annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Lazarus' opvækkelse
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 15 af 59 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31818 - 04/04/2021 18:27 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Du læser stadig ikke hvad jeg skriver!!!!


Du kører derudad

Og nu digter du også din egen historie om tingene


Frem for at undersøge noget, og være kritisk og interesseret i debat og spændende meningsudveksling - opfører du dig barnligt og i din barnlige fornærmethed går du amok og skriver en masse vrøvl du selv ved senere lejlighed vil komme til at fortryde.

Du overreagerer

Du ser ikke engang at den sætning du opfatter som ganske entydigt lige så vel kan forstås på en helt anden måde, den måde jeg fremhæver

Hvilket jo passer med at de første kristne om noget var kendetegnet ved at have alle Helligåndens mange karismatiske gaver og frugter - det var hvad der mest af alt kendetegner de kristne, deres dåb og indvielse, omvendelse

Hvorfor der er meget mere der tyder på at min tolkning er den rigtige da det stemmer med alt andet i kristendommen

Du er ligeglad

Endda bliver du tøsefornærmet og går amok og skriver i affekt noget du om du er i besiddelse af bare lidt faglig stolthed (at hvad du skriver helst ikke skal være det rene sludder) og selvrespekt du ved nærmere eftertanke vil fortryde dine bindegale udgydelser om mig, om Paulus og om kristendommen, og den ortodokse kristne kirke retning, ihvertfald vil de ikke have noget som helst med dig og dit ufattelige mageløse vrøvl og rakken alting ned uden at du overhovedet tænker dig om
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31819 - 04/04/2021 19:01 Re: Panteisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Hvorfor der er meget mere der tyder på at min tolkning er den rigtige da det stemmer med alt andet i kristendommen
Mit svar:
Dét - samt alt det andet "bræk", du hælder ud - viser mig, at du nu er nede på dét niveau, hvor jeg griner - og hvor du nok har behov for Matthæusevangeliets første saligprisning blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31820 - 04/04/2021 21:09 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Citat:
Arne:

Dét - samt alt det andet "bræk", du hælder ud - viser mig, at du nu er nede på dét niveau, hvor jeg griner



Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde

Har været seriøs hele vejen og manden Arne går helt amok
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31821 - 04/04/2021 23:22 Re: Panteisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Jeg glæder mig over, at denne dialog mellem Hanskrist og mig - idet jeg ignorerer alt det snavs, der er kommet fra Hanskrist - faktisk har givet mig større klarhed over kvaliteter i kristendommen - og tillige større klarhed over - for mig - negative sider i kristendommen, hvor det elitære og menneskers ophøjelser af sig selv dominerer - på andres bekostning.

Jeg har en god ven i nabolaget, der er næsten lige så gammel som mig, og som bestemt ikke interesserer sig for "åndelige" sider af tilværelsen, men som er en "guttermand".
Jeg er nu klar over, at det er folk som ham, min ven, der er "fattig i ånden" - også selvom to præster og en biskop, jeg flere år tidligere har spurgt, ikke formåede hverken nogenlunde ens eller - for mig - troværdige svar på Matthæusevangeliets første saligprisning.

At nogle ikke vil lade "himmeriget være min vens", det siger for mig en hel del om dem - de elitære kristne.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31822 - 05/04/2021 01:34 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jamen hvad sker der dog for dig Arne

Citat:
idet jeg ignorerer alt det snavs, der er kommet fra Hanskrist


Jeg har sagligt drøftet det her hele vejen, og du taler om bræk

Og du digter nu frit, dine indlæg, hvad du nu skriver er fri fantasi, du lægger noget i tingene der intet belæg er for

Fordi der er et sted hvor der tales om fattige mennesker, så betyder dette ikke hån af enfoldige mennesker.

Hvis et parti sætter fokus på fattige, har de da intet sagt om at de har et negativt syn på enfoldige mennesker. Hvordan kan du dog finde på at lave sådanne koblinger, det er jo pure opdigt, fri fantasi.

Du er da fuldstændig gået fra snøvsen iaften Arne.

Hvis nu du læste hvad jeg skrev, og ikke var så beskæftiget med at angribe min person hele tiden, så ville du slet ikke rode dig ud i alle dine aggressive angreb på Paulus, på kristendommen, alt sammen noget ethvert fornuftig tænkende mennesker imorgen ville fortryde
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 15 af 59 < 1 2 ... 13 14 15 16 17 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk