annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10662306
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2079926
Et andet syn 1795003
Jesu ord 1378895
Den Evige Filosofi 1173025
Galleri
Blitz your Bliss
Hvem er online?
2 registrerede ABC ,(1 usynlig), 17 gæster og 216 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 45 < 1 2 3 4 ... 44 45 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#33467 - 10/10/2021 00:25 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej somo.
Du skriver:
Citat:
en person vælger at gøre ondt eller godt med sin frie vilje
Min replik:
Dén "køber" jeg ikke!
Den frie vilje har ikke megen styrke i forhold til psykens ubevidste kræfter.
Bruger vi andre ikke vore medmenneskelige muligheder her, synes jeg vi svigter.
Det er derfor jeg bruger udtrykket barbarisk, når vi blot fordømmer, og ikke søger at hjælpe, mennesker, der "kommer galt afsted".

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33468 - 10/10/2021 13:20 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012

Og som jeg sagde, viste Gud denne forbryder det gode og det ondes vej, men den kriminelle valgte den ondes vej

Gud fortalte ham ikke at dræbe, voldtage eller stjæle mennesker

Og også Gud gav ham mange gaver og var tålmodig med ham, indtil han vender tilbage til det gode vej
og gav ham styrke, sundhed og grund til at skelne mellem rigtigt og forkert.

Barbarisme er den manglende evne til at etablere retfærdighed og lade kriminelle ustraffet dræbe, stjæle og voldtage

Eksempel

Nogen der dræbte dine børn og din kone
Vil du give ham blomster og kysse ham på kinderne?
Eller vil du ty til loven for at få retfærdighed?

Hvorfor vil du ikke have, at Gud anvender retfærdighed over hans skabelse i det hinsidige?

Kan Gud skabe en sten Han ikke selv kan bære? (fejlbehæftet spørgsmål)

https://www.youtube.com/watch?v=CC0nfiuiKLs
Top Svar Citer
#33469 - 10/10/2021 14:23 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: somo]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Du stiller mig spørgsmålet:
Citat:
Hvorfor vil du ikke have, at Gud anvender retfærdighed over hans skabelse i det hinsidige?
Mit svar:
Det har jeg aldrig påstået. Det er din "opfindelse".

Mit faktiske spørgsmål - som du øjensynlig viger udenom - er:
Hvorfor vil du ikke hjælpe mennesker, der er "kommet galt afsted" - og alene straffe dem?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33470 - 10/10/2021 17:14 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Hvorfor vil du ikke hjælpe mennesker, der er "kommet galt afsted" - og alene straffe dem?

Ikke min opfindelse, men for at rette nogle menneskers misforståelser om islam

I islam, som jeg fortalte dig, hjælper Gud mennesker og lukker aldrig sin dør foran synderen, før han omvender sig oprigtigt, og synderen ikke vender tilbage til at skade mennesker igen.

I islam samarbejder mennesker om at hjælpe synderen og guide ham på den rigtige vej, hvad enten det er materielt eller moralsk

I islam

Gud straffer kun de skyldige i islam og skader ikke de uskyldige

Logisk, rationelt og videnskabeligt er synd ikke arvet fra faderen til hans søn, fordi den er en del af de erhvervede handlinger, som ikke er arvet. Hvis din far har syndet, arver du hans synd, som du arver farven på hans øjne. ? Hvis faderen har valgt at være kriminel, betyder det så, at hans søn vil arve den natur, der er i faderen fra ham? På samme måde, hvis faderen er god, betyder det ikke nødvendigvis, at sønnen bliver god, for han arvede sin fars natur.

Tro på arvesynd. modsiger guddommelig retfærdighed. Det er fordi den retfærdige Gud straffer et menneske for det, de har gjort, ikke for det, deres far eller bedsteforældre har gjort.

https://www.youtube.com/watch?v=PXPpUjW5zRY
Top Svar Citer
#33476 - 11/10/2021 04:42 Re: tegn og begivenheder / beviser på islam [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Mit svar er ikke personligt til jer!

Mine værste plageånder i livet havde p.g.a. deres dårlige opvækst røget Hash, der jo er konsekvensen ved deres hjerneskadet tilstand, så de altså ikke fatter empati og kærlighed. Nogen blev uskyldigt onde, hvor årsagen var fra en ulykke i trafikken. Dem har jeg tilgivet, så jeg ikke bittert ender på psykiatrisk medicin, et misbrug og synd.

D siger: "den retfærdige Gud straffer et menneske for det, de har gjort, ikke for det, deres far eller bedsteforældre har gjort."
Jeg har udholdt de, som sådan er grænseoverskidende udenfor pædagogisk rækkevidde, som kun stoppes ved smerten af andres selvforsvar, loven og flertallets sure modstand. Begræns eller fjern folks egoistiske handlinger og kætteri med dom men ikke menneskets sjæl.

Redigeret af Gerth (11/10/2021 05:26)
Side 2 af 45 < 1 2 3 4 ... 44 45 >

Seneste indlæg
Kan man blive ven med Gud?
af Jørgen Primdahl
22/03/2023 19:38
Tro, håb og kærlighed
af Gerth
22/03/2023 18:01
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
20/03/2023 13:23
Den skinnende sol på verden
af somo
20/03/2023 13:13
Nyheder fra DR
Stigende covid-19-smitte og flere indlæ..
23/03/2023 15:49
Sverige kræver forklaring på Ungarns t..
23/03/2023 15:08
Energibranchen efter kæmpebeløb til nÃ..
23/03/2023 14:53
Thailandsk politi afslører svindlernetv..
23/03/2023 14:24
Politiet advarer folk med gæld: Kontakt..
23/03/2023 14:03
Nyheder fra Religion.dk