annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 4 af 28 < 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32809 - 27/07/2021 18:52 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Men godt du elsker i hverdagen, hvis dette betyder du er der, for de som du ikke inspireres af, for er det ikke sådan, at det ofte er de udstødte og anderledes der har brug for dette at blive elsket, men også disse - der faktisk ved hvad kærlighed er - der både giver mad og husly – om muligt – uden at udnytte en eller tage sig betaling.

Citat:
Mit svar:
Helt enig. Jeg tror ikke på ondskab, men på at mennesker "kan komme galt afsted", og det er noget spontant, at hjælpe medmennesker, som har behov - uanset idéer og holdninger - men ikke kun medmennesker - alt værende.


At elske ”alt og alle” er en beslutning og ikke medfødt

*

Du tror ikke på ondskab. Det gør jeg og har erfaret den.

I øvrigt mener jeg ikke man kan ligestille de udstødte og anderledes, med nogle der er kommet galt afsted,

Det er da bare at træde en gang mere på dem, og samtidig mene man selv gør det rigtige da man nu ikke selv er kommet galt afsted.

Mange gange er det jo netop ondskab der udstøder folk, og det er nogle dygtigere end andre til, og vi ser det i skolerne, hvor det at moppe er dagligdag for en del.


Tilmed mener jeg ikke det udspringer af spontanitet når man hjælper. Det er jo noget med ens personlighed at gøre og som man reagere på i forhold til evne og mulighed ect.

men se bare al den snak der gennem tiden har været om, hvem der er ens næste.
Jo ikke noget der skulle være et spørgsmål, hvis man af spontanitet bare hjalp der hvor der er behov.

Men der sker jo også det, at hvis man virkelig skal hjælpe globalt og ikke bare gamle fru Jensen der skal over gaden, ser du, så skal de der vil hjælpe jo ændre livssyn og livsstil for meget elendighed er/kommer jo grundet profit og udnyttelse af andres jord og deres resurser, så de bliver endnu fattigere.

Nå men vi må da håbe din spontanitet forståelse vokser – at folk – de som har overskuddet, midlerne og magten bruger denne – efter din mening - grundlæggende egenskab, så vi får en bedre verden


***
Top Svar Citer
#32810 - 27/07/2021 19:31 Re: Guder og det guddommelige [Re: Anonym]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Du skriver:
Citat:
I øvrigt mener jeg ikke man kan ligestille de udstødte og anderledes, med nogle der er kommet galt afsted,
Mit svar:
Meget enig - og dog - de er begge i nød - den ene part materielt - og den anden i sindet.
Du skriver også:
Citat:
Tilmed mener jeg ikke det udspringer af spontanitet når man hjælper.
Mit svar.
Nogle er dog uenige med dig, såsom K.E. Løgstrup blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32811 - 28/07/2021 03:26 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Din Guds-opfattelse:

"Gud er ikke en ukendt Gud men Gud Fader vi som Guds Børn kender, har et fortroligt inderligt og udogmatisk (udenom dogmer) kendskab til. Vores inderlige intense Guds relation er som et Fader Søn barmhjertig kærligheds forhold."


respekterer jeg, men den er ikke min.



Jamen Arne så deler du jo ikke Guds-opfattelse med Jesus Kristus og forståelse det guddommelige - du siger fra overfor kristendommens Guds-opfattelse.

Meget mærkeligt at du i religiøs ærefrygt kysser et JESUS KRISTUS IKON - når du afviser JESUS KRISTI Guds-opfattelse og forståelse det guddommelige. JESUS KRISTI ÅBENBARING VORES BARMHJERTIGE KÆRLIGE GUD FADER NÅDERIGE INDERLIGHEDS FORHOLD.

Du afviser altså blankt gang på gang det JESUS KRISTUS står for - det der gør JESUS til KRISTUS for os - forudsætningen for alle JESUS KRISTUS IKONER der nogensinde er lavet det afviser du.

Meget mærkeligt at du kysser et JESUS KRISTUS IKON - JESUS KRISTUS som du nægter at ta imod. Du nægter at tage imod Gud Faders Kærlighed JESUS KRISTUS ind i verden som Johannes omtaler.

Det hele er skørt, meget skørt og jeg har det underligt med at du skilter og flager falsk med din JESUS KRISTUS IKON oplevelse fordi du jo afviser JESUS KRISTUS - nægter at tage imod JESUS KRISTUS - nægter at tage imod Gud Faders Kærlighed ind i verden ved JESUS KRISTUS.

Men du har måske fundet det guddommelige i et stykke malet træ? Nu du afviser JESUS KRISTUS.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32812 - 28/07/2021 11:54 Re: Guder og det guddommelige [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jo Hanskrist, jeg forstår da godt, at min oplevelse overfor en Kristus Ikon - og det efterfølgende - generer dig, når jeg ikke tror på kristendommens dogmer om Fader, Søn og Helligånd som mere end menneskelige teologiske konstruktioner, og at du vel opfatter mine oplevelser som en slags misbrug.

Det får mig til at tænke på Paulus' ord om tro, håb og kærlighed, hvor jeg ikke har kristendommens tro og håb men dog dens kærlighed.

Dét kunne få mig på den idé at appellere til din kristne kærlighed.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32813 - 28/07/2021 12:21 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875
Citat:
I øvrigt mener jeg ikke man kan ligestille de udstødte og anderledes, med nogle der er kommet galt afsted,
Mit svar:
Meget enig - og dog - de er begge i nød - den ene part materielt - og den anden i sindet.


Sikke da en generalisering – og noget vrøvl.

Hvem der er i nød, afhænger nok af øjnene der ser.

En kristen ville sikker mene, du var i nød grundet din ikondyrkelse og manglende accept af den gud, du dog mener, den oplevede kærlighed kommer fra …

Hvordan kan man modtage kærlighed fra en som man mener ikke eksisterer stortchock


… og ang. Løgstrup tager jeg det ikke så tungt smiler

Hvis det at hjælpe er en grundlæggende – en medfødt reaktion når man selv oplever andre behøver hjælp er det jo underligt der er så meget elendighed. Den burde jo ikke være eksisterende hvis alle hjælper alle spontant hvor der er behov.

Personligt er jeg selv blevet oplært til at hjælpe og dele mm, men har da også lært jeg ikke skal hjælpe hvem som helst – og da slet ikke de onde

… og hvornår er man ond – thjooe også her er det øjnene som ser, men biblen siger vi alle er onde. Kun gud er god – og derfra kærligheden kommer

Mine kære, lad os elske hinanden, for kærligheden er af Gud, og enhver, som elsker, er født af Gud og kender Gud. Den, der ikke elsker, kender ikke Gud, for Gud er kærlighed. Derved er Guds kærlighed blevet åbenbaret iblandt os: at Gud har sendt sin enbårne søn til verden, for at vi skal leve ved ham.

Deri består kærligheden: ikke i at vi har elsket Gud, men i at han har elsket os og sendt sin søn som et sonoffer for vore synder.
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_joh/4

Så igen … gud elskede verden så meget -”

***
Top Svar Citer
annonce
Side 4 af 28 < 1 2 3 4 5 6 ... 27 28 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk