annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
treram på vej i luften over  Mississippi 1952, uheld i Mexico
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 311 gæster og 51 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 7 af 24 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 23 24 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31618 - 27/02/2021 14:27 Re: Adam og Eva [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hej Anonym: Vil du læse det hvis jeg skriver det, og komenterer på det , for det er et stort emne, og jeg gider ikke at spilde en masse tid hvis du bare er ligeglad.
Top Svar Citer
#31619 - 27/02/2021 14:50 Re: Adam og Eva [Re: ]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hvad forudsagde Bibelen om Messias?
PROFETI
“Du, Betlehem Efrata, ... fra dig vil jeg lade den der skal være hersker i Israel, udgå.”

Mika 5:2

OPFYLDELSE
“Efter at Jesus var blevet født i Betlehem i Judæa, mens Herodes var konge, kom nogle astrologer fra Østen til Jerusalem.”

Matthæus 2:1

PROFETI
“De deler mit tøj imellem sig, og de kaster lod om min klædning.”

Salme 22:18

OPFYLDELSE
“Da soldaterne havde naglet Jesus til pælen, tog de hans yderklæder og delte dem i fire dele ... Men underklædningen var uden sammensyninger, vævet ud i et fra øverst til nederst. De sagde derfor til hinanden: ‘Lad os ikke rive den i stykker, men lad os kaste lod om den for at afgøre hvem der skal have den.’”

Johannes 19:23, 24

PROFETI
“Han beskytter alle hans knogler; ikke en eneste af dem er blevet brækket.”

Salme 34:20

OPFYLDELSE
“Da de kom til Jesus, kunne de se at han allerede var død, så de brækkede ikke hans ben.”

Johannes 19:33

PROFETI
“Han blev gennemboret for vores overtrædelse.”

Esajas 53:5

OPFYLDELSE
“En af soldaterne stak ham dog i siden med et spyd, og straks kom der blod og vand ud.”

Johannes 19:34

PROFETI
“De betalte mig min løn: 30 sølvstykker.”

Zakarias 11:12, 13

OPFYLDELSE
“Så gik en af de tolv, ham der blev kaldt Judas Iskariot, til de øverste præster og sagde: ‘Hvad vil I give mig for at forråde ham til jer?’ De lovede ham 30 sølvstykker.”

Matthæus 26:14, 15; 27:5
Top Svar Citer
#31620 - 27/02/2021 16:15 Re: Adam og Eva [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Vil du læse det hvis jeg skriver det, og komenterer på det , for det er et stort emne, og jeg gider ikke at spilde en masse tid hvis du bare er ligeglad.

Ved ikke hvad du mener med ”det” som er et stort emne - men har du noget at bidrage med i forhold til mine indlæg til dig, er du velkommen til det.

Kommentar på ens indlæg kan man vel ikke forlange på en hjemmeside som udgiver sig for at være en debatside, så det er jo helt op til dig, hvor meget tid du vil bruge her.

Men jeg vil gerne ha svar på følgende nu nummererede spørgsmål

Du skrev:
Citat:
Det er altså Gud der er Bibelens forfatter, ikke dem han fik til at skrive den.

Det der fik mig til at tro på Biblen er alle dens profetier den indeholder og som er gået i opfyldelse til punkt og prikke enda mange år efter at de blevet skrevet, ja enda efter at skribenten er død.



alle dens profetier den indeholder
SPØRGSMÅL 1 - Hvor mange er det?


som er gået i opfyldelse til punkt og prikke
SPØRGSMÅL 2 - Er alle bibelens profetier opfyldt?

*
OG -

Jeg skrev:

Der kan det vel siges, at forudsigelserne i Edens have var en profeti - og direkte tale i mere end én forstand fra gud så - hvis altså en myte kan indeholde en profeti, men beretningen kommer fra gud forstår jeg, når han er bibelens forfatter.

Forudsigelsen til manden og kvinden blev jo en realitet for mennesket, efter de blev smidt ud af Edens have, men hvad mener du om teksten, jeg har fremhævet – det er vel også en profeti?

SPØRGSMÅL 3: Det er vel også en profeti?

SPØRGSMÅL 4: Er dette opfyldt til punkt og prikke,

SPØRGSMÅL 5: og hvad betyder denne tekst?

Da sagde Gud Herren til slangen:
»Fordi du har gjort dette,
skal du være forbandet
blandt alt kvæg
og blandt alle vilde dyr.
På din bug skal du krybe,
og støv skal du æde,
alle dine dage.
Jeg sætter fjendskab
mellem dig og kvinden,
mellem dit afkom og hendes:
Hendes afkom skal knuse dit hoved,
og du skal bide hendes afkom i hælen.«

Til kvinden sagde han:
»Jeg vil gøre dit svangerskab
plagsomt og pinefuldt,
i smerte skal du føde børn.
Du skal begære din mand,
og han skal herske over dig.«
Til Adam sagde han:
»Fordi du lyttede til din kvinde
og spiste af det træ,
jeg forbød dig at spise af,
skal agerjorden være forbandet for din skyld;
med møje skal du skaffe dig føden
alle dine dage.
Tjørn og tidsel skal jorden lade spire frem til dig,
og du skal leve af markens planter.
I dit ansigts sved
skal du spise dit brød,
indtil du vender tilbage til jorden,
for af den er du taget.
Ja, jord er du,
og til jord skal du blive.«
https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/1_Mos/3

.
Top Svar Citer
#31621 - 27/02/2021 17:51 Re: Adam og Eva [Re: Anonym]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Jeg ved ikke precis hvor mange der er men der er mange.
Du skriver : Ved ikke hvad du mener med ”det” som er et stort emne - men har du noget at bidrage med i forhold til mine indlæg til dig, er du velkommen til det.

Kommentar på ens indlæg kan man vel ikke forlange på en hjemmeside som udgiver sig for at være en debatside, så det er jo helt op til dig, hvor meget tid du vil bruge her.

Vell hvis det skal have nogen som helst mening at jeg skriver noget må det vel være i orden at du undersøger sagen og så svare ud fra det, og når jeg svarer dig må det vel betyde at jeg er intereseret i at høre din mening, det er jo dig der er begyndt med at skrive til mig.

Ja Jeg sætter fjendskab
mellem dig og kvinden,
mellem dit afkom og hendes:
Hendes afkom skal knuse dit hoved,
og du skal bide hendes afkom i hælen.«
Ja det er en profeti og det er det jeg kalder et stort emne, et emne der går hele vejen gennem hole Biblen.
Og nej alle Biblens profetier er ikke gået i opfyldese endnu, der mangler lige de allersidste, som er nedskrevet i Åbenbaringens bog,


Redigeret af Jørgen Primdahl (27/02/2021 18:05)
Top Svar Citer
#31627 - 28/02/2021 22:32 Re: Adam og Eva [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Tak for svar.

Jeg reagerede på dit skriv, fordi det gav mig indtryk af, at du kendte alle bibelens profetier, når du skrev, som du gjorde.
Det der fik mig til at tro på Biblen er alle dens profetier den indeholder og som er gået i opfyldelse til punkt og prikke

Citat:
Det er altså Gud der er Bibelens forfatter, ikke dem han fik til at skrive den.

Det der fik mig til at tro på Biblen er alle dens profetier den indeholder og som er gået i opfyldelse til punkt og prikke enda mange år efter at de blevet skrevet, ja enda efter at skribenten er død.


Og fordi du mener, biblen ikke er et menneske skabt fænomen, men har gud som forfatter.

Jeg syntes jo, at tror man gud er biblens forfatter, er det vel nok. Så er han vel garant for bogens indhold, når han åbenbarer sig gennem ord. Ægtheden beror da ikke på, hvor mange profetier der er opfyldt.
Hvorfor få tro på hele biblens indhold grundet opfyldte profetier, det garantere da ikke, at det som ikke er profetier er sandt, og det er vel også guds ønske som sprogets skaber og kærlige far, at alle skal forstå alle hans ord -

men når biblen tolkes forskelligt og er genskrevet gennem årene og nogle trosretninger har deres helt egen bibeloversættelse, hvordan kan man så tro bogens forfatter er gud?

Hvis vi tar den dansk autoriserede bibel – kirkebibelen - er den så sand gengivet i den udgave vi har i dag?

Indre mission er vist ”helt fremme i skoene” når der skal ændres i bogen.

Har Googlet lidt på nedenstående bibelvers som skulle være ændret.

Ordet afkom er blevet ændret fra ordet slægt, som der stod tidligere, derved bliver jødernes hellige skrift kædet sammen med de kristne skrifter og dermed er afkom = Jesus i stedet for menneskeslægten - Evas børn.

Er dette sandt, kan man jo spørge, hvem er så kvinden, hvis ikke det er Eva?

Jeg sætter fjendskab
mellem dig og kvinden,
mellem dit afkom og hendes:
Hendes afkom skal knuse dit hoved,
og du skal bide hendes afkom i hælen.«


.
Top Svar Citer
annonce
Side 7 af 24 < 1 2 ... 5 6 7 8 9 ... 23 24 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk