annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 10658040
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2079303
Et andet syn 1794520
Jesu ord 1378586
Den Evige Filosofi 1172710
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
0 registrerede 158 gæster og 168 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 34 af 35 < 1 2 ... 32 33 34 35 >
TrÃ¥d valgmuligheder ↓
« Forrige trÃ¥d
Næste trÃ¥d »
#33146 - 28/08/2021 14:02 Re: Guder og det guddommelige [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Blander du tingene sammen...

Citat:
Men når det prædikes, at Kristus er opstået fra de døde, hvordan kan så nogle af jer sige, at der ikke findes nogen opstandelse fra de døde? Hvis der ikke findes nogen opstandelse fra de døde, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er vores prædiken tom, og jeres tro er også tom. Vi kommer så også til at stå som falske vidner om Gud, fordi vi har vidnet imod Gud, at han har oprejst Kristus, som han altså ikke har oprejst, hvis døde ikke opstår. For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så er I stadig i jeres synder, og så er også de, som er sovet hen i Kristus, gået fortabt. Har vi alene i dette liv sat vort håb til Kristus, er vi de ynkværdigste af alle mennesker.

Hvad skulle de tro på...

Citat:
Men nu er Kristus opstået fra de døde som førstegrøden af dem, der er sovet hen. Fordi døden kom ved et menneske, er også de dødes opstandelse kommet ved et menneske. For ligesom alle dør med Adam, skal også alle gøres levende med Kristus. Men hver til sin tid: Kristus som førstegrøden, dernæst, når han kommer, de, som hører Kristus til. Derefter kommer enden, når han har tilintetgjort al magt og myndighed og kraft og overgiver Riget til Gud Fader. For Kristus skal være konge, indtil Gud får lagt alle fjender under hans fødder; som den sidste fjende tilintetgøres døden, for »alt har han lagt under hans fødder« – og når det hedder, at alt er underlagt, er det klart, at undtaget er Gud, der har lagt alt under ham. Og når så alt er underlagt ham, skal også Sønnen selv underlægge sig under ham, som har lagt alt under ham, for at Gud kan være alt i alle.

Er du enig...

Your friend forever

Jan
#33148 - 28/08/2021 15:12 Re: Guder og det guddommelige [Re: ABC]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Begivenheden KRISTUS den GUD Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus

Denne menneskets nye Virkelighed (KRISTUS VIRKELIGHEDEN) med Gud ind i verden ved et menneske JESUS - forsætter i kraft af Gud også at VIRKE efter Jesus død.

Det er hvad opstandelsen betyder.

Sværere er det ikke.

Gør det endelig ikke sværere.

Hvad Gud bandt sammen i Jesus Kristus er ikke gået til grunde det eksisterer for al fremtid - ja Gud og mennesket er kommet hinanden nær nu.

Iøvrigt behøver du ikke gruble og spekulere over det tro og tvivle omkring det - du kan erfare denne menneskets virkelighed med Gud. Og forsøm ikke dette!!!

Ingen mennesker skal være i spekulationer og grublerier og gisninger omkring KRISTUS VIRKELIGHEDEN: vores relation til Gud og virkelighed med Gud - det skal erfares og leves dag efter dag - hver dag - Gud skal med om bord i vores liv og hverdag. Og KRISTUS = KRISTUS VIRKELIGHEDEN - VIRKER MÆGTIG I OS.

Det er jo ikke trosforestillinger (noget mentalt hokus pokus) - men en virkelighed vi kun kender til gennem ERFARINGER. Og som vi skal bruge vores forstand på - på forstandig vis tale med hinanden om.
#33158 - 29/08/2021 18:01 Re: Guder og det guddommelige [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Hvorfor taler vi om en opstandelse...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Hvad skal vi tro på...

Citat:
Men når det prædikes, at Kristus er opstået fra de døde, hvordan kan så nogle af jer sige, at der ikke findes nogen opstandelse fra de døde? Hvis der ikke findes nogen opstandelse fra de døde, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er vores prædiken tom, og jeres tro er også tom. Vi kommer så også til at stå som falske vidner om Gud, fordi vi har vidnet imod Gud, at han har oprejst Kristus, som han altså ikke har oprejst, hvis døde ikke opstår. For hvis døde ikke opstår, er Kristus heller ikke opstået; men er Kristus ikke opstået, er jeres tro forgæves, så er I stadig i jeres synder, og så er også de, som er sovet hen i Kristus, gået fortabt. Har vi alene i dette liv sat vort håb til Kristus, er vi de ynkværdigste af alle mennesker.

Har det noget med forsoningslæren at gøre...

Your friend forever

Jan
#33160 - 29/08/2021 20:45 Re: Guder og det guddommelige [Re: Gerth]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Nå, du svarer stadig ikke på noget Hans.

Min pointe er, at siger i dårligt om mig, så viser jeg jer spejlet.
#33161 - 29/08/2021 23:01 Re: Guder og det guddommelige [Re: Arne Thomsen]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
MENNESKET VERSION 2.0

Tro, håb og kærlighed er usynligt, men det ligesom guddommen bevises af mennesker i livet.
A spørger: "Har du med dit forunderlige væsen sat noget i gang ved os?"
H siger: "der er ikke nogen grund til at tro på noget."

Jeg kritiserer H´s kommentar: "Ja, det siger du ofte imod overtro, overdrevent irrationelle sekter og sindssyge men, du citerer tit selvmodsigende Paulus opfordring til tro. Hele Biblen taler om troens gave. Der er ingen bevis på et liv efter døden, men jeg tror eksempelvis på noget af folks beretninger om mirakuløse og metafysiske nærdødsoplevelser tiltrods for ikke-troendes latterlige bortforklaringer imod alt endnu uforklarlig overnaturligt. Helligånden handler blandt andet om evigt liv, hvilket ikke kan bevises idag, men jeg kender til betydningen om Himlen. Jeg erfarer i mit liv vedrørende det noget overmenneskeligt om min intelligens i både højre og venstre hjernehalvdel, helbred, humør og superevner, at Det guddommelige er virkeligt med jeg. Mange eller alle kristne tror vel på Kristi genkomst som en ny stor begivenhed i verden ved vor tid? Jeg fatter dog også kristnes ord om det samme på en mindre måde i enhver troende på profeten Jesus. Biblen har profetier om nutiden og muligvis vores nær fremtid om menneskeheden, men det kan fortolkes anderledes til bare noget personligt i en selv. I mit åbenbaring genkender jeg som en opdagelse overrasket forskellige ting i Biblens GT og NT. Et bud på det er, at en del af mit ekstraordinære kald må hjælpe folket, men størrelsen omkring dette ved jeg ikke endnu. Gode eller de elitære præstationer og store bedrifter i diskussion, sport, leg, job, uddannelse, og andet grænseoverskridende er ok fornuft med en fredelig konkurrencementalitet. Desværre påvirkes mange med straf og belønning systemet på den værste måde. Selv den ekstra new age spiritualitet påstår, at dimensionen forandrer sig til et ´højere´ stadie inklusiv mennesket. Også T snakker om Biblens profetier vedrørende et højere eksistensniveau. Det lyder som - Ophøjelsen. Biblen taler om det fuldkomne menneske, men det er kun en midlertidig skabning og derfor ikke den, jeg er. Man snakker om Homo Sapiens Sapiens, men ligesom dåbens mening, kan også menneskearten forvandles idag til noget andet. Jeg lavede engang en hurtigt populær Facebook gruppe om Homo Iunctum inklusiv dens højere bevidsthed et med hinanden og Gud. Jeg slettede den senere, fordi jeg gider ikke være en ny Hitler uden medmenneskelighed, men faktisk levede engang ifølge naturvidenskaben forskellige menneskearter og sådan noget kan altså ske igen. Videnskabsfolk undersøger ikke alles fysiologi og adfærd. Profeten Jesus åndelige velbegavelse var forud for sin tid måske muligvis som en genetisk afvigelse fra normerne. Hans visdom var nok også ligesom min positivt afvigelse fra menneskeheden IQ test endda også egnet til den vantro forening Mensa, men jeg er ikke et umenneskelig rumvæsen og harmoni er vigtigt i sindet. Praktiske ting klarer jeg alene pr. nødvendighed. Engang for mange år siden sagde en vistnok noget autistisk meget klog ældre mand om mig, at jeg er mange lysår forud for min tid om mine ideer vedrørende blandt andet samfundets kultur og menneskets grundlæggende værdier i den. Om os sagde en præst, som var gæst til hans ansatte kone der: ´Det er godt nok noget af nogle personligheder tilstede.´ Nogen andre har også sagt noget lignende i en mildere grad om projekt OPLYSTHED, der ifølge dem er epokegørende, nytænkning og med et genialt symbol (mit pagtstegn)."

Det fornyet menneske er sandfærdigt ærlig om alt, der for et folk desværre stadig kan misforstås som lydende negativt. Skumle arketyper som rumvæsener, dæmoner, mutanter og kunstig intelligens maskiner overtager ikke planeten Jorden i en invasion eller et oprør. Tidligere havde jeg en forkert selvopfattelse næsten ligesom hjernevask, da mange kaldte mig grimme ting i voldelig brutal behandling. Jeg er ikke med i evolution! Vær ikke skurken ligesom en løgnagtigt charmerende psykopat for gevinsters bedrag p.g.a. psykisk manipulation og det at sælge sig selv pænt med beskidte tricks som ond egoist. Skumle arketyper som rumvæsener, dæmoner, mutanter og kunstig intelligens maskiner overtager ikke planeten Jorden i en invasion eller et oprør. Som et lys skjuler jeg netop derfor intet for jer. Gudsbevidsthed med Helligåndens kraft er det gode, som redder verden.
Side 34 af 35 < 1 2 ... 32 33 34 35 >

Seneste indlæg
Tro, håb og kærlighed
af ABC
21/03/2023 17:14
Guddommelige bøger...
af ABC
20/03/2023 17:55
hjertes og sjæls lykke i ramadanen
af somo
20/03/2023 13:23
Den skinnende sol på verden
af somo
20/03/2023 13:13
Hvad HansKrist dog skriver
af Hanskrist
20/03/2023 10:37
Nyheder fra DR
Den Internationale Valutafond og Ukraine..
21/03/2023 23:51
Mindst 9 personer er døde efter jordskÃ..
21/03/2023 23:07
Grækenlands premierminister: Der bliver..
21/03/2023 22:49
Uganda indfører strammere lovgivning mo..
21/03/2023 22:25
Over 530 dræbt i Haiti siden nytår
21/03/2023 21:27
Nyheder fra Religion.dk