annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15911410
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2401931
Et andet syn 2006011
Åndelig Føde 1614891
Jesu ord 1535625
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 389 gæster og 97 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker...

Indtil igår har du i årevis stået for følgende position:

Du benægter Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Du har kaldt det storhedsvanvid og svulstige intetsigende og meningsløs snak at mennesket skulle have erfaringer med Gud og Guds Åndens nærværelse, tilstedeværelse og manifestationer i menneskets liv.

Men igår skrev du pludselig det var løgn

Men der er masse af beviser for hvad du har sagt, kan du fx huske da vi gennemgik 1 Kor 2?

Nå men jeg vil med stor fornøjelse fremover samle hvad du har sagt når jeg kommer forbi dine udtalelser og hån og ringeagtelse og gøren grin med min paulinske position

Du har bestemt ikke sparet på krudtet når du skulle ringeagte min position

Hvorfor er du bange for at være ærlig?


-0-0-0-0-0-
-0-0-0-0-0-

HansKrist:

Citat:
Det med Gud er meget tæt på os og det hører livet til og kan for mig at se ikke være afledt af astronomiske betragtninger. Og der hvor livet er, kan der ikke være nogen tomhed. Så jeg forstår ikke at tomheden skal være en forudsætning for at vi forstår livet eller opdager livet. Kan vi da ikke bare fra først af holde fast i livet og kærligheden og lysten eller frygten til at kæmpe og flygte (fight and flight).

Der findes ikke en Guds menneskeløshed, men der findes måske en menneskets Gudløshed. Det jeg vil sige er at udenom os mennesker giver det overhovedet ingen mening at tale om Gud, hvorfor den der med Guds eksistens også er ganske tåbelig, fordi Gud og mennesket er uadskillelige størrelser. Og det fordi mennesket har et meget avanceret bevidsthedsliv, fyldt med sjæl, nervøsitet, nerver og ja emotioner og følelser, og et erindringsliv (hukommelse) og forestillingsliv uden lige. Når sproget så kommer til og igen skriftsproget, så kan vi becifre for hinanden alle vore erfaringer og oplevelser. Og har nogle haft åndelige oplevelser, vækkelser, eller åbenbaringer, som vi jo alle har, så kan vi også sætte disse på skrift eller sprogliggøre disse og begynde en indbyrdes samtale med hinanden derom. Og igen det er her størrelsen Gud giver mening.



Arne:

For mig er disse ord en række påstande om forholdet mellem din Gud og os mennesker, som jeg ikke kan se noget belæg for, men som det selvfølgelig står enhver frit for at tro.



Det var bare et eksempel, men der er hundredvis af eksempler og jeg glæder mig til at vise dig hvad du tidligere har skrevet nu din forstand og hukommelse ikke længere understøtter dig, men jeg husker så for dig Arne,,, du slipper ikke, dertil har du været for ondskabsfuld overfor mig (virkelig drevet mig til vanvid så jeg har siddet og rykket mig selv i håret) NU LØBER DU FRA DET HELE

Men vil du også løbe fra hvad du tidligere har skrevet?
Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
15-årig pige fundet i god behold
17/05/2024 19:03
Paul McCartney er Storbritanniens først..
17/05/2024 18:33
Politiet lukker skoleelevers fest i Fæl..
17/05/2024 18:25
Dobbelt vejarbejde ved Lillebæltsbroern..
17/05/2024 18:04
Nu kan kæmpe AGF-gavlmaleri ses i centr..
17/05/2024 17:58
Nyheder fra Religion.dk