Det er pludseligt gået op for mig, at jeg i det mindste her nyder forummets reklamerende promotion kildehenvisninger til måske relevante emner.
Du: "Kære præster - Lad os samle nogle mennesker med forstand på tingene."
Naturvidenskaben ønsker kun logisk forståelse af materielle ting og det fysiske. Det åndelige er forstanden.
Artikel ved Kristendom.dk af Kristeligt dagblad:
Selvudnævnte profeter spåede en valgsejr til Trump. Nu undskylder de. Hvad gør man, når ens profeti ikke går i opfyldelse? Det spørgsmål må en række karismatiske prædikanter i USA slås med. Jeremiah Johnson, leder af den kristne menighed Jeremiah Johnson Ministries i USA, bliver truet på livet. Det sker efter, at han har undskyldt sin “upræcise profeti” om, at Donald Trump ville vinde præsidentvalget i 2020.“ Jeg har modtaget adskillige dødstrusler og flere tusind emails fra kristne, der siger de mest ubehagelige og vulgære ting, jeg nogensinde har hørt rettet mod min familie og min menighed. Jeg er blevet stemplet som en kujon, sellout, en forræder mod Helligånden og er blevet forbandet mindst 500 gange,” skriver Jeremiah Johnson på Facebook. Desuden var Jeremiah Johnson langtfra den eneste selvudnævnte profet, der spåede en valgsejr til Donald Trump i 2020. En lang række kristne ledere kom med lignende forudsigelser, herunder Pat Robertson, der er en af USA’s mest fremtrædende tv-prædikanter. Og selvom undskyldningen altså har givet anledning til dødstrusler fra vrede Trump-tilhængere, er andre karismatiske profeter fulgt i Jeremiah Johnsons fodspor. Kris Vallotton, der er leder af megakirken Bethel Church, og pastor Loren Sandford fra New Song Church er nogle af dem, der har undskyldt deres forkerte forudsigelser. Men en falsk profeti gør ingen falsk profet - det er de tre kristne ledere enige om. Ligeledes siger Kris Vallotton, at hans fejl altså ikke gør ham til en falsk profet, selvom han indrømmer, at det skaber et troværdighedsproblem."
Falske profeter? Øh, der er altså istedet tale om religiøse overhoveder og præster med sådan anderledes titler end profeter, hvor nu deres misledende misbrug af Biblen, Guds og Jesu Kristi navn synliggøres, hvilket er godt. Her har kristne menigheder ikke forstand på sandheden. Desuden lyder det ondskabsfuldt, at så mange ´kristne´ sender hadebeskeder med trusler og forbandelser imod de stakkels falske prædikanter, men i USA er der mange flere dogmatisk religiøse fanatikere og sekter end som her i Danmark. Jeg har heller ikke i samfundet rollen som profet for en bestemt trosretning, så idag er jeg forskellige steder nødt til at forklare folk, som opfatter mig som profet eller ligesom Jesus: "Det er ikke den, jeg er." En profet var jo ellers ekspert i en guddom og det retfærdigt gode, men ingen er perfekt.