattes lidt mere barskt end, hvad der var min hensigt.

Hvis jeg fornemmer dig ret, er du i en periode med rigtig mange nye impulser, som det kan være svært at holde styr på, og at det er derfor, du nogle gange fortryder dine indlæg.

Hvis dét er situationen, kunne man vel også se det på den måde, at der vel ikke er grund til at tage fortrudte indlæg alt for højtideligt, og hvis du har gavn af at formulere tanker, idéer og impulser her på Trosfrihed.dk, så er dét vel det vigtigste - også selv om du efterfølgende når frem til noget andet.

Sådan ser i hvert fald jeg på det blinker
Det er vel så dét Gerth opsummerer på sin egen måde og præsenterer, som om det var et ordret citat - med citationstegn omkring - hvad det jo bestemt ikke er!

Man kan selvfølgelig godt i sit eget hovede opsummere dialogparnerens ord, som man vil, men man kan ikke præsentere en sådan egen opsummering som et ordret citat!

Dét synes Gerth ikke at være i stand til at forstå, og det undgår jo så ikke at karakterisere ham trist

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, mådehold, empati, harmoni, kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (07/11/2021 17:37)
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af ABC
25/04/2024 22:30
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ekstremt vejr skyld i dårligste vinprod..
25/04/2024 22:14
Zelenskyj retter direkte tak til Danmark
25/04/2024 21:10
Norsk politi afslutter efterforskning i ..
25/04/2024 20:35
Dansk forskning viser sammenhæng mellem..
25/04/2024 20:17
Putin planlægger besøg i Kina
25/04/2024 18:46
Nyheder fra Religion.dk