Jeg er ikke tilhænger af treenighedslæren, og indhold i dit citat er ikke nyt for mig.
Jeg er helt med på, at apostlene ifølge skrifterne døbte i Jesu Kristi navn.
Dåbs formularen – far, søn og helligånd som missionsbefalingen er kædet sammen med, er jo hvad der bruges i folkekirken - og som bruges til at understøtte treenigshedslæren – Jesus er gud - samt Johannes 1:1
At der skal døbes i faderen, sønnens og den hellige ånds navn, mener jeg nu godt man kan forstå uden at tolke det som 3 guder i én – eller hvordan det nu skal forstås. Det har selv tilhængere af læren svært ved at forklare, og jeg har da også hørt forskellige udlægninger gennem tiden. Den jeg husker tydeligst er sammenligningen med en neglesaks – en 3 i én
Evangeliet skal forkyndes for at videregives, og for at der kan komme nye tilbedere, som ønsker frelsen.
Derfor missionsbefalingen …
… men jeg har det da bestemt svært med, at døde går igen lyslevende i en ny krop og giver påbud, men - nu er det det som hører med til beretningen om, hvad gud gennem Jesus har af frelsesplan for mennesket. Forkyndelse, dåb og holde det som er lært og selvfølgeligt kødets opstandelse … og profilen Arne har jo før oplyst, at dette vers var falskneri – jeg brugte det fordi det jo er kirkebiblens lære ... og - fordi du legede spørgejørgen
***