annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31734 - 20/03/2021 11:28 Livet med Gud
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Livet med Gud:


Citat:
1 Kor 2:

Hvad intet øje har set og intet øre hørt,

og hvad der ikke er opstået i noget menneskes hjerte,

det, som Gud har beredt for dem, der elsker ham,

det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. Og om dette taler vi ikke med ord, som menneskelig visdom har lært os, men med ord, som Ånden har lært os,. og vi tolker det åndelige for åndelige.



Begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus er den religiøse verdensbegivenhed hvor mennesker omkring Jesus erfarer Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed i deres liv der betyder HEALING og RECOVERY - der betyder de nye skabninger vi er i KRISTUS - den Paulinske Maslowske selvraktualisering Paulus så smukt redegør for som Gud Helligåndens nådesfyldte karismatiske Åndsgaver.

Guds fødsel i menneskets liv der altid også udløser menneskets fødsel i Gud, altså de nye skabninger vi er der i og med begivenheden KRISTUS.

Altsammen fordi Gud arbejder i os, Guds Ånd arbejder i os. Det er i kraft af Guds Ånd og jeg taler om Guds Ånds, Gud Helligåndens, gerninger med os og i os og omkring os og vore medmennesker:

Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os.

Citat:
Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke, og han, der ransager hjerterne, ved, hvad Ånden vil, for den går i forbøn for de hellige efter Guds vilje.

Vi ved, at alt virker sammen til gode for dem, der elsker Gud, og som efter hans beslutning er kaldet. For dem, han forud har kendt, har han også forud bestemt til at formes efter sin søns billede, så at han er den førstefødte blandt mange brødre. Og dem, som han forud har bestemt, har han også kaldet, og dem, han har kaldet, har han også gjort retfærdige, og dem, han har gjort retfærdige, har han også herliggjort.

Rom 8


Også Rom 8 er et eksempel som 1 Kor 2 om hvordan Guds Ånd, Gud Helligånden, arbejder i os, gør arbejdet, gør en masse godt for os: "alt virker sammen til gode for dem, der elsker Gud".


KOM IGANG FOLKENS det kan kun gå for langsomt.

Lad være med at stirre og spekulere og synes og mene som Arne Thomsen og Jan ABC

Lad være med at tro blindt som Tikka og Jørgen Primdal.


At være kristen betyder liv med Gud, erfaringsrigt liv med Gud, gennem Guds Ånds, Gud Helligåndens underfulde gerninger med os - de nye skabninger vi er i KRISTUS.

Alle mennesker fortjener et liv med Gud. Alle mennesker burde "overgive sig" og gå i proces med Gud, og efterhånden som fortroligheden vokser turde give så meget slip at Gud ret for alvor kommer til i vores liv - Gud begynder at arbejde i os, i vores liv og i vores omgangskreds.


En metode der kan gøre forholdet yderst effektiv omtaler jeg her:

Citat:
Derfor har min metode været at vores trance flow dagdrømmerier og fantasier - syner og visioner og forestillinger skal fremelskes og prioriteres meget højere.

Vi skal bevæge os væk fra opmærksomheden og det bevidste kun. Så vi skal ikke foretage os en 24/7 mindfulness opmærksomheds selvovervågning. Tværtimod skal vi gøre nærmest det modsatte og bringe os selv i proces med det ubevidste, gennem en naturlig tilstand af trance flow dagdrømmerier og fantasier, og så kommer de åbenbaringer og syner - MOTIVATIONER og ARKETYPER (Paulus taler om fx i 1 Kor 2 og mange andre steder) enhver ægte selvaktualisering eller individuation behøver fordi de har handlingsbasis i GUD det vil sige i NOUMENAL SKABENDE SPONTANITET.



Det skal ske derefter:
Jeg vil udgyde min ånd
over alle mennesker.
Jeres sønner og døtre skal profetere,
jeres gamle skal have drømme,
jeres unge skal se syner.
Selv over jeres trælle og trælkvinder
vil jeg udgyde min ånd i de dage. Joel 3, 1 - 2.



Den filosofiske trænede vil genkende filosoffen Bergson her og ja Jung's arbejde med det ubevidste, at være i proces med det ubevidste.



Jeg skriver det her folkens fordi jeg af hele mit hjerte ❤️ ønsker alt godt for jer. Ønsker så meget at I må erfare Guds underfulde gerninger med jer gennem begivenheden KRISTUS = "KIRKE i verden", den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus som er den samme idag som dengang, da Gud ikke er gået død i Jesus eller bibeltro eller en kirkelæres dogmer. Gud mister aldrig pusten, sin Ånd, eller terræn til tåbelige kætterier.


At være KIRKE i verden er hvad ungdommen i især den vestlige kristne kulturkreds skal udarbejde og finde svaret på hvad er.

Hvad vil det sige at være i KRISTUS - hvad vil det sige at være KIRKE I VERDEN IDAG.

HANSKRIST er i den sammenhæng værd at lytte til.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#31735 - 20/03/2021 14:04 Re: Livet med Gud [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Hvor ville jeg gerne have dig til at læse Vandrer mod Lyset...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-11/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xi/

Hvad skal vi tro på...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-28/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-xxviii/

Jeg holder meget af det værk heart Men er det sandheden...måske...det må tiden vise...




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31746 - 21/03/2021 16:36 Re: Livet med Gud [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej HansKrist (linkene virker vist ikke så godt, så...)

Kan Gud bidrage med noget til vores liv blinker Mon Arne har reduceret Gud til en tepotte halvfuld Hvad fanden er vi blevet sendt ned på jorden for ler




Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk