annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15685097
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382002
Et andet syn 1991611
Åndelig Føde 1524567
Jesu ord 1523363
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
0 registrerede 427 gæster og 139 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 97 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30690 - 02/10/2020 19:06 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3668
Sted: Nørresundby
Ifølge buddhismen har mennesket slet ikke en ego/self vertikal struktur og finder man noget er det noget skidt man hurtigst muligt skal skille sig af med.

I øvrigt forstår jeg ikke noget som helst af hvad du har gang i, som den skuespiller du er der spiller den store forfulgte uskyldighed, vis dig nu som en mand og stå ved din evindelige negative agenda overfor mig. Det du nu optræder med er simpelthen moralsk uansvarlighed fra din side hvor du løber fra dine gennem snart 20 år evindelige unoder overfor mig. Hvor du konstant stiller dig idiotisk op overfor mig og spiller dum og ubegavet fordi du har fundet ud af at du på den måde kan nøjes med at være beskæftiget med alene dig selv og ikke hvad andre skriver, her hvad jeg skriver.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30691 - 02/10/2020 20:49 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Nå da da.
Det er så, hvad Hanskrist har fattet af buddhismen blinker
Og fordi jeg ikke kan finde noget af værdi i Hanskrist's udgydelser, så er jeg en selvoptaget og ubegavet idiot blinker

Kærligheden i kristendommen ser ikke ud til at være dét, der mest præger Hankrist.
Og at jeg beskæftiger med, hvordan det hele ser ud for mig - i stedet for andægtigt at lytte til Hanskrist - det er jo en meget stor fejl blinker

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30692 - 02/10/2020 22:45 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3668
Sted: Nørresundby



Arne hvor har du fundet det her trivielle buddhistiske vrøvl? Følger her:

Citat:
For et stykke tid siden blev jeg kaldt "idiot" af et familiemedlem i en åben post på Facebook. Det vil sige, et sted hvor mine venner og familie kan læse det. Min umiddelbare reaktion var vrede, og jeg annullerede uden videre forklaringer venskabet med personen. Jeg har ikke lyst til at bruge tid og energi på mennesker der opfatter mig som idiot, og jeg vil ikke behandles så respektløst, familie eller ej.

Den reaktion vil mange sikkert synes er naturlig, men set fra et buddhistisk synspunkt var det ikke den korrekte rektion, for den viser at jeg har en stærk tilknytning til mit ego. Mit ego blev såret, men sandheden er at mit ego er betydningsløst. I virkeligheden er det ikke-eksisterende. I stedet burde jeg have følt medfølelse, kærlighed og taknemmelighed for den værdifulde læring. Sandheden er jo at jeg via denne hændelse gik i gang med at fordybe mig i buddhismens doktriner, først og fremmest for at blive i stand til at tage imod sådanne uforskammetheder med et helt roligt, upåvirket og åbent sind, men også fordi jeg gerne vil undgå at opleve de samme følelser næste gang noget lignende sker.

Dette er blot et enkelt eksempel på, hvor vanskeligt det er at "omstille" sine tanker, følelser og vaner, og ikke mindst hvor mange og stærke tilknytninger almindelige mennesker ubevidst har.


den viser at jeg har en stærk tilknytning til mit ego. Mit ego blev såret, men sandheden er at mit ego er betydningsløst. I virkeligheden er det ikke-eksisterende

Magen til vrøvl skal man lede længe efter

Og her er flere tåbelige fjollede buddhistiske øvelser til at gå i rette med sig selv og alt levende, vores emotionalitet og følelser, hvilket simpelthen er skørt da emotionalitet har sin egen fornuft mening og gode berettigelse for os her i livet og udgør et kompas for os moralsk her i livet. Følger her:

Citat:
Wright giver i sin bog et konkret eksempel på en metode til at få kontrol over vores følelser, som er inspireret af buddhistisk meditation. Metoden hedder RAIN.

R står for recognition – erkendelse: Hov, der dukkede en følelse af vrede op i mig.

A står for acceptance – accept: Forsøg ikke at fortrænge eller benægte vreden – det vil alligevel ikke lykkes – men accepter, at den er der.

I står for investigation – undersøgelse: Find ud af, hvor i kroppen vreden sidder. Mærk, hvordan den er.

N står for nonattacment – ikketilknytning: Se på følelsen udefra. Lad være med at identificere dig med følelsen og lad være med at forfølge de tanker, som følelsen afføder. Du er ikke din følelse. Når vi identificerer os med en følelse og lader os forføre af de tanker, som følelsen skaber, forstærker vi den.

Ved at bruge en metode som RAIN, skaber vi en distance til følelsen, hvorved den lidt efter lidt mister sin styrke og sin magt over os.

Buddhismen er relevant i det omfang, den kan det, den hævder at kunne.

Buddhismen er – blandt andre ting – en metode til at bekæmpe den negative indflydelse, som følelser kan have på vores liv. Følelser som had, nag, misundelse og vrede er ikke blot en trussel mod det enkelte menneskes lykke – de er en trussel mod menneskeheden som helhed.

Hvis buddhismens metoder faktisk virker, har den potentiale til at ændre verden.




Stakkels Arne, at du i det hele taget kan falde for så livsfornægtende og usande ideer om menneskets sunde psykologi. Det her er jo afsindighed i en sjælden grad:

"Ved at bruge en metode som RAIN, skaber vi en distance til følelsen, hvorved den lidt efter lidt mister sin styrke og sin magt over os."
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30693 - 03/10/2020 00:03 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7202
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, hvis du nu lige et øjeblik "hidsede dig ned", ville du opdage, at det citat, jeg bragte - om at blive kaldt idiot - selvfølgelig var fra det link, jeg henviste til, men du har jo nok - i din ophidselse - ikke haft tålmodighed til at læse, hvad jeg skriver, siden det ikke er lykkedes dig at læse det.
Det er jo tydeligvis ikke sådan, at din Paulinske næstekærlighed til mig "tåler alt, tror alt, håber alt, udholder alt" blinker

Jeg har meget længe forsøgt at forstå, hvor du står. Det er ikke lykkedes, men det betyder ikke at jeg håner dig - blot at jeg ikke forstår dig og de ord, du bruger.

Din holdning til alt, hvad der ikke er dit standpunkt, forekommer mig at ligne noget i retning af "den spanske inkvisition" blinker
Men dén er jo ikke rigtig farbar her på denne hjemmeside, hvor vi priser trosfrihed blinker

M.v.h. Arne smiler agnostisk panteist, indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30695 - 03/10/2020 12:53 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3668
Sted: Nørresundby
Jeg er ikke sekterisk


eller bibelsk fundamentalistisk religiøs


Hvordan pokker skulle jeg også kunne være det med Paulus og Paul Tillich og Nicolai Berdyaev som mine åndsfrænde,,, faktisk en umulighed,,,

Men du Gerth nærmer dig mer og mer noget bibelsk religiøst fundamentalistisk sekterisk,,,,

forstå Bibelen og især Nye Testamente, men gentag ikke bevidstløst hvad der står uden at din selvstændige moderne 2020 videnskabelige verdensforståelse også kommer til udtryk,,,, det glemmer du,,,,

Der hvor du har fået fod på det religiøse er omkring Helligånden du erfarer oplever, gør en masse godt for dig, blandt andet recovery fra en svær periode

Dette (HEALING og RECOVERY) er kristendommens kongstanke om Helligånden som Gud Helligåndens Virke og indtog i verden gennem Jesus vi kristne tilslutter os som KRISTUS

Ja begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus er: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved Jesus KRISTUS der gennem omvendelse og healing og recovery af menneskers liv grundlægger de kristne forsamlinger, urmenigheder og danner KIRKERNE

Begivenheden KRISTUS er også Guds Kærlighed KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, og Guds Kærlighed KRISTUS betyder altid HEALING - RECOVERY fra sygdom og voldsom eksistentiel nød pine og krise

Begrebet Helligånd der indenfor kristendom er Gud Helligånden er et levende begreb der er udviklet på i to tusinder år af de største ånder og intelligenser - så indenfor kristendommen findes der en dyb avanceret kompleks forståelse dette begreb der dækker over en så livgivende livsvigtig altafgørende central funktion ved menneskets SPIRITUALITET -

Helligånden denne Healing Power og livgivende Guds Ånd i menneskers liv - uden hvilken ingen KIRKE i verden fordi ingen kristne i verden

Det er ganske ganske umuligt uden Gud Helligåndens Virke, Gerning, at vi overhovedet kan forestille os et menneske være kristen

Så kristendom har derfor intet at gøre med at læse Bibelen og så tro hvad man her læser og så få den mærkelige opfattelse at nu er jeg kristen fordi jeg tror og forestiller mig alt hvad jeg har læst er sandt, er Guds Ord ---- nej uden Gud - Gud Helligåndens Virke og Gerninger med et menneske, bliver ingen mennesker kristen


Tro er et guddommeligt værk i os, som forvandler og føder os på ny ud af Gud (Joh. 1). Den døder den gamle Adam og gør os af hjerte, sind, tanker og alle kræfter til helt andre mennesker. Den bringer Helligånden med sig. Oh, troen er i sit væsen en så levende, skabende, virkende og mægtig ting, at det er umuligt, at den ikke uafladeligt gør godt.” Luther

Troens Dynamiske væsen er ikke bare FLOW men MAGISK FLOW = SUPERFLUIDITY

En GUD HELLIGÅNDENS KREATIV og HEALENDE EKSTASE


Kristendommens SPIRITUALITET har en vertikal ego-self emotionel og ja motivationel ekstatisk begejstrings struktur eller FLOW struktur, endda MAGISK FLOW struktur = SUPERFLUIDITY

PS:

Helligåndens Virke og Gerning erfarer vi altid kun igennem den religiøse åbenbarings dimension, ellers ville det blot være menneskets egen fornuftige eller ufornuftige ånd der gjorde sig gældende
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 97 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 00:40
Kom op på bjerget...
af ABC
24/04/2024 23:29
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
24/04/2024 22:52
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Kendt Moulin Rouge-mølle har pludselig ..
25/04/2024 08:34
Over hundrede hvaler er strandet i Austr..
25/04/2024 08:33
Regeringen vil droppe PFAS i tøj, sko o..
25/04/2024 07:57
Flere bilister kører galt i haglvejr p..
25/04/2024 07:36
18 personer tiltalt for forsøg på at o..
25/04/2024 07:11
Nyheder fra Religion.dk