annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15683607
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2381898
Et andet syn 1991544
Åndelig Føde 1524281
Jesu ord 1523334
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 219 gæster og 159 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 142 af 245 < 1 2 ... 140 141 142 143 144 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#34537 - 21/01/2022 18:31 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5439
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Vi har lært af de bedste blinker Nu må jeg hellere få skrevet den invitation og lavet en facebook konto 🍺




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34538 - 21/01/2022 18:39 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3666
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: Og jeg tænker på, hvorfor mine ord i øvrigt ophidser dig så meget, at du angriber mig - endda personligt som bl.a. "idiotisk", "uudholdeligt selvforherligende" og "falsk ydmyg".

Hvad er det mon ved min måde at opleve verden, det guddommelige og livet på, der provokerer dig så meget?

Spørgsmål:
Betyder det, at du ønsker mig udelukket fra Trosfrihed.dk?


Nej selvfølgelig ønsker jeg dig ikke udelukket fra Trosfrihed.

Men jeg ville ønske ihvertfald to ting:

1):

At du kom ud af din konstante frelsthed og konstante selvforherligelse - fremhæver dig selv som så ydmyg at alle andre dumper.

2):

At du dropper dine konstante trusler om injurier søgsmål. Det er fuldstændig ude af proportioner og ovenikøbet fra dig der ikke sparer på injurier påstande om andre, fx undertegnede.


Arne:

"Hvad er det mon ved min måde at opleve verden, det guddommelige og livet på, der provokerer dig så meget?"


Det der ophidser mig er fx din ukritiske brug af et JESUS KRISTUS IKON - når stort set ALT du skriver er en forfølgelse og latterliggørelse og det stik modsatte af hvad JESUS KRISTUS er kendt for at have bragt i spil i verden.

DU PRÆDIKER KONSTANT DET STIK MODSATTE AF HVAD JESUS KRISTUS STOD FOR. - helt fint - hvis du så ikke pludselig flager med et JESUS KRISTUS IKON --- i den sag får du ALDRIG lukket munden på mig.


Det er det mest absurde og nonsens meningsløse og uhæderlige uredelige trick jeg nogensinde har oplevet fra et reflekterende tænkende menneske. Man kan gøre sig mange tanker om hvorfor du gør det og hvorfor du ikke engang selv opdager den uoverensstemmelse - det groteske meningsløse misforhold.

-0-0-0-

Du ser splinten i din broders øjne men du kan ikke få øje på bjælken i dit eget øje. Du kan ikke se dig selv udefra - du mangler i den grad at være selvkritisk og at interessere dig for hvad andre skriver. Visse andre's indlæg ignorerer du fuldstændig, det er så også okay hvis du så ikke ville gøre dig klog på tingene, men du vil gerne kloge dig på fx Paulus og undertegnede helt uden at læse os og forstå os.

Det er simpelthen intellektuel dovenskab og gør at vores debatter bliver idiotiske, hvor vi ingen INGEN fremskridt formår at gøre.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#34539 - 21/01/2022 18:51 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5439
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Så mangler vi bare Arne bomstærk ler




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#34541 - 21/01/2022 19:17 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7200
Sted: Sydsjælland
Til enhver, som læser dette.
Jeg gætter, at Hanskrist ikke svarer mig.

I den situation finder jeg grund til at fremhæve, at når jeg skriver indlæg her på Trosfrihed.dk, så er det fordi, det er mig en stor hjælp til at afklare mig selv - hvad jeg er meget taknemmelig for - og glæder mig over, hver gang det lykkes.

Men jeg læser selvfølgelig også - med varierende interesse - hvad andre skriver - og jeg deltager naturligvis i dialoger - især gerne, når de udvider min horisont eller vil påvirke mit ståsted.
Men jeg skriver ikke for at missionere!
Og er dét, jeg skriver, ikke interessant for nogle læsere, kan man jo bare springe mig over blinker

Jeg kan ikke benægte at have mødt dybt alvorlig kærlighed foran en Kristus Ikon, ejheller her at have fået det dybt forvirrende budskab om ikke at tage kristendommens dogmer højtideligt.
Jeg kan heller ikke benægte her mange år senere pludselig at opleve al væren som et guddommeligt mirakel.
Endelig kan jeg ikke benægte at se os mennesker på lige fod med alt andet levende og altså ikke ophøjet.
Egentlig oplever jeg det ikke som ydmygt, men det er det jo i forhold til opfattelsen af mennesket som Guds forvaltere af skaberværket - hvordan det så skulle kunne lade sig gøre på denne planet, i dette solsystem, i denne galakse i dette univers - og måske tillige andre universer.
Jeg har ikke nogen logisk - ejheller teologisk - forklaring på, hvor det er sådan for mig, men det er det.
Og så er det hele jo egentlig meget enkelt og ligetil: Elske verden kærligt og omsorgsfuldt - så godt og så meget, jeg magter - og så længe jeg lever smiler heart

Og nu kommer der så en lille fræk advokat og hvisker mig et spørgsmål i øret: Hvad så med også at elske Hanskrist? blinker
Ja, det må jeg se at finde ud af - men nemt er det ikke blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ydmyghed, mådehold, harmoni, empati, omsorg, kærlighed smiler heart

Top Svar Citer
#34542 - 21/01/2022 19:33 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5439
Sted: Vanløse
Kære Arne og HansKrist

Vil I hjælpe mig med at skrive en invitation til vores forum...

https://www.facebook.com/groups/vmlforum/

Jeg tænker i disse baner...

-------

Kære alle

Jeg vil gerne gøre opmærksom på dette forum...

http://www.trosfrihed.dk/

...hvor vi kan tale om alt mellem himmel og jord. Altså få vendt nogle tanker med hinanden. Mit udgangspunkt er Vandrer mod Lyset. Men er åben for andre muligheder...

-------

Jeg gider ikke skrive noget som de sletter, fordi det ikke er i overensstemmelse med deres forum, så hvad siger I til det...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 142 af 245 < 1 2 ... 140 141 142 143 144 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af ABC
24/04/2024 19:53
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Kom op på bjerget...
af ABC
23/04/2024 13:13
Tanker - idéer - visioner.
af Hanskrist
23/04/2024 11:55
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Medicinrådet anbefaler medicin til beha..
24/04/2024 19:55
Den uvildige Elbit-undersøgelse bliver ..
24/04/2024 18:58
Genopdaget Klimt-maleri solgt for 224 mi..
24/04/2024 18:08
SF er ude forhandlinger om ny handicapaf..
24/04/2024 18:07
Mand varetægtsfængslet efter dødsulyk..
24/04/2024 18:03
Nyheder fra Religion.dk