annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15788205
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392572
Et andet syn 1998883
Åndelig Føde 1558769
Jesu ord 1530152
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 127 gæster og 278 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 43 af 97 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30940 - 10/11/2020 14:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
ABC
Uregistreret

Hej HansKrist

Hvor står du henne her...

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kronik/p%C3%A5skekronik-folkekirken-m%C3%A5-g%C3%B8re-op-med-forsoningsl%C3%A6ren

Citat:
Ifølge forsoningslæren sendte Gud sin søn Jesus i døden, så han gennem sin død og opstandelse kunne sone alle menneskers synder. Men hvilken far ville gøre det? Og det hænger heller ikke sammen med, at Gud elsker os betingelsesløst. Så kort sagt er forsoningslæren noget, Paulus fandt på, mener dagens kronikør

Påsken er som bekendt den vigtigste kristne højtid. Den rangerer højere end julen, selvom det for den almindelige, købelystne hedning er omvendt. Og i påsken fejrer vi, at Jesus tog verdens synder på sig og gik i døden for at bringe forsoning mellem Gud og mennesket. Denne tanke står som en grundpille i kristendommen. Den almindelige mening blandt teologer synes at være, at uden den, var der slet ikke noget, der hed kristendom.

.......

Du må (om nogen) kunne tale med om tingene...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30941 - 10/11/2020 20:59 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3680
Sted: Nørresundby
Citat:
Ifølge forsoningslæren sendte Gud sin søn Jesus i døden, så han gennem sin død og opstandelse kunne sone alle menneskers synder. Men hvilken far ville gøre det? Og det hænger heller ikke sammen med, at Gud elsker os betingelsesløst. Så kort sagt er forsoningslæren noget, Paulus fandt på, mener dagens kronikør


Nej sådan kan man ikke fremstille sagen

Og en forsoningslære der lyder sådan er ikke i overensstemmelse med Paulus

Paulus taler om begivenheden Kristus ind i verden ved mennesket Jesus der er = med Guds Livgivende Ånds ny væren og virke/virkelighed = med at mennesket og Gud nu var forligt (forsonet (det loven ikke kunne det kunne Guds Kærlighed KRISTUS (mennesket og Gud i et jeg-du dynamisk kreativt samhørende mysterie)), i et kreativt dynamisk jeg-du forhold udenom loven fx, uden religiøse bodsøvelser og fortjenstfulde gerninger.

Det er gratis, det er nåde, nådesfyldt Jan og dine synder er der tilgivelse for, du er under recovery, healing og kærlighed, ikke under fordømmelse, ej heller har du Loven som opdrager - men Guds Kærlighed KRISTUS - den hellige Guds livgivende Ånd at vækste i, opnå Recovery og Healing

Gud og mennesket er uadskillelige fra tidernes morgen så der er ingen Gud nogensteder der kan sende sin søn, for sønnen er mennesket i Gud. Og ja menneskesønnen bliver henrettet - gudmennesket kan/vil mange ikke ta imod, sige JA til - men det gør vi kristne, vi har sagt JA, til at her er Gud. Kristus er i os og vi i Kristus = Gud er i os og vi i Gud. Nu er der kun mysteriet mellem mennesket og Gud som vi tilhører. At være i Gud er ret fantastisk, ihvertfald bedre end at være uden og udenfor Gud, eller end at have Gud som en størrelse og afgud udenfor mennesket.

I forbindelse med begivenheden Kristus ved mennesket Jesus åbnes der for mysteriet mellem mennesket og Gud, det er Guds fødsel i os og vores fødsel i Gud. Enhver kan selv tjekke forholdet da det ikke er spekulation men konkrete erfaringer og eksperimenter vi kan udføre, prøve af, afprøve.

Gud elsker os. Dette kan erfares

hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os. 1 Kor 2

Undersøg nu sagen og ta imod hvad Gud har til dig Jan og drop dine spekulationer, drop at ville være klog
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30942 - 11/11/2020 00:19 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7216
Sted: Sydsjælland
Wikipedia har en allround omtale af korsfæstelsen - og af hvordan de forskellige kilder omtaler begivenhederne omkring, hvordan Jesus døde.

Der er tydeligvis forskellige tydninger og fortolkninger, man kan foretrække, hvis man er kristen - og jo også hvis man ikke er kristen - som f.eks. muslimerne.

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30943 - 11/11/2020 10:18 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3680
Sted: Nørresundby
da Kristus' lidelse og død ifølge kristen forståelse er nødvendig for tilgivelse af synd.

Skriver wikipedia og lukker af for en forstandig forståelse af tingene, og lukker af for andre mere virkelighedstro forståelser



Men det er noget forbandet teologisk fortænkt vrøvl som ikke stemmer med virkeligheden da Jesus netop praktiserede tilgivelse for synd, til stor forargelse for jøderne, mens han levede

Hvad vi ved er at det koster Jesus livet at ville oprette alle mennesker en direkte adgang til livet med Gud udenom al institutionel lovreligion og religiøse ritualer,

Jesus implementerede i verden og praktiserede et suverænt vertikalt spirituelt, åndeligt, jeg-du Gudsforhold, liv med Gud, hvor vi erfarede Guds Ånds mægtige gerninger, husk han tog aldrig selv æren, men gav Guds Ånds virksomhed æren for helbredelserne og recovery og omvendelserne

Alt dette er fint nok sålænge Jesus er i verden, er hos sine disciple, men det store spørgsmål er hvad sker der når Jesus ikke er her længere, vil så den menneskets suveræne virkelighed (KRISTUS VIRKELIGHED) med Gud (forklarelsen på bjerget) disciplene har ved ham forsvinde?

Nej KRISTUS VIRKELIGHEDEN forbliver i kraft af Gud Helligånden efter Jesus død

Hvilket nøjagtig er hvad OPSTANDELSEN betyder, at KRISTUS VIRKELIGHEDEN er den samme idag som dengang, og ja til alle tider og alle steder i verden

Begivenheden KRISTUS, OPSTANDELSENS BEGIVENHEDEN KRISTUS, ind i verden ved mennesket Jesus i kraft af Gud der betyder den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke/Virkelighed ind i verden - som vi har til alle tider adgang til for alle mennesker til stede overalt på jorden der hvor kerygmaet evangeliet bliver forkyndt, der hvor KRISTUS VIDNESBYRD'erne forkyndes, som fx gennem Paulus's breve
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30944 - 11/11/2020 11:35 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3680
Sted: Nørresundby
Far ikke vild folkens læs hvad HansKrist skriver

Ingen taler så tydeligt og forstandigt om det genuine ægte oprindelige urkristne trosliv og det's SPIRITUALITET -

Ingen redegør mere tydeligt for hvad det vil sige at VÆRE i KRISTUS - hvad det vil sige for et menneske at VÆRE KIRKE i verden idag 2020 - ja hvad det vil sige at være kristen - hvad TRO betyder

Lykkelig det menneske der har opdaget hvor dygtig jeg er, for det menneske vil undgå at fare vild i menneskelig tom spekulation, evindelig ligegyldigt ævl og kævl om TRO og det religiøse spirituelle

Og det vil lære PAULUS at kende, få et indblik i det første vi overhovedet ved historisk om de kristne menigheder og det kristne trosliv og dets SPIRITUALITET


Hos mig bliver I klædt på til at kunne forstå på et endnu dybere plan hvad radio P1 har af udsendelser om tro - ja alle der læser mine skriverier ville virkelig fx være klædt på til at høre Brinkmann's Briks (den om Ånd (med Sørine og Hans Jørgen i studiet) forleden dag som RM linkede til), Brinkmann der har ladet et ord falde til mig om at han er igang med en bog om det religiøse - jeg glæder mig for manden er begavelse ud over det sædvanlige, Brinkmann's "det sørgende dyr" den bog er en af de bedste jeg har læst om psykologi i rigtig mange år, måske den bedste populære psykologi bog i Danmark nogensinde, Fåg han er dygtig den mand


PS:

Måden Simon og visse af hans kollegaer har behandlet mig er simpelthen under al kritik, og så løgnagtig og usandt hvad den mand er lykkedes med at skrive om mine skriverier. Tydeligt at Simon aldrig har sat sig ned og læst med et oprigtig ærligt åbent nysgerrig sind om at forstå hvad jeg skriver og når han sviner mig til afslører det meget mere om ham selv end om mig og mine tekster, skriverier

Men den der ler sidst ler bedst
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 43 af 97 < 1 2 ... 41 42 43 44 45 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
05/05/2024 18:44
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
FN anklager Israel for at nægte dem hum..
05/05/2024 22:22
Der kører ingen tog mellem Slagelse og ..
05/05/2024 22:14
Ung kvinde varetægtsfængslet for knivs..
05/05/2024 21:50
Danske Saba mødte op til Eurovision-åb..
05/05/2024 21:09
Kinas præsident vil løse Ukraine-krige..
05/05/2024 19:35
Nyheder fra Religion.dk