annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15659804
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380304
Et andet syn 1989662
Jesu ord 1522485
Åndelig Føde 1515215
Galleri
Løve i egen hule nu.
Hvem er online?
2 registrerede ABC, Arne Thomsen 355 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 42 af 97 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30931 - 08/11/2020 07:45 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hej Gerth du skriver:


Trosfrihed forummet med ´jer´ opfatter jeg som noget, der er for skørt

Du må føle dig hjemme Gerth

Citat:
En offentligt ansat i Kommunen siger om mit seneste emne i projekt OPLYSTHED ´mental træning´, at hun kan mest li den sammenlignet med alle de andre, fordi der deri ingen Bibelcitater er,


Jeg er enig med den offentligt ansatte, hvilket jeg også har sagt til dig flere gange.

Du må ikke bruge bibelen ukritisk, Paulus ville blive tosset hvis han opdagede hvor mange der idag forbinder kristendommen med det at have en bibelkonkordantisk mental forestillingsverden. Nej nej både for Jesus og Paulus var det eksistens og virkelighed (sygdom fattigdom og åndelige spirituelle behov og ja materiel nød der var på tale) alene hvordan vi som spirituelle åndelige væsner kunne takle de vilkår eksistensen og samfundslivet udfordrede os med der var på tale og en bibelsk, bibelkonkordantisk mental forestillingsverden var der aldrig tale om, dette er et moderne fænomen der i den grad har misforstået den urkristne Paulinske KRISTUS spiritualitet.

PS:

Du skrev:

Citat:
Trosfrihed forummet med ´jer´ opfatter jeg som noget, der er for skørt og falsk.


Såvidt falsk,, hvad mener du?

Vi var ikke ret mange og pludselig ville Simon og Bjørn have Arne og Thomas og HansKrist udelukket fra trosfrihed og RoseMarie blev allieret og loyal overfor denne dagsorden.

I flere år var stedet præget af denne destruktive og ondskabsfulde dagsorden, hvor vi tre nævnte blev erklæret at være troll og med denne stigmatisering måtte de sige hvad de lystede om os af løgne og bagvaskelse, der var nu givet grønt lys for en kollektiv intimidering og løgnekampagne om os. HVORFOR har jeg aldrig forstået fuldt ud, men efter at have opdaget hvem Simon er begynder jeg måske at forstå lidt af mekanismerne bag denne personforfølgelse som også har at gøre med at ville fremme ateismen (endda ønsker om at nedlægge teologi på universiteterne) med liv og sjæl, en kamp som vedkommende har sat sin karriere og person ind på at fremme i det intellektuelle miljø i Danmark (i stedet for teologi kunne man jo bare læse skønlitteratur og poesi, hvilket dog er en kæmpe misforståelse visse ateistiske humanister er underlagt fordi de ikke aner hvad det religiøse spirituelle dækker over).

Når man læser gamle indlæg kan man få syn for sagen. Dengang anede jeg ikke hvem Simon var, men det gør jeg idag.

Det kunne da være interessant at vide hvem RoseMarie og Bjørn er og ja Tikka, men der er nogle der vil være anonyme.

Personligt synes jeg at anonymitet er okay, problemet er bare at folk under dække af at være anonym fristes til at opføre sig anderledes end de ville gøre hvis det var offentliggjort eller tydeligt hvem de var i virkeligheden.

Derfor kan jeg bedst li profiler der bare gir sig til kende og er selvbiografiske ærlige, som Arne, HansKrist og dig Gerth.

Når man er oppe imod anonyme er det svært at gennemskue hvad deres skjulte dagsorden er.

_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30933 - 08/11/2020 19:11 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Kære HansKrist

Måske du er enig i mange andre ting. Som sådan er der mange mennesker som mener, at Jesus kom for at sone vore synder, og det må du gerne komme med din mening om...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/p%C3%A5skekronik-folkekirken-m%C3%A5-g%C3%B8re-op-med-forsoningsl%C3%A6ren

Citat:
Ifølge forsoningslæren sendte Gud sin søn Jesus i døden, så han gennem sin død og opstandelse kunne sone alle menneskers synder. Men hvilken far ville gøre det? Og det hænger heller ikke sammen med, at Gud elsker os betingelsesløst. Så kort sagt er forsoningslæren noget, Paulus fandt på, mener dagens kronikør

Påsken er som bekendt den vigtigste kristne højtid. Den rangerer højere end julen, selvom det for den almindelige, købelystne hedning er omvendt. Og i påsken fejrer vi, at Jesus tog verdens synder på sig og gik i døden for at bringe forsoning mellem Gud og mennesket. Denne tanke står som en grundpille i kristendommen. Den almindelige mening blandt teologer synes at være, at uden den, var der slet ikke noget, der hed kristendom.

.......

Nu vil jeg læse resten af artiklen...

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (08/11/2020 19:58)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30935 - 09/11/2020 23:26 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Shu-bi-dua var måske også lidt "spirituelle" blinker :
Citat:
Den røde tråd
Shu-bi-dua
Hvem mon man er før man bli'r til
Et stjerneskud - et puslespil
En tanketorsk - en gulerod
Man må for fa'en ha' været no'ed

Moders barm var rød og hvid
Til min far sagde hun: glid
Vi var en kæmpe børneflok
Og der var aldrig penge nok

Otte år så var jeg klar
Til at gå på kaffebar
Min ryg så ud som strivret flæsk
For dagens ret var tørre tæsk

Jeg voksed - og koksed
Jeg fandt en plads i solen
I skolen lærte jeg at skrive De med stort

Men jeg ku' aldrig bli' til no'ed
Trods mit store ordforråd
Stod i kø på livets vej
Mens andre overhalede mig

Jeg voksed - og koksed
Jeg fandt min plads i skyggen
Med ryggen op mod muren
Hvorfor blev jeg født

Og hvad mon der sker når man skal bort
Når livets skjorte bli'r for kort
Hvor mon den er den røde tråd
Man må for fa'en da blive til no'ed
Kilde: Musixmatch
M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30937 - 10/11/2020 01:17 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7185
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg ved ikke, om jeg har forstået dig rigtigt, men hvis din kritik handler om stridigheder mellem deltagere, så er jeg enig med dig i, at der er et problem her.
Jeg vil tro, at det er sådan, at jo mere afklaret, man selv står, jo sværere kan det være, at anerkende og respektere, at andre ser tingene på en anden måde.
Det kan så alt for let udarte i gensidig nedrakning.

Vejen ud af sådan dårligdom er vel, at blive så afklaret med sig selv, at der er overskud til med sindsro at orientere sig om andres meninger/idéer/overbevisninger/tro.
Det er ofte gået dårligt her på Trosfrihed.dk, men problemet vil vel være det samme i ethvert forum, hvor enhver har samme ret til at ytre sig.
Her på Trosfrihed.dk har vi dog den mulighed, at man under ethvert indlæg, man læser, har muligheden: "Tip moderator".
Den burde vi måske benytte noget mere blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30939 - 10/11/2020 13:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Online   content
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5426
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er en god tekst om livet blinker

https://vandrermodlyset.dk/25-fosteret/

Hvad er mennesket for en størrelse...

Your friend forever

Jan

Ps. Måske ender jeg bare op med at lave en hjemmeside om tingene, og så må andre med forstand på det lave et forum for spirituelle mennesker...

https://www.youtube.com/watch?v=F8sRP0Ih6ww

https://www.youtube.com/watch?v=XNztk9AQ3KI
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 42 af 97 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:40
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Nyheder fra DR
Region vil tage hul på milliardlån til..
20/04/2024 12:26
Coops regnskab går i minus med 717 mill..
20/04/2024 11:31
Clara Tauson er finaleklar uden kamp
20/04/2024 11:28
Haiti er hærget af vold: Bander bortfø..
20/04/2024 11:04
Politi undersøger sprængning af pengea..
20/04/2024 10:06
Nyheder fra Religion.dk