annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15695368
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382881
Et andet syn 1992346
Åndelig Føde 1527327
Jesu ord 1523896
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 174 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 72 af 245 < 1 2 ... 70 71 72 73 74 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33348 - 19/09/2021 17:45 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3674
Sted: Nørresundby
Jeg vil med glæde finde hvor du bekæmper og latterliggør alt det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden og er religionshistorisk verdenskendt for.

Thomas har konfronteret dig dermed og jeg vil finde mere præcise eksempler på hvornår du modsiger og bekæmper og latterliggør det JESUS KRISTUS står for.

Vi er kommet et stort skridt fremad.

Men endnu engang, prøv selv at meditere over hvad er det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden og religionshistorisk er verdenskendt for.

Det er en såre simpel øvelse du ihvertfald burde kunne magte.

Men du er måske fuldstændig blank såvidt det spørgsmål???

Og nej jeg lyver ikke, hvorfor skulle jeg dog det, vi er på en offentlig debat portal, hvordan kunne du tro jeg kunne finde på at lyve???

Mærkelig påstand at komme med.

Kan du slet ikke forholde dig til hvad vi drøfter - hvorfor skal du altid drøfte min person?

For mig er det af største betydning at når du flager med et JESUS KRISTUS IKON så ofte som du gør så skal hvad du iøvrigt skriver være da bare en smule i overensstemmelse med hvad JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden og er religionshistorisk verdenskendt for.

Det forlanger jeg og alle andre der er seriøse. Det skal give mening og vi skal afklare ting og forklare tingene - så Trosfrihed bliver et sted der gør fremskridt.

Vi gør jo ingen fremskridt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33349 - 19/09/2021 18:05 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7208
Sted: Sydsjælland
Det er ikke min natur hverken at bekæmpe eller latterliggøre religioner og religiøse idéer - tværtimod - jeg finder kvaliteter i både kristendom, buddhisme, sufisme og islam, men det er bestemt ikke alt i de forskellige religioner, jeg tilslutter mig.

Jeg mindes ikke nogensinde at have udtrykt mig hverken bekæmpende eller latterliggørende, men skulle der kunne dokumenteres noget, der kunne forstås sådan, ser jeg gerne på det.

Arne.
Top Svar Citer
#33350 - 19/09/2021 18:36 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3674
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg mindes ikke nogensinde at have udtrykt mig hverken bekæmpende eller latterliggørende, men skulle der kunne dokumenteres noget, der kunne forstås sådan, ser jeg gerne på det.



Først skal du jo have en forståelse af hvad det er JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden og er religionshistorisk verdenskendt for.

Før kan du jo ikke vide om du bekæmper og latterliggør det.

Hvordan opfatter Jesus Kristus vores Guds'relation? Hvordan beskriver han denne relation.

Kristendommen står og falder selvfølgelig med at den menneskets Guds'relation Jesus Kristus bringer i spil i verden bliver ført videre.

Det er denne Guds'relation du bekæmper mere ihærdigt end alle andre og som du latterliggør. Det er der hundredvis af eksempler på. Ja du skubber Gud væk fra menneskers liv (+ rigtig meget andet) og JESUS KRISTUS gjorde det stik modsatte. Så du bekæmper den Guds Kærlighed Kristus hvor Gud længes efter vi mennesker og forbinder sig med os i en kærlig personlig dynamisk relation. Du bekæmper den sønnens åbenbaring Faderen. Denne Gudsåbenbaring der sætter vi mennesker i en hel ny Livgivende Skabende relation.

Hvis der er noget JESUS KRISTUS har demonstreret og bragt i spil i verden er det at vi altid trygt kan kommunikere med Gud, forholdet beskrives som et far søn forhold og eksemplerne er utallige på hvordan det beskrives som et personligt forhold. Hvis dette inderlige personlige fortrolige bønsforhold ikke eksisterede ville der slet ingen kristendom være - der ville ingen jubel og sang og musik være til en gudstjeneste - det er fuldstændig essentielt for det JESUS KRISTUS står for og bragte i spil i verden, bragte ind i verden.

Eksempler på hvordan du latterliggør dette forhold er der utallige af.

Dette er okay, intet forkert ved at gøre grin med det religiøse eller JESUS KRISTUS og de kristne.

Men du flager med et JESUS KRISTUS IKON - hvorfor?

-0-0-0-

Slut slut slut jeg er træt

Først Gerth så Arne - nu er jeg godt nok grundig træt af menneskers hykleri.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33351 - 19/09/2021 18:39 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne

Godt fanget, det der med "moderniseringen". Jeg vil i næste update "afmodernisere".

Jeg har endnu ikke vendt tilbage i forhold til de ting, jeg ville undersøge. Om Guddommen uden attributter og Gud med attributter. Det skal jeg nærme mig lidt mere roligt, langsommeligt, så jeg når at grunde ordentligt over det hele.
Top Svar Citer
#33352 - 19/09/2021 18:58 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
ABC
Uregistreret

Kære Thomas

Jeg kommer til at tænke på dette...

https://www.thelight.net/kingdom.htm

Som sådan må Himlen da være et eller andet sted derude? Kan ikke lade være med at holde døren åben for værket...

http://thelightuniversal.org/page15.html

Har vi brug for en "begyndelse" som denne her...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-1/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-i/

Måske du har andre svar...




Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
annonce
Side 72 af 245 < 1 2 ... 70 71 72 73 74 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Østre Landsret evakueret på grund af b..
26/04/2024 09:58
To mænd anholdt i nordjysk narkosag
26/04/2024 09:42
SAS tabte én milliard svenske kroner i ..
26/04/2024 09:09
Nordjysk kommune beder Christiansborg om..
26/04/2024 08:48
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Nyheder fra Religion.dk