annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 245 < 1 2 3 4 5 ... 244 245 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#32193 - 25/05/2021 16:45 Re: Åndelig Føde [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hej Hanskrist

Jeg har stor respekt for din åndskraft og power, som vælger et liv i balance fra til fordel for et liv med skævhed og gåen-amok. Stor respekt. Det er også et super vigtigt bidrag til denne her moderne ting med at dvæle ved et dufte-stearinlys og "dulme sig selv".

Selv tror jeg på meditationens virkninger, som jo også undersøges videnskabeligt, neurologisk. Men det, du udtrykker, er fundamentalt og må aldrig glemmes: Selve det at være MENNESKE! Din Power er misundelsesværdig.
Top Svar Citer
#32195 - 25/05/2021 16:52 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Anonym
Citat:
Der står det er gud der drager, og får det til at gro, men er jo kun muligt hvis jorden er er god.

Udmærket! Jeg føler, at Gud drager mig, og jeg ønsker at tage imod Guds ord. Hvad er dette ord, at jeg må tage imod det?


He he – Ja smiler - det må du tale med gud og din samvittighed om.

*

Du får lignelsen om sædemanden.

Jesus gav sig igen til at undervise nede ved søen. Og en meget stor skare flokkedes om ham, så han måtte gå om bord og sætte sig i en båd ude på søen, mens hele skaren stod på bredden inde på land. Og han lærte dem meget i lignelser, og i sin undervisning sagde han til dem:
»Hør her! En sædemand gik ud for at så. Og da han såede, faldt noget på vejen, og fuglene kom og åd det op. Noget faldt på klippegrund, hvor der ikke var ret meget jord, og det kom straks op, fordi der kun var et tyndt lag jord; og da solen kom højt på himlen, blev det svedet, og det visnede, fordi det ikke havde rod. Noget faldt mellem tidsler, og tidslerne voksede op og kvalte det, så det ikke gav udbytte. Men noget faldt i god jord og gav udbytte; det voksede op og groede, og noget bar tredive og noget tres og noget hundrede fold.« Og han sagde: »Den, der har ører at høre med, skal høre!«
Da han var blevet alene med sine ledsagere og de tolv, spurgte de ham om lignelserne. Og han svarede dem: »Til jer er Guds riges hemmelighed givet, men til dem udenfor kommer alt i lignelser, for at
de skal se og se, men intet forstå,
de skal høre og høre, men intet fatte,
for at de ikke skal vende om og få tilgivelse.«
Og han sagde til dem: »Forstår I ikke denne lignelse? Hvordan skal I så kunne forstå de andre lignelser? Sædemanden sår ordet. Med dem på vejen, hvor ordet sås, er det sådan, at når de har hørt det, kommer Satan straks og tager det ord bort, der er sået i dem. De, der bliver sået på klippegrund, er dem, der straks tager imod ordet med glæde, når de har hørt det; men de har ikke rod i sig, de holder kun ud en tid, så når der kommer trængsler eller forfølgelse på grund af ordet, falder de straks fra. Andre er dem, der bliver sået mellem tidslerne; det er dem, som har hørt ordet, men denne verdens bekymringer og rigdommens blændværk og lyst til alt muligt andet kommer til og kvæler ordet, så det ikke bærer frugt. Men de, der bliver sået i den gode jord, det er dem, der hører ordet og tager imod det og bærer frugt, tredive og tres og hundrede fold.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/Mark/4#1-20
Top Svar Citer
#32196 - 25/05/2021 17:02 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Hej Tikka

Citat:
He he – Ja smiler - det må du tale med gud og din samvittighed om.

*

Du får lignelsen om sædemanden.



Tak, Tikka. Tak for ordet om ordet som sås. Men er det ordet i sig selv, altså ordet om ordet? Eller er der også ordet?

Hvad er ordet? Er det min samvittighed, som er selve ordet, siger du?
Top Svar Citer
#32199 - 25/05/2021 17:41 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Nu må du stramme op stortchock

Ordet kommer udefra og ind i din bevidsthed.
Hvordan du modtager - og vil gøre ved dét som du hører, er jo din sag.

Vel logik, hvis ord skal kunne inspirere og kalde os til et liv i uselvisk kærlighed – eller hvad?
Top Svar Citer
#32201 - 25/05/2021 18:34 Re: Åndelig Føde [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Jeg forstår bare ikke, hvad du mener med "ordet", Tikka. Du taler om ordet, som skal modtages og falde i god jord. Hvilke(t) ord?

Ah, du mener måske det ord, du gav tidligere:

Citat:
nu sneglen med hus på ryg vil vandre


Er det det ord, som jeg skal tage imod? tommelop
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 245 < 1 2 3 4 5 ... 244 245 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk