annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15538991
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372510
Et andet syn 1980929
Jesu ord 1518467
Åndelig Føde 1466259
Galleri
Efterårsjævndøgn Rødhus
Hvem er online?
0 registrerede 285 gæster og 91 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 3 < 1 2 3 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#31333 - 02/01/2021 14:18 Re: En tanke ... [Re: Tikka]
Anonym
Uregistreret

en sjov tanke – syntes jeg – og helt efter gammel erindring.

En kritikker af pacifisme spurgte en - af nogle - agtet personlighed, hvad han ville gøre, hvis han blev angrebet.

Svaret var enkelt, han ville ingenting gøre, fordi han slet ikke ville befinde sig et sådan sted.

...
Top Svar Citer
#31334 - 02/01/2021 16:19 Re: En tanke ... [Re: Tikka]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Tikka.
Du skriver i dit første indlæg her om taknemmelighed - for egen eksistens går jeg ud fra - og deraf følgende tålmodighed.
Her er jeg helt enig.

I dit næste indlæg tager du fat i min formulering:
Citat:
Frihed indenfor anstændige rammer i stedet for ensretning.
som du vil have uddybet.
Mit svar:
Det var jo primært os her på Trosfrihed.dk, jeg tænkte på, hvor vi ikke er låst fast i dogmer af nogen art, men blot skal opføre os anstændigt overfor hinanden, som debatreglerne foreskriver.
Og jeg tilføjede ønsket/håbet om, at det også kunne gælde her på kloden alle os mennesker imellem - hvad det jo, som du skriver, desværre langt fra alle steder gør.

I dit tredje indlæg kommenterer du min påstand: at jeg ikke bevidst har udøver chikane med ordene:
Citat:
Et godt klima afhænger ikke af hvad man selv syntes, men hvordan ”den anden” oplever det man siger/gør.
Mit svar:
Her er jeg fuldt ud enig, og når jeg fremførte min påstand, var det jo ment som en invitation til hvem, der måtte mene, at jeg alligevel - ubevidst - har chikaneret vedkommende blinker

Alt dette får mig til at tænke på, om det er muligt, at vi alle hver især kunne nøjes med at præsentere vore egne tanker, idéer, overbevisninger, tro uden et stærkt ønske om, at det skal overbevise andre til den samme holdning.
På den måde kunne vi få en fantastisk buket af vidt forskellige åndelige "blomster", der ikke bekæmper hinanden - men gerne søger at forstå hinanden smiler

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#31335 - 03/01/2021 01:19 Store vaskedag? [Re: Arne Thomsen]
Tikka Offline
bor her
Registeret: 05/09/2015
Indlæg: 1875

AT: Du skriver i dit første indlæg her om taknemmelighed - for egen eksistens går jeg ud fra - og deraf følgende tålmodighed.
Her er jeg helt enig.

SVAR: Man kan takke for hvad som helst, som - rigtigt - først og fremmest har indflydelse på egen verdenssyn og humør og ja helbred, men da også på ens fremtoning og virkning på andre, så når man opøver taknemmelighed og tålmodigheden derved øges vil man ikke være negativ i modspil med andre – til de fleste tider – ej heller her på siden - og konflikter minimeres


I dit næste indlæg tager du fat i min formulering:
Citat:
Frihed indenfor anstændige rammer i stedet for ensretning.
som du vil have uddybet.
Mit svar:
Det var jo primært os her på Trosfrihed.dk, jeg tænkte på, hvor vi ikke er låst fast i dogmer af nogen art, men blot skal opføre os anstændigt overfor hinanden, som debatreglerne foreskriver.

SVAR: Mener du ikke vi gør det?

Og jeg tilføjede ønsket/håbet om, at det også kunne gælde her på kloden alle os mennesker imellem - hvad det jo, som du skriver, desværre langt fra alle steder gør.

I dit tredje indlæg kommenterer du min påstand: at jeg ikke bevidst har udøver chikane med ordene:
Citat:
Et godt klima afhænger ikke af hvad man selv syntes, men hvordan ”den anden” oplever det man siger/gør.
Mit svar:
Her er jeg fuldt ud enig, og når jeg fremførte min påstand, var det jo ment som en invitation til hvem, der måtte mene, at jeg alligevel - ubevidst - har chikaneret vedkommende blinker

SVAR: Underligt du taler på alles vegne …

Citat:
mens chikane er: "bevidst, ondskabsfuldt drilleri eller forfølgelse".
Her kan vi nok ikke sige, at vi har været helt problemfri - ingen nævnt - ingen glemt

… og om anstændighed i rammer og samtidig inviterer til store vaskedag.

Alt dette får mig til at tænke på, om det er muligt, at vi alle hver især kunne nøjes med at præsentere vore egne tanker, idéer, overbevisninger, tro uden et stærkt ønske om, at det skal overbevise andre til den samme holdning.

SVAR: Når Jesus citeres for at ha sagt: »Jeg er vejen og sandheden og livet; ingen kommer til Faderen uden ved mig. Kender I mig, vil I også kende min fader. Og fra nu af kender I ham og har set ham.«

… så er der her tale om en stærk overbevisning, men jo også en invitation til ensretning.

På den måde kunne vi få en fantastisk buket af vidt forskellige åndelige "blomster", der ikke bekæmper hinanden - men gerne søger at forstå hinanden smiler

SVAR:
Kan man påstå at de tanker man har er ens egne … det er vel blot noget man har overtaget fra dem før os … jo ikke meget nyt under himlen.

En sætning dukker op i mit hoved … dette at - det er visdom at vide at vi ingenting ved.

***
Top Svar Citer
#31338 - 03/01/2021 03:29 Opdatering [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jeres sproglige grammatik har godt af en opdatering, men forsvar jer dog ikke nu aggressivt på grund af min kritik om det og jeg har derfor i citaterne rettet nogle af tingene.

Det er ikke ok at rette så meget som et komma i citater, og ej heller at misk maske forskellige udtalelser i én pærevælling, så det er nok dig som trænger til en opdatering.

...
Top Svar Citer
#31341 - 03/01/2021 12:17 Re: Opdatering [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Hvad du skulle mene, jeg har givet udtryk for, giver dig ingen ret til citatfusk eller grammatisk rettelser ect.

Hvis jeg skulle finde noget mere idiotisk i dit indlæg at kommentere, må du stramme mere op på din danskskrivning, men tror faktisk ikke der er noget, jeg vil kommentere på.

Hvad skulle det være? Er der noget du gerne vil tale med mig om?

...
Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 3 < 1 2 3 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af Anonym
29/03/2024 03:03
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Med Obama og Clintons hjælp når Biden-..
29/03/2024 05:47
Luftalarmer over hele Ukraine i nat: Én..
29/03/2024 02:41
Økonomisk hjælp på vej til amerikansk..
29/03/2024 02:03
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Nyheder fra Religion.dk