annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 70 af 245 < 1 2 ... 68 69 70 71 72 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#33335 - 19/09/2021 15:13 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Arne's årelang injurier om HansKrist -
Mit svar:
Jeg er mig ikke bekendt med at have udsat dig for injurier, men kan du dokumentere, at jeg skulle have gjort det, trækker jeg dem straks tilbage.

I øvrigt gentager jeg mit spørgsmål:
Det ser for mig ud til, at min oplevelse af Kristus provokerer dig.
Hvorfor?

Og jeg tilføjer: Du føler dig måske ikke provokeret?

Jeg ser nu, at du et et nyt indlæg skriver til mig:
Citat:
Du snakker om alle mulige andre ting end lige det vi to er blevet uenige med hinanden om.
Mit svar:
Jeg mindes ikke noget, du og jeg har været enige om, og som vi nu skulle være blevet uenige om.
Min oplevelse er, at du og jeg er uenige om rigtig meget.
Det generer ikke mig.
Hvorfor vil du debattere det?
Er det fordi, du ude af stand til at acceptere, at andre kan have andre meninger end dine? blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, nøjsomhed, empati, harmoni, kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#33337 - 19/09/2021 15:17 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


I kommenterer altid uden personlig analytisk at uddybe det.
Hans har heller ikke sagt noget saglig kristent om mine tekster.
Admin er profildukkeføreren, fordi kun jeg er ægte uden drømmen som realitystjerne.
På mandag anmelder jeg dette forum.



😱😱

Det må være løgn det her, jeg kan ikke tro mine øjne længere hvad jeg læser af Gerth. Her er noget helt galt fat.


Citat:
Gerth:

Hans har heller ikke sagt noget saglig kristent om mine tekster.


Om noget jeg har gjort det, igen og igen henvist til hvad Paulus har sagt om Helligånden og påpeget hvor Paulus går videre i sin forståelse det med Helligånden end du gør Gerth.

Paulus diskurs om Helligånden er meget meget mere omfattende end din Gerth. Hvilket jeg ved flere lejligheder har påpeget overfor dig og selvfølgelig også givet eksempler på.

Dette var sørme en saglig kritik ud fra et specifikt kristen perspektiv. Hvor i verden vil du gå hen og møde så kvalificeret en samtale???

Nu har man været så positiv forstående overfor dig og snakket så meget med dig om det med HELLIGÅNDEN på et højt fagligt sagligt niveau og så er du bare uforskammet utaknemmelig. Hvad er det med dig i dag Gerth?????
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33339 - 19/09/2021 15:31 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du kan nøjes med at forholde dig til det med stor skrift. Vil du ikke besvare mine spørgsmål til dig, så er det sådan det er, men du vender alting på hovedet og begynder at snakke om mig, istedet for det vi debatterer og jeg har spurgt dig om og som Thomas har svaret på men som du flygter fra. Hvad er du bange for i en debat? og meningsudveksling??? Hvorfor flygter du?



Citat:
Arne:

Hanskrist, jeg har haft mine oplevelser med, hvad for mig er Kristus.
Dem hverken kan eller vil jeg løbe fra.
Det centrale i oplevelserne er kærlighed.




Hvis du bruger et JESUS KRISTUS IKON - så er de kriterier der er rettet imod dig også at hvad du skriver er i overensstemmelse med hvad JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden.

Du kan ikke med næb og klør dagligt bekæmpe hvad JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden og ja du går endda til yderligheder og håner og latterliggør hvad JESUS KRISTUS står for.

Dette er bestemt ikke kærlighed - hvilket du dog også selv må kunne indse.

At vrøvle og misbruge et JESUS KRISTUS IKON er ihvertfald ikke i overensstemmelse med kærlighedens væsen. Et menneske der følger kærlighedens vej vil forsøge at være retfærdig og samvittighedsfuld redelig og ædruelig i sin omgang med sandheden, hvad der er op og ned i en sag. Meningsløs sludder og vrøvl strider imod kærlighedens væsen da det jo er at bedrage og snyde folk.

Du kan ikke påstå at du igennem et JESUS KRISTUS IKON er blevet inspireret til "kærlighed" og du så i samme omgang bekæmper alt det JESUS KRISTUS stod for og bragte i spil i verden - fx bekæmpe og latterliggøre JESUS KRISTI SØN FADER GUDSFORHOLDET - dette er fuldstændig centralt at GUDs Kærlighed KRISTUS er det der forener det himmelske og det jordiske, det guddommelige og det menneskelige - Gud og mennesket - fader og søn - Gud og vi Guds Børn. Kærlighed er altid en forening to størrelser fx er den seksuelle kærlighed foreningen mand og kvinde og den guddommelige kærlighed - GUDs Kærlighed KRISTUS - hvor Gud og mennesket finder sammen bliver forenet.


Hvor dynamisk og kreativ hvor fyldt med helbredelser og omvendelser (recovery), denne kærligheds relation mellem Gud og mennesket er bliver så rigt demonstreret gennem hele JESUS KRISTI liv gerninger og mission - det er det helt centrale i evangeliet og de JESUS KRISTUS VIDNESBYRD vi er blevet overdraget.


Citat:
Citat:
Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. 1 Kor 2




Hvad er det JESUS KRISTUS skænker os og bringer i spil i verden:

Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.

Begivenheden KRISTUS er nemlig ÅNDEN FRA GUD: den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.


Citat:
Citat:
The divine Spirit was present in Jesus as the Christ without distortion. In him the New Being appeared as the criterion of all Spiritual experiences in past and future. Though subject to individual and social conditions his human spirit was entirely grasped be the Spiritual Presence ("God himself as Spiritual Presence"); his spirit was "possessed" by the divine Spirit or, to use another figure; "God was in him". This makes him (Jesus) the Christ, the decisive embodiment of the New Being for historical mankind".

It is not the spirit of the man Jesus of Nazareth that makes him the Christ, but that it is the Spiritual Presence, God in him, that possesses and drives his individual spirit. This insight stands guard against a Jesus-theology which makes the man Jesus the object of Christian faith.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33340 - 19/09/2021 15:46 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:


Du forklarer aldrig noget men istedet kun citerer andre!


Vrøvl - jeg citerer korrekt, derefter forklarer jeg hvordan vi fx med vores moderne naturvidenskabelige bevidsthed idag kan forstå Paulus så vidt hans diskurs Helligånden.

Du finder næppe en så kvalificeret samtale partner som mig om det med Helligånden og alligevel virker du uforskammet utaknemmelig.


-0-0-0-


Men hvordan skal jeg nogensinde få tillid til dig igen Gerth???

Hvad er det for noget, det med politiet og PET og en mand fra kommunen???

Vil du fortælle mig det?

Hvad er det du har kørende???


Jeg tror vi er flere der er tæt på at være i chok - det hele virker mærkeligt og lidt sært og det gør et uhyggeligt indtryk på os hvad du skriver.



Den person fra kommunen du mærkværdig nok bringer i spil - er det en person vi skal have med ind over???

Synes du jeg skulle snakke med vedkommende??? Vil han kunne forklare noget om dig jeg burde vide, have vidst.

Vi andre har da ikke sådan en person fra kommunen, hvorfor har du det?

Kan du ikke forklare det? Hvilken funktion har vedkommende i dit liv???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#33342 - 19/09/2021 16:18 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hvilken rolle udfylder hun i dit liv?

Det må du da vide.

Og hvorfor drager du hende ind i det her?

Vil du have hende til at tage kontakt til mig?

Jeg har utroligt svært ved at forstå hvad din tanke er? Vil du have hende til at læse hvad du igennem tiderne har skrevet her på trosfrihed, for det er jo ikke småting du har fået sagt af ukvemsord.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 70 af 245 < 1 2 ... 68 69 70 71 72 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk