annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5770566
Et andet syn 1291313
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1133090
Jesu ord 915693
Spirituel omsorg 832204
Galleri
Lidt billeder fra min sidste tur til Israel
Hvem er online?
0 registrerede 51 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 27 af 69 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30817 - 28/10/2020 13:09 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Hvis ikke man selv kunne bestemme sin virkelighed, ville man ej heller kunne ændre sind - eller få tro eksempelvis

Har ikke mere tid nu.

Top Svar Citer
#30818 - 28/10/2020 13:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
du læste åbenbart ikke hvad jeg skrev,,,

jeg skrev netop at dit udsagn var idiotisk,

selvfølgelig er kærlighed og forelskelse almen menneskelige erfaringer som begrebet og størrelsen Gud: The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

du har det medfødt, det er nøjagtig det jungiansk psykologi har bevist,,,, det findes i alle kulturer, manifester sig også før historisk tid, skriftsproget og biwellæsning

din og simon og rm - jeres socialkonstruktivisme (1)* og tabula rasa teori er fuldstændig løbet af med jer,,

I aner tilsyneladende ingenting om før teoretiske almen menneskelige erfaringer, som sorg, kærlighed og forelskelse og begrebet og størrelsen Gud os Selv: The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

du vil aldrig være disse foruden, selv en bakterie kan kende forskel på sig selv og omgivelserne,,, det er nedlagt i os som levende væsner, at vi kan være os selv, og at vi skal passe på os selv,, så Gud os Selv i højeste ønskelige potens er nedlagt i alt levende og det for at vi skal passe på ikke at få vores CENTER for os selv ødelagt, det er et indbygget jeg-du forhold vi arver og som er hardwired i vores nervesystem og biologiske organer

også derfor Gud og Guds Ånd er HEALING POWER da det beskytter os imod at få vores CENTER eller kerneselv ødelagt.

som jeg skrev kan selv en bakterie identificere (på ubevidst plan selvsagt) hvad der er den selv og hvad der er den selv fremmed, men i alle de millioner år vi har været på vej evolutionsbiologisk er vi selvfølgelig blevet bedre og bedre til at beskytte os selv, vores CENTER imod død sygdom og ødelæggelse og da vi er bevidste væsner, så kan vi endda have en religiøs kulturel diskurs om Gud:

The Two Million Year Old Self: the Imago Dei or center and totality of the psyche.

-0-0-0-0-0-

ufatteligt at vi ikke kan sætte vores positioner op overfor hinanden, det er nøjagtig samme snak år efter år,,,

I snakker bare uden at I kommer videre, stil nu jeres positioner op overfor hinanden,,,

jeg gør det hele tiden, men det at jeg er den eneste der er så systematisk og grundigt hjælper ikke noget når I andre bare snakker og pludre løs om tingene år efter år uden at komme videre,,,

hvis et menneske læste mine indlæg ville det langsomt begynde at forstå tingene, få et overblik over tingene,

(1)*:

Socialkonstruktivisme er en sociologisk retning, der arbejder med, hvordan virkeligheden i større eller mindre grad skal forstås som en social konstruktion og hvordan sproget former menneskets evne til og mulighed for at erkende verden.

dette synspunkt kan drives ud i hampen, ud i absurditeter, og de gør folk der gør det har slet ikke forstået socialkonstruktivismen, som har påpeget nogle forhold vi kritisk skal være bevidste om og ta med i vores forståelse,,,
#30819 - 28/10/2020 13:59 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Det er ikke lige det nemmeste emne (for mig) at beskæftige sig med...

https://www.youtube.com/watch?v=9Q-3GFab-FU

Hvad er det som lever videre efter døden? Det er ånden (jeget) og hvad er så det for en størrelse?

https://www.youtube.com/watch?v=F8sRP0Ih6ww

Hvorfor vil jeg gerne lave et forum for spirituelle mennesker...kan de ikke bare deltage i samtalen på trosfrihed.dk? Hvorfor henviser folkekirken ikke til forummet...

https://www.folkekirken.dk/

Måske arbejder de på at lave et andet (og bedre) forum heart

Jeg kender kun til 2 danske forummer...

http://www.trosfrihed.dk/

https://www.selvet.dk/

Er der ikke plads til (og brug for) mange flere...

Hvad skal forummet indeholde eller beskæftige sig med?

-------

Velkomsthilsen (lidt om forummet)

Fred på jorden (hvordan skaber vi det?)

Jesu liv og lære (blev han født af en jomfru?)

Folkeskolen (hvad skal børnene lære?)

Projekter (har du en god ide?)

-------

Derudover har vi disse emner...

-------

Gud (hvad taler vi om?)

Bøn (hvorfor bede?)

Bøn eller meditation (hvad er bedst?)

Spiritualitet (hvad er et spirituelt menneske?) (er du et spirituelt menneske?)

Musikboksen (?)

Mødesteder (?) Samværssteder (?)

Foredrag (?)

Verdenshistorien (?)

Bøger (?)

Åndsforskning (?)

Nærdødsoplevelser (?)

Forummer (?)

Hjemmesider (?)

Tilværelsen (hvad er grundlaget for vores eksistens?)

Gode nyheder (kunne køre ude i siden ligesom herinde med nyheder...men det kunne også være et emne, hvor deltagerne kom med dem)

Nytårsaften (skal vi holde den sammen?)

-------

Hvordan bygge forummet op...

Your friend forever

Jan
#30820 - 28/10/2020 14:38 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Hvad lavede Gud før mennesket blev til...

https://vandrermodlyset.dk/ardors-beretning-1/

https://vandrermodlyset.dk/kommentar-i/

Hvorfor eksistere Gud ikke uafhængigt af mennesket? Er det ikke kun den anden vej rundt...at mennesket ikke eksistere uafhængigt af Gud?

Hvad går dette 2 millioner år gamle selv ud på? I Vandrer mod Lyset står der, at mennesket blev skabt for ca. 5 millioner år siden, så...

Your friend forever

Jan
#30821 - 28/10/2020 17:15 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Hanskrist Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Sted: Nørresundby
Citat:
Hvad lavede Gud før mennesket blev til...

Gud og mennesket er en fuldstændig sammenfiltret spiritualitet så spørgsmålet gir overhovedet ingen mening

mennesket kan godt forsøge at tænke og forstå sig selv uden Gud, alle disse utallige ateistiske forsøg i den retning, men Gud er ganske utænkeligt uden sin elskede anden mennesket, det er en skabende jeg'du relation

al spekulation er ligegyldig, det drejer sig alene om hvad Gud gør for os, alene recovery og healing og de enorme sjælskræfter og energier, og Åndens mange karismatiske nådegaver og Åndens mange frugter,,,,, alene dette skal vi være beskæftiget med og vidner om for hinanden, vi skal ikke vikle os ind i spekulation og tro som dette at tro noget,,, det er fuldstændig irrelevant, alene vores erfaringer betyder noget

-0-0-0-0-0-

du Jan ABC og Arne, I lever begge i gisninger og spekulation, og dette er tidsspilde, spild af tid, for det er irrelevant, det eneste der betyder noget er jeres spirituelle erfaringer,,,

Tikka har efter sigende ingen suveræne originale spirituelle religiøse erfaringer, hun/han siger det er hjernespind, bevidsthed som et epifænomen til at læse og høre noget om Gud,,,

men dette er ikke mennesket i dets totalitet, og alle relgiøse åbenbaringer og oplevelser, ja al erfaring med det religiøse spirituelle, rammer mennesket i dets CENTER og totalitet, i liv og eksistens, og er altså ikke noget troet blot, altså ikke forestillinger blot,,,

tro er ikke en sådan menneskelig indbildning eller drøm som Luther siger det her:

Citat:
Tro er ikke den menneskelige indbildning eller drøm, som nogle anser for at være tro. At nogle opfatter forholdene sådan, skyldes at når de hører evangeliet, så farer de løs og frembringer ved egen kraft en tanke i hjertet: ”jeg tror”. Dette holder de så for at være en ret tro; men det er menneskeligt tankespind, som er uden virkning på hjertets grund. Derfor virker den heller intet, og det følger ingen forbedring, ny skabelse deraf.
Tro derimod er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.
Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt. Den spørger heller ikke, om der er gode gerninger at gøre, men inden man når at spørge, har den gjort dem og er altid virksom. Citat slut (hentet fra luthers fortale til Romerbrevet)

Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud. Den døder den gamle Adam, og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker.

og dette er ikke afledt af noget vi har læst eller hørt,,, det er noget vi er født med

som vi er født med at kunne erfare kærlighed og forelskelse så er vi også født med at kunne identificere os selv ego og Gud os Selv (nogle ville sige højere Selv, vi kunne også sige vores guddommelige Selv)

spiritualitet er vores vertikale noumenale ubetingede autonome og teonome dialektiske ego-self akse struktur, til forskel fra vores horisontale sanselige betingende eksistens

-0-0-0-0-0-

yderst afgørende vigtigt er at forstå at det ikke er noget mentalt alt det her,,, mange moderne mennesker der ikke er biologer, eller seriøse forskere, tror at det blot er hjernespind, som simon og Tikka opfatter tingene, fordi de begge ikke beskæftiger sig med andet end noget mentalt,,, og begge tror de at det religiøse spirituelle skal skubbes ind under noget mentalt, noget hjernespinds agtigt der kommer istand når man læser eller hører noget, altså det religiøse spirituelle et epibevidsthedsfænomen til hvad der sker når vi læser eller hører noget, men sådan har det religiøse spirituelle aldrig, ALDRIG, været, fordi ingen steder er mennesket mere levende, i live, og ramt i sit CENTER, i vores totalitet, jeg og hele eksistens og liv, hver en nerve og fiber er ramt, ja mennesket er ramt i dets kosmiske totalitet, og dette kan ikke komme istand blot ved at læse og høre noget og så tro og forestille sig noget af den vej,,,,

dette må jeg sammen med Luther gøre grin med (se Luther's udsagn ovenfor)

ikke at folk ikke kan bilde sig selv alt muligt ind, og tænke og tro og forestille sig alt muligt vanvittigt, fx ved at læse bibelen men dette har intet, INTET at gøre med menneskets religiøse spirituelle liv at gøre også derfor bibelfundamentalisme af alle teologer er blevet betragtet som det værste kætteri tænkes kan, da det er et angreb på virkelig og ægte religiøsitet, spiritualitet.

hvorfor måtte Casper Christensen bruge MDMA? for at få stærke oplevelser, men disse religiøse spirituelle erfaringer skal et menneske kunne give sig selv udenom stoffer,,, og så er de også uden bivirkninger,,,
Side 27 af 69 < 1 2 ... 25 26 27 28 29 ... 68 69 >

Seneste indlæg
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
26/11/2020 17:06
Så er der linet op...
af RoseMarie
23/11/2020 22:26
Daoisme (Taoisme)
af ABC
23/11/2020 20:03
OPLYSTHED ( ny version )
af ABC
23/11/2020 19:20
Lyset - et forum for spirituelle mennesker...
af ABC
23/11/2020 10:38
Nyheder fra DR
Donald Trump vil forlade Det Hvide Hus, ..
27/11/2020 00:08
Indkøbsposer i plastik bliver forbudt i..
26/11/2020 23:37
USA får leveret de første vacciner mod..
26/11/2020 23:23
Danske søfolk i britisk farvand kan end..
26/11/2020 22:55
Brand i lade og 350 store halmballer kom..
26/11/2020 22:23
Nyheder fra Religion.dk
Jeg har skiftet køn. Kan jeg konvertere..
24/11/2020 06:00
Tidslinje: Den dansk-jødiske historie e..
23/11/2020 05:30
Fem ligheder mellem hinduisme og buddhis..
20/11/2020 06:00
New zealandske betjente kan nu bære hij..
19/11/2020 06:00
Donald Trump er et symbol med mange stem..
18/11/2020 05:00