annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 355 gæster og 119 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 5 af 97 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30669 - 28/09/2020 15:28 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.
Du skriver:
Citat:
- jeg mener det må være det egentlige her på debatten at vi gir hinandens tekster en vis respekt, at vi udviser ærlige og redelige forsøg på at sætte os ind i hvad den anden part skriver,
Mit svar:
Det er jo nøjagtigt dét også jeg mener!
Så er det bare det med at leve op til det - og det mener jeg ikke, man gør, ved at kalde den anden: idiot.

Jeg har været meget interesseret i, hvad du står for - og har gjort mit bedste for at forstå det - men med den måde, du opfører dig på, har jeg opgivet.

M.v.h. Arne smiler Indre harmoni, ydmyg kærlighed, lykke heart
Top Svar Citer
#30673 - 30/09/2020 10:50 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Så er det bare det med at leve op til det - og det mener jeg ikke, man gør, ved at kalde den anden: idiot. Skriver du Arne,,,

Hvad er gået forud for at jeg påstår du opfør dig idiotisk?

Der er altid gået noget forud, nemlig at du rask springer hvad jeg skriver over og blot begynder at påstå noget om mig der ikke er belæg for. Det er at du ikke forholder dig tekstnært til hvad jeg skriver - dette er idiotisk opførsel og endnu mere grotesk når vi tænker det har stået på i snart 20 år.

At du så kommer med de samme usande, ihvertfald uintelligente, påstande der viser at du simpelthen ikke læser hvad jeg skriver og som jeg har tilbagevist et utal af gange gør det hele, når vi debatterer, endnu mere idiotisk - hvorfor??
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30674 - 30/09/2020 11:12 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg talte ikke om "mismod og forvirring"

At kunne magte forvirring og usikkerhed (og frygtelig spænding) viser netop at man har masser af mod på livet, mod til livet, livsmod. At man er robust nok til at fravælge den neurotiske livsstrategi som så mange mennesker desværre vælger til deres egen ugunst.

Netop religiøse fundamentalister magter ikke at give andre mennesker frihed. Også derfor Frihedens og Åndens Apostel Paulus er så forhadt og frygtet af religiøse fundamentalister. Hvorfor de misbruger ham i bibelfundamentalistisk overfladisk læsning, men alle der går dybt ned i de ægte Paulus tekster finder overraskende nok det modsatte af hvad han typisk fordomsfyldt bliver skudt i skoene, vi kan bare tænke på Luther, Rudolf Steiner, Albert Schweitzer, Karl Barth, Paul Tillich, Alain Badiou der alle har studeret Paulus meget grundigt for at være retfærdig overfor mandens tekster, breve.


Istedet for syndige fristelser har jeg et skæbnebestemt kald med Helligånden, selv om du virker meget ligeglad med projekt OPLYSTHED og mit åbenbaring.

Nej Gerth det er ikke sandt - jeg har netop rost dig og anerkendt dig fra dag 1 og påpeget at i ovennævnte sammenhæng er du interessant og værd at respektere, værdsætte, og holde et vågent øje med.

Dette er noget der meget sjældent sker på internet debatter at nogen får den anerkendelse som jeg gav dig. Især når man tænker på hvor aggressivt og nedladende overfor os andre du troppede op her på stedet, normalt, for år tilbage siden, ville du blive slået omkuld til tælling af de få men dog dygtige og kloge debattører der var på stedet her, men den skæbne gik du fri af, du har kun mødt berettiget kritik, du er virkelig blevet taget vel imod.

Men jeg har også kritiseret dig når du ikke vil være i forstandig (gerne også kritisk) dialog med traditionen og med moderne videnskab. Vi kan ikke først vælte alting og så bygge op fra ny på en enkelt mands ideer. Alle nye fremskridt sker hvor vi dværge står på skuldrene af andre kæmper, derfor vi kan se langt og skue nyt land. Hvilket også er det helt store problem for Arne, der til trods sine utallige wikipedia studier alligevel ikke formår at være i kritisk dialog med traditionen og moderne nutidig videnskabelig erkendelse.

Du har fat i noget interessant Gerth og du skal komme til at vidne i fremtiden om den recovery (KÆRLIGHED og HEALING og helbredelse) HELLIGÅNDEN har betydet i dit liv, og dette vil smitte af på andre så de forhåbentligt bliver vakt til også at tá imod HELLIGÅNDEN som den virker idag.

Tá imod HELLIGÅNDEN som den virker idag, er også at tá imod begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, den HELLIGÅNDENS Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus, der også er/bliver KIRKE i verden, når Guds Kærlighed KRISTUS gennem HELLIGÅNDEN virker som KÆRLIGHED og HEALING, recovery og helbredelse, mellem mennesker indbyrdes.

Begivenheden KRISTUS er en åbenbarings begivenhed, hvor HELLIGÅNDEN åbenbarer sig for os med sine utallige gaver, karismaer, til os, især recovery og healing, helbredelse, men også med en realisering af vores unikke individuelle talenter, så vi, vores personligheder, oplever en blomstring (1)*. Igen er det Den Hellige Guds Ånd, HELLIGÅNDEN, der får os til at forstå og tá imod begivenheden KRISTUS - der gør at vi forstår evangeliet, det Nye Testamente, kerygmaet om KRISTUS, og de nye skabninger vi er i KRISTUS, hvor vi erfarer os selv som Guds børn og Gud som den kærlige Fader vi altid kan kommunikere med som Jesus i overmål demonstrerede det, det der kendetegner Jesus som Sønnen (Guds Søn) KRISTUS. Og vi i KRISTUS står i nøjagtig samme Gudsforhold som Jesus, da det er i med begivenheden KRISTUS at Gud åbenbares som vores kærlige himmelske far vi har et personligt samtale kommunikations bøns forhold til. Også hele Jungs Psykologi kan forstås sådan, bør forstås sådan, som den evige samtale og udveksling der forgår mellem bevidstheden og det ubevidste.

Vi to Gerth er faktisk principielt set meget på linje, i overensstemmelse, ihvertfald såvidt essensen af vores SPIRITUALITET. Dog er jeg ældre end dig og har en større fortrolighed med kristendommen, hvorfor jeg ikke lader HELLIGÅNDEN stritte frit ud i det blå, men også kontekster den til begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, der også er KIRKE, som jeg redegjorde for det ovenfor. HELLIGÅNDEN er en Ny Testamente kulturel verden 3 diskurs ind i verden, der også altid betyder KIRKE, udover selvfølgelig hvor suverænt og personlig personlig den virker underfulde gerninger for hvert enkelt menneske.


(1)*:

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30675 - 30/09/2020 12:42 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby


😍

🏋

🙏

Hvor må vi takke GUD for at vi har en som dig HansKrist blandt os

Du nøjes ikke med at skære tingene ud i pap for os andre, men i granit til evig tid står dit budskab klart så man enten må gå udenom dig og dine skriverier eller acceptere og respektere og lade sig inspirere, for nåde trøste det menneske der ivrigt farer løs på dine skriverier, for han/hun kommer til at slå sig på din KRISTUS diskurs skriverier der er mejslet ud i granit til evig tid for enhver der har lyst til at finde Gud i forbindelse med begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus gennem den HELLIGE GUDS ÅND - HELLIGÅNDEN.

👅

Og som Kræn-p så ofte sagde, man behøver ikke gå på kompromis med sin intellektuelle integritet og redelighed, for du skriver til hjertet og hovedet af det moderne menneske med et veludviklet videnskabeligt verdensbillede.

🏋

I er velkomne til at ta imod og jeg ved den intelligente bliver ramt og aldrig igen formår at leve videre uden at være blevet påvirket af HansKrist's formidling begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus, den Gud Helligåndens Ny Væren og Virkelighed ind i verden der også altid er, bliver, udmønter, sig i KIRKE i verden.


Der er allerede KIRKE på spil mellem Gerth og mig, og mellem Thomas og mig 💓

🙏


-0-0-0-0-

Mange andre end Gerth og Thomas kunne jeg nævne

Men ikke Arne, da han konstant frasiger sig og nedgør den suveræne gudsrelation Jesus bringer ind i verden, far søn Guds Ånd relation og bønsforhold (kommunikations forhold), denne suveræne personlige vertikale spiritualitet og Guds forhold vi mennesker står i til enhver tid.

Men fred være med den agnostiske panteistiske Arne, ham om det, det stammer altsammen fra den romantiske stofrelaterede 68 og 70 -er new age søgen noget guddommeligt ubevidst, det og hvad noget, som i tråd med buddhismen befinder sig under personplanet eller jeg planet.

Her er Viktor Frankl vigtig, ja endda vores egen Simon, i deres kritik af Freud, såvidt "det'et" og Jeg'et.

Viktor Frankl har redegjort herfor i bogen:

"GUD - Den ubevidste Gud - Psykoterapi og religion".


Hvem er Simon? Ja hvem er Simon?

Nu han pludselig har svigtet RoseMarie i MELLEMRUMMET her på siden har jeg haft fornøjelsen af at høre ham i radioen. Hørte du ham også RoseMarie?


-0-0-0-0-

At være KIRKE i verden og at agere KIRKE i verden - er og bliver den måde vi moderne mennesker tar imod KRISTUS - iklæder os KRISTUS:

Den Historiske Begivenheden KRISTUS, Den Gud Helligåndens Ny Væren og Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus.

Ikke udenom vores fortid, rødder og tradition, kan vi skabe holdbare reformationer ind i nutiden for fremtiden.

Alle elsker Buddha (buddhismen) der er så populært hvilket new age vidner om, overfor KRISTUS der deler vandene og er yderst kontroversielt, men dette pjat nærmer vi os en afslutning på, den Paulinske i KRISTUS væren SPIRITUALITET vil få en renæssance - den vores emergente i KRISTUS begivenhed KIRKE i verden vil få fornyet liv.

I KRISTUS at ville være KIRKE i verden gennem Gud Helligåndens Virke kommer nu ovenpå den totale næsegrus new age fascinationen Buddha og buddhismen som det eneste sande saliggørende fordi det fandtes at være et fremskridt i forhold til kristendommens SPIRITUALITET og Guds forståelse, der aldrig må manifestere sig under personplanet, det personlige. Og det fordi i kristendommen er det i KRISTUS vi skænkes og garanteres vores personhed og ansigtelighed, vores karisma og fremadskuen, fremsyn og udsyn, udseende og udstråling, skønhed.

Kristendommen gemmer i sig en ansigtets og personlighedens fænomenologi og æstetik hvor denne vores personhed og jeghed i KRISTUS er for os og Gud Helligt og ukrænkeligt. Hvorfor vi ikke skal gemme os selv væk i stofmisbrug og buddhismen, i kun "det" og "hvad" og "noget", men vi skal løfte os op på jeg og personplanet og se at få øje på hinanden, få øjnene op for hinanden i en anerkendelse de smukke væsner vi kunne være og alle er i det Guds Billede Ansigt vi er skabte, også derfra ikoner får al deres betydning og symbolik, det de symboliserer ind i verden.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30676 - 30/09/2020 13:59 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
😱
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 5 af 97 < 1 2 3 4 5 6 7 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Nyheder fra Religion.dk