annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15902278
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401217
Et andet syn 2005367
Åndelig Føde 1611059
Jesu ord 1535305
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
0 registrerede 52 gæster og 29 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 29 af 245 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32402 - 03/06/2021 00:46 Re: Åndelig Føde [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Tak for dit link til Efeserbrevets kapitel 6, hvor jeg bl.a. læser - og som du jo også gengiver:
Citat:
Ifør jer Guds fulde rustning, så I kan holde stand mod Djævelens snigløb. Thi for os står kampen ikke mod kød og blod, men mod myndigheder og magter, mod verdensherskerne i dette mørke, mod ondskabens åndemagter i himmelrummet.
"Ondskabens åndemagter i himmelrummet".
Det ser jeg som den direkte vej til korstog, den spanske inkvisition o.m.a. af den slags.
Dermed er Paulus "dumpet" hos mig - og Hanskrist naturligvis endegyldigt ligeså.

Slut herom for mit vedkommende trist

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32403 - 03/06/2021 00:54 Re: Åndelig Føde [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7238
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du har meget muligt ret i, hvad du skriver.
Men jeg er endegyldigt færdig med dén brutale paulinske kristendom, jeg ser.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32404 - 03/06/2021 01:09 Re: Åndelig Føde [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Husk nu alligevel at læse mit indlæg hvor du får svar igen igen igen på de spørgsmål du har stillet.


-0-0-0-0-0-0-


Citat:
Arne:

Ondskabens åndemagter i himmelrummet".
Det ser jeg som den direkte vej til korstog, den spanske inkvisition o.m.a. af den slags.
Dermed er Paulus "dumpet" hos mig - og Hanskrist naturligvis endegyldigt ligeså.

Slut herom for mit vedkommende



Arne glemte:

Thi for os står kampen ikke mod kød og blod

Længere er den ikke.

Men hvis du ikke engang kan læse en tekst så ser det skidt ud.


Nu er Efeserbrevet ikke en af de 7 breve der er konsensus om er ægte Paulus breve.

Men jeg har svært ved at se idéer i kultursfæren = åndemagter i himmelrummet - at man der bekæmper ideer der forbyder eller forhindrer Guds Kærlighed KRISTUS - eller evangeliet om Begivenheden KRISTUS den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Der er jo mange ideer i omløb i kultursfæren (noosfæren) og Paulus var fx selv den værste synder af alle ved at bekæmpe Jesus bevægelsen, så Paulus har selv været i besiddelse af en ideologi = som vi kunne kalde "ondskabens åndemagter i himmelrummet".

Iøvrigt alle dine udgydelser eder og forbandelser over folk hvor du mister besindelsen som her og ter dig som et barn, råber og skriger, og slet ikke kan føre en civiliseret samtale hvor man også lytter til andre hvad er det du der sender i æteren? Ondskabsfulde åndemagter (ideer) i himmelrummet (i kultursfæren = ud på Internettet).



Tag derfor Guds fulde rustning på, for at I kan stå imod på den onde dag, overvinde alt og bestå. Så stå da fast, spænd sandhed som bælte om lænden, og ifør jer retfærdighed som brynje, og tag som sko på fødderne villighed til at gå med fredens evangelium.


De blev slagtet (slået ihjel) for at tilhøre KRISTUS, dette fredens evangelium og kunne vi tilføje Kærlighedens evangelium.

Det farlige for de hellige skrifternes folk - altså jøderne - var at de var Gud Helligåndens folk og altså ikke ville være under Loven som opdrager mere, men KRISTUS (TROEN) den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, der er kærlighedens og fredens og frihedens evangelium.


Det var det religiøse spirituelle der blev frigivet, forløst fra lovreligion (ikke at de ville bryde loven) det var TROSFRIHED ind i verden der ville noget - der udløste en kreativitet og virketrang vi slet ikke kan forestille os, også derfor den kreative klasse med Romersk borgerskab følte sig tiltrukket fordi de syntes samfundet trængte gevaldigt til at blive reformeret så der blev taget sig af de syge og ældre og udstødte og fattige og at mand og kvinde kunne være lige og forskellige etniske folk også lige. Det var forløberen for den skandinaviske velfærdsmodel. Forløberen for demokratiet frihed og lighed mellem mennesker, uanset om man var mand eller kvinde eller fra den etniske gruppe eller man var lav eller høj, fattig og udstødt og syg eller rig og mægtig.


Jeg har virkelig svært ved at se det er brutalitet Arne og jeg vil gerne du forklarer hvori du finder det brutale.


Jesus blev henrettet, Apostel Peter og Paulus og ja et utal af de første kristne. Og ikke en af dem havde brugt sværd vold eller magt eller brugt magt og trostvang overfor nogen.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32405 - 03/06/2021 10:57 Re: Åndens frugt [Re: Tikka]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3688
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne: "Jeg aner ikke desto mindre noget guddommeligt her!"

-0-

Tikka:

- Det forbavser mig ikke.
Det ville du vel gøre uanset hvad, når alt nu er guddommeligt i dine øjne, selv min pc - og vel også trælse debatprofiler smiler



😂🙌

☀️ sikken dejlig dag det er i dag ☀️
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32406 - 03/06/2021 12:32 Re: Åndens frugt [Re: Hanskrist]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1919
Ja og hvis alt er guddommeligt, må det jo også gælde korstogene og andre uhyrligheder.

... men - om dagen er dejlig, afgøres jo af hvad vi hver især lægger i dette ord.


Top Svar Citer
annonce
Side 29 af 245 < 1 2 ... 27 28 29 30 31 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Solrig fredag i vente
17/05/2024 07:52
Fifa skubber forslag om udelukkelse af I..
17/05/2024 07:13
Ambulancer på Læsø rykker ud uden læ..
17/05/2024 07:00
I mere end 16 timer lød luftalarmen ove..
17/05/2024 03:25
Klimaktivister afbryder premieren på Ci..
16/05/2024 23:06
Nyheder fra Religion.dk