annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 59 < 1 2 3 4 ... 58 59 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31370 - 10/01/2021 16:45 Re: Panteisme [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Har du forstået reinkarnationstanken...

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI

Hvis der er et liv efter døden, så kan jeg ikke se, at der skulle være noget til hindre for at vi bliver født på jorden igen? Er der et liv efter døden? Hvis du kan se netflix, så er der en dokumentar om emnet = surviving death - undersøgelser af beviser for et efterliv...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#31376 - 11/01/2021 12:57 Re: Panteisme [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Ærbødighed for kongerigets majestæt er jo et levn fra enevældens tid, hvor samfundet bestod af almuen, bønderne, borgerne, adelen, gejstligheden og majestæten.
I dag er kongedømmet vel snarere et symbol på nationens fællesskab, hvor også ærbødighed overfor majestæten snarere er symbolsk - og hvor også majestæten er nødt til at følge bestemte adfærdsregler.
Så længe det gavner fællesskabet, er dette ok for mig, men mere højtideligt end dét, tager jeg det ikke blinker

I en anden tråd så jeg dig fortælle om en mand, der optræder dominerende - og tillige truende - i lokaler, hvor du færdes.
Det får mig til at tænke på, om han er en mand, der er fuld af indre og ubevidst vrede.
Det kender jeg fra mig selv, hvor jeg engang for nu mange år siden deltog i noget gruppepsykoterapi, og hvor det lykkedes psykologen at få mig til at mærke en stor vrede, jeg havde i mig, men ikke var bevidst om.
Er vreden fortrængt kan den ikke rettes mod vredens årsag, men rammer i stedet nok nærmest i alle retninger.

Hvis din dominerende og truende mand er et sådant menneske - fastlåst i ubevidst vrede - har det brug for hjælp til at erkende sin vrede og dens årsag.
Men en sådan hjælp er ikke nem at give, medmindre man er en meget dygtig psykolog, vil jeg mene.

Situationen, du beskriver, er vel et godt eksempel på muligheden for at møde en ubehagelig - men nødlidende - med kærlig omsorg smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31383 - 12/01/2021 15:48 Re: Panteisme [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Dit citat fra Matthæusevangeliet, er det dit svar på mine ord:
Citat:
Situationen, du beskriver, er vel et godt eksempel på muligheden for at møde en ubehagelig - men nødlidende - med kærlig omsorg.
?
For du skriver jo også:
Citat:
Dog fordømmer jeg ikke folk til pinefuld evigt helvede som en guds straf, fordi min fornyende pagt tilgiver alle om al synd.
og
Citat:
Jeg hjælper også gerne de fortabte, som ønsker min åndelige hjælp til selvhjælp.

Men du skriver ikke noget om dem, som har hjælp behov - uden selv at være klar over det.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31384 - 13/01/2021 00:26 Re: Panteisme [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Til Gerth:
Noget kunne tyde på, at din holdning til den sidste gruppe mennesker, jeg nævnte: Dem som har hjælp behov, men ikke er klar over det, at de skal behandles efter dit Matthæus-citat: Kort sagt: Gå ad Helvede til!
Er det rigtigt?

Til alle:
Kom tilfældigt i tanker om Sikhismen og ser nu, at den egentlig ikke ligger langt fra panteismen smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31386 - 14/01/2021 14:24 Re: Panteisme [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du spørger:
Citat:
Men hvilken type menneske taler du om?
Mit svar:
Ham du fortalte om, der dominerede et værested (var det vist) med TV-støj og trusler.
Det var ham, hvorom jeg gættede, at han led af en indestængt og ubevidst vrede, som gik ud over hans omgivelser i stedet for vredens årsag, og som derfor egentlig havde brug for hjælp i stedet for fordømmelse - uanset at hjælp ikke er så ligetil smiler

Men jeg forstår da godt dit svar 2:
Citat:
Jeg vil ikke være i nærheden hos de, som opfører sig psykopatisk, ondskabsfuldt eller meget egoistisk, fordi jeg er ikke ligeglad med mig selv.
Mit svar:
Indrømmet, de er ikke nemme at hjælpe - ej heller at holde ud - og kan man ikke, er det jo nok bedre at holde afstand - om end det jo egentlig er at svigte dem blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - ærbødighed, harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 59 < 1 2 3 4 ... 58 59 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk