Til alle:
Er det meningen, at vi mennesker skal forstå - hvad vi kalder - Gud?
Jeg tror det ikke!
Jeg tror vi i stedet - skal bruge de evner vi er blevet tildelt - alt hvad vi kan - i altomfattende kærlighed.
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist"
Arne jeg kan godt lide du skrive
"Til alle"For jeg har lige tænkt hvor må du være en ensom mand blandt os debattører - eller ihvertfald står du isoleret med et syn på tingene ingen af vi andre deler.
Noget vi ved tidligere lejligheder har drøftet.
Jeg kunne også sige tingene på en anden måde, der er ingen af os andre der tænker om det religiøse spirituelle og om Gud som du gør. Vi er nok alle ret meget påvirket af Paulus hvor jeg ikke kender et menneske som dig Arne der er så fuldstændig aldeles forskelligt og modsat tænkende om tingene som Paulus.
Også derfor vi to altid har stået så uforstående overfor hinanden og så langt fra hinanden som to mennesker kan komme.
Jeg tror jeg er klar over hvad der er gået galt for dig, nemlig ville du gerne drive lidt negativ teologi - og det kan der til en begyndelse være en god pointe forbundet med, men du har bare kørt dig selv og dine tanker langt ud i det absurde, nemlig er din agnosticisme negative teologi blevet til at du har adskilt dig selv fra enhver form noget religiøst spirituelt.
Også derfor må du være ensom sådan som vi drøfter de sidste par dage. Du står alene med dine synspunkter. Men menneskeligt har du gode venner og samtale partner i Thomas og Tikka og Jan ABC og ja endda Gerth, selv om han selvfølgelig ikke kan forstå dig, og ja du burde være på nakken af ham mindst lige så meget som du er på nakken af mig, men det har du klogeligt valgt ikke at være.
-0-0-0-0-0-
Iøvrigt synes jeg du skulle læse et par af vores indlæg - læse lidt i vores livlige debat, hvor ville du kunne lære meget nyt du i den grad har brug for, når du har sådan en lyst til hele tiden at kloge dig om Paulus, for hvor er der sagt meget om Paulus de sidste par dage der kan gøre ethvert menneske klogere på denne kontroversielle første store tænker i kristendommens historie.
Iøvrigt nægter jeg at tro du ret for alvor gider læse med, for havde du læst med ville du have indskudt:
""Hold da op, er Paulus da sådan, jamen det er jo det stik modsatte af hvad jeg har beskyldt manden for""Ja jeg nægter at tro du læser vores indlæg, og gir dem den opmærksomhed de fortjener.
I alle de år du har været her har du sat dagsordenen, men nu er tiden måske her, hvor du et par dage skal lære at slappe af og nyde at det andre bidrager med kan du faktisk blive klogere af at læse og nærstudere og få noget brugbart nyttig viden med derfra du vil kunne bruge i al fremtid.