annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Symbol
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32771 - 22/07/2021 05:34 Re: Mennesket og verden [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Gerth:

Paulus manglede næstekærlighed i følgende ord: "De skal straffes med evig undergang fjernt fra Herrens ansigt og fra hans herlighed og magt."


Hallo Gerth nu er det ikke Paulus der har skrevet Andet brev til Thessalonikerne.



Citat:
Gerth:


Nå, men tilbage til den intetsigende snak med/imod jer:


Så stop dog din intetsigende snak med/imod os. Hvorfor foretrækker du at føre intetsigende snak med/imod os???
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32772 - 22/07/2021 06:03 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Jeg "bruger" ikke Kristus, men jeg har nogle indtryk fra forskellige sider af kristendommen, som inspirerer mig - heriblandt en Kristus Ikon,


Hvordan kan et Jesus Kristus Ikon inspirere dig når du med det guddommelige mener det stik diametralt modsatte af hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med??

Hvordan kan du lade dig inspirere af et Jesus Kristus Ikon når hvad/hvem Jesus Kristus forbinder det guddommelige med er alt det du siger fra overfor???

Det må også give stof til eftertanke hos dig selv Arne - dette misforhold og denne absurditet som jo gør at når du hiver din JESUS KRISTUS IKON oplevelse ind fra højre det virker søgt og utroværdigt.

Jeg har to forslag til dig Arne:

1):

Synes du skulle male et Jesus Kristus Ikon og mens du maler det så skulle du fortælle ham at du mener han har et blasfemisk, storhedsvanvittigt og svulstigt gudsforhold til sin himmelske Gud Fader som ingen mennesker kan have personlig kommunikation med eller kundskab om eller få del i, det være Guds Ånd (ideer tanker og Guds retfærdighed og kærlighed), Guds Kraft og Guds Herlighed.

2):

Jeg tror du skulle knæle i bøn foran et Jesus Kristus Ikon (hellere det end kysse det) og så skulle du fortælle ham hvor lidt du bryder dig om det gudsforhold han indførte i verden.


-0-0-0-0-

Citat:
Arne:

Du har ingen ret til at censurere mig!


Jeg censurerer dig jo ikke, tværtimod gør jeg det stik modsatte. Iøvrigt har jeg ingen hverken beføjelser eller intentioner om at ville censurere dig Arne.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32773 - 22/07/2021 11:49 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver - igen:
Citat:
Hvordan kan et Jesus Kristus Ikon inspirere dig når du med det guddommelige mener det stik diametralt modsatte af hvad Jesus Kristus forbandt det guddommelige med??
Mit svar:
Jeg må igen svare dig:
Hvis du ikke kan klarlægge de to "stik diametrale modsætninger", du mener at se, kommer du ingen vegne.

Det øvrige, du skriver, synes jeg ikke fortjener noget svar blinker

Din adfærd her minder mig i øvrigt om de værste sider af kristendommen gennem tiderne cool

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#32774 - 22/07/2021 13:16 Re: Mennesket og verden [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Hvis du ikke kan klarlægge de to "stik diametrale modsætninger", du mener at se, kommer du ingen vegne.


Det har jeg gjort 2 gange - og du må også have læst det - hvis ikke er det vitterligt korrekt du slet ikke læser mine indlæg (jeg har sagt før at jeg er bange for at det er tilfældet).

Vi to har været det her igennem et utal af gange, at du simpelthen ikke læser hvad jeg skriver. Skal jeg virkelig hente det frem fra mit forrige indlæg til dig og hvad vil det hjælpe - for du læser vel igen ikke hvad jeg skriver, gør du?????

Men her så da:

Citat:
Betegnelsen Fader om Gud er karakteristisk både for urkristendommen og gnosticismen - og ingen er Fader (der er intet faderskab) uden også søn og børn, Guds børn. Dette udelukker jo ikke kvinder - da der i KRISTUS Guds Søn ikke er forskel på kvinder og mænd (som jøder græker slaver og fri etc) altså det har ikke noget at gøre med sex/køn. Iøvrigt er det billede tale der skal få os til at forstå noget om hvor tæt et forhold vi har som Guds Børn til Gud som Fader Vores og hvad vi kan vente os af forløsning og ny fødsel (ny skabelse - de nye skabninger vi er i KRISTUS) og visdom (gnosis - ny indsigt og erfaringer gennem åbenbaringer af Guds ideer og tanker) og af herlighed og kraft - altsammen gennem Guds Ånd - GUD HELLIGÅNDENs Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Linjen på marken er der også.

Johannes 17 ❤️💕 et fuldstændigt vildt kapitel.

Jeg kunne blive ved og ved - men nu var det kun ledetråd til dig om hvad det er JESUS KRISTUS forbinder det guddommelige med - som er så diametralt stik modsat hvad du forbinder det guddommelige med.

Hvilket gudsforhold - Guds relation er der tale om i JESUS KRISTUS??? mellem Gud og mennesket og mennesket og Gud??? Ny Fødsel og Ny skabelse finder sted her. Gud arbejder i os, går i forbøn for os.

Guds Kærlighed Kristus er ved Helligånden udgydt i vore hjerter og hvor rig på alt vi er i KRISTUS åbenbares os i takt med vi iklæder os KRISTUS - udstyret med Guds Ånd Guds Fylde og Guds Herlighed og Guds Kraft.



Jeg vil indrømme det kræver at du læser hvad der står i citations boks ovenfor og du læser Joh 17 og lignelsen om linjen på marken. Måske dine åndsevner og mentale evner og koncentrationsevner ikke er længere til to siders tekst. Efter endt læsning at kunne uddrage essensen af det læste. Jeg kan jo ikke udelukke at din evne til at danne dig et overblik over et tekststykke er ret begrænset, hvilket forklarer hvorfor du aldrig mere deltager i principielle drøftelser som du ej heller følger en argumentation længere.

Du skal sådan set bare læse teksten i citations boks ovenfor, løfte hovedet efter læsning og stille dig selv spørgsmålet, hvad var det nu Jesus Kristus forbinder det guddommelige med. Derefter læse Joh 17 og igen løfte hovedet og stille dig selv det simple spørgsmål, hvad/hvem er det Jesus Kristus forbinder det guddommelige med. Derefter læse lignelsen om linjen på marken, og gøre det samme.

Hvor svært kan det være????
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#32775 - 22/07/2021 18:43 Re: Mennesket og verden [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du er jo stadig totalt uklar i dine anklager mod mig.
Jeg har læst Johannesevangeliets kapitel 17, der jo handler on "Faderen" og "Sønnen", og dér er der ikke nogen "lignelsen om linjen på marken" - formoder at "linjen" er en stavefejl.

Du har nu haft muligheden tilstrækkeligt meget for at klarlægge en, som du kalder en "stik diametral modsætning" mellem kristendommens opfattelse af det guddommelige - og så min - men du magter det jo ikke!
Så nu må det være slut!

Jeg har igen og igen erklæret, at jeg ikke har viden om det guddommelige. Det eneste, jeg kan sige, er, at jeg oplever dets væren.

Så kan du brokke dig så meget du lyster.
Det ændrer intet.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 21 af 22 < 1 2 ... 19 20 21 22 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk