annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 14 af 59 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31809 - 03/04/2021 23:29 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Det kunne vel være på sin plads også at nævne fra Bibelens Matthæuskapitel 5: Saligprisningerne:
Citat:
Salige er de fattige i ånden,
for Himmeriget er deres.
Det rimer meget mere med, hvad jeg fornemmer og oplever end, hvad jeg ovenfor læser fra Paulus.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31811 - 04/04/2021 07:24 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Ja jeg mente det nok


Så forstod ej heller den dag du citerede Paulus fra 1 Kor 2 og hævdede det stemte meget godt med hvordan du selv oplevede tingene.


Men nu tar du afstand igen, og med din afstand fra 1 Kor 2 tar du også afstand til ortodoks kirkeretning og til tankerne bag Kristus ikoner.

Du prædiker på skrømt

Og apropos de fattige i ånden så går det på de fattige, ikke på nogen der skulle være "fattige i ånden" som enfoldige.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31812 - 04/04/2021 12:31 Re: Panteisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Det var ordene fra Paulus:
Citat:
- for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.
jeg tilsluttede mig, men bestemt ikke alt det øvrige elitære fra Paulus, der jo i dén grad strider mod ordene fra Matthæusevangeliets saligprisninger.

I det hele taget ser jeg nu mere og mere tydeligt, hvordan du bruger Paulus til eget hovmod - en side af kristendommen jeg især forkaster.

Med dine ord om saligprisningen:
Citat:
Salige er de fattige i ånden,
for Himmeriget er deres.
hvor du skriver:
Citat:
Og apropos de fattige i ånden så går det på de fattige, ikke på nogen der skulle være "fattige i ånden" som enfoldige.
gør du - efter min mening - dig selv til grin - som så mange andre, der ikke vil saliggøre mennesker, som ikke er så begavede med åndsevner.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart


Redigeret af Arne Thomsen (04/04/2021 12:56)
Top Svar Citer
#31813 - 04/04/2021 13:43 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Endnu et bevis på du ikke læser mine indlæg.


Salige er de fattige i ånden,
for Himmeriget er deres.


Her står ikke et ord om at være "fattig i ånden"

Men der står at de fattige mennesker, udstedte og nødstedte i deres armod (fattigdom) skam har noget i vente, både her og hisset efter at Jesus Kristus vendte op og ned på de gældende værdier.


Dig der er erklæret tilhænger af agnosticismen og har messet i årevis at vi for det første ikke står i et personligt forhold til Gud så at vi er i den privilegerede paulinske situation at Gud skulle kunne åbenbare nogen KRISTUS HEMMELIGHED for os, nogen form for personlig gnosis erkendelse


Men du vrøvler dag for dag mere og mere set i forhold til hvad du gennemgående igennem årene har skrevet, så til trods for at du modsiger dig selv konstant, og ja endda nævner et skred hos dig selv, at du nu begynder at ane noget, ha ha ha

Dig der benægter Gud, hvordan pokker skulle du modtage viden fra en Gud du gang på gang har afvist som en personlig dig givet mulighed at have kontakt til

Du er rigtig rigtig meget ved at blive et stort selvforherligende vrøvlehoved

Synd at Bjørn og Simon ikke er her mere, jeg tænker på at du bliver sjovere og sjovere, eller tragisk alt efter temperament hos de der følger dine kvantitative skriverier, der mangler kvalitet dybde og forståelse og intelligente analyse og kritik i samme omfang det overfladisk er stort kvantitativt set


Åh Arne - tænk at jeg også skulle opnå at opleve denne side af dig, at du alle dage har været ondskabsfuld overfor mig og givet mig en ganske særlig behandling modsat andre debattører har jeg lært at leve med - nu skal jeg så også til at forholde mig til dit skred fra erklæret panteisme og agnosticisme og over imod et personligt nært gudsforhold fyldt med gnosis, erkendelser, guddommelig viden

Jamen du ender snart i armene på Paulus for at blive frelst og opnå sjælefred og go samvittighed
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31814 - 04/04/2021 15:01 Re: Panteisme [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skrev i dit forrige indlæg:
Citat:
Og apropos de fattige i ånden så går det på de fattige, ikke på nogen der skulle være "fattige i ånden" som enfoldige.
Nu skriver du:
Citat:
Her står ikke et ord om at være "fattig i ånden"

Men der står at de fattige mennesker, udstedte og nødstedte i deres armod (fattigdom) skam har noget i vente, både her og hisset efter at Jesus Kristus vendte op og ned på de gældende værdier.
Du vrider og vender dig i din elitære kristendom, men du kommer ikke udenom, at saligprisningen ifølge Matthæus er:
Citat:
Salige er de fattige i ånden,
for Himmeriget er deres.
Jeg gider ikke dit åndshovmod.
Jeg opfatter ordene som en saligprisning til dem, der ikke blev åndeligt begavede - hvad enten det så skyldes arv eller miljø - eller begge dele.
Og jeg har et håb om, at dette er den oprindelige kærlighed i kristendommen - inden den blev forvrænget af mennesker som Paulus og hans mange følgere - herunder også dig.
At der så også er andet i kristendommen, jeg ikke godtager, er en anden sag.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 14 af 59 < 1 2 ... 12 13 14 15 16 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk