annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 30 af 97 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 96 97 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30860 - 02/11/2020 18:14 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du kan sagtens samle alverdens elendighed og på det grundlag forlange en trøst til de elendige, efter at de er døde.
Men du får jo ikke noget svar på, om der er noget efter døden, sålænge du selv er i live.
Og hvis du ser dig om på kloden - ikke blot på mennesker, men på alt levende - så er det jo tydeligt, at der er masser af mistrivsel - ja også kloden selv mistrives pga. vi menneskers adfærd.

I naturen gælder jo - som Darwins opdagede - at kun de bedst egnede overlever.
I et trivselsområde, som Danmark, her på kloden, er der gode muligheder for at overleve - og for at få et lykkeligt liv - hvis ikke man er stærkt fysisk eller psykisk handicappet - ja vi kan endda yde hjælp til andre områder på kloden, hvor der er stor nød.
Jeg kan ikke se nogen grund til at undlade at sætte børn i verden og gøre mit bedste for, at de selv kan skaffe sig et lykkeligt liv - uanset om der er - eller ikke er - noget efter døden (Befolkningstallet i Danmark er jo stabilt).

Dit oprør mod "Darwins lov" ændrer jo intet, belaster kun dig selv - og spærrer dine muligheder for et lykkeligt liv.
Det er i hvert fald sådan jeg ser det.

Vi mennesker er jo generelt gode til at tilpasse os til de givne muligheder.
Det kunne se ud som om, du forlanger, at omgivelserne skal tilpasse sig os mennesker.
Det er - set med mine øjne - et håbløst projekt.
Hvorfor ikke i stedet glæde sig over de givne muligheder?

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30861 - 02/11/2020 19:51 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Lad os lege, at jeg er dit ufødte barn, som du har tænkt dig at give et midlertidigt liv = overbevis mig om at tage imod det...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30862 - 02/11/2020 21:35 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Ja, den leg kunne du tænke dig blinker
Ydmyg taknemmelighed over, at du i det hele taget har fået lov at eksistere, ligger dig åbenbart fjernt.

Har du tænkt over, hvad de romersk-katolske kristne, hinduerne og buddhisterne tror om et liv efter døden.
Fælles for dem er jo, at du bliver belønnet/straffet - hos de kristne i himmel/helvede (hvad præsteskabet tjente mange penge på at afbøde: afladsbreve) og hos de to andre religioner i dit næste liv som menneske (karma).

Jeg tænker på, om din leg med "efter døden" er gunstig for dig i en eventuel tilværelse, efter at du er død.

Og jeg tænker på, om dit kendskab til forskellige religioner ikke inspirerer dig til et åndeligt rigere liv end dine "Julelege" blinker

M.v.h. Arne agnostisk pan"teist" - harmoni og kærlighed smiler heart
Top Svar Citer
#30863 - 02/11/2020 22:30 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: ABC]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Lad os lege, at jeg er dit ufødte barn, som du har tænkt dig at give et midlertidigt liv = overbevis mig om at tage imod det...
Din tekst får mig til at erindre et tidspunkt i mit liv, hvor en del af dem jeg færdes ibland mente, det var de ufødte børn, som valgte forældrene for at opdrage dem.

Tanken var, at de befandt sig i himmelen, som afdøde menneskers ånd, og så ned på jorden, på udkig efter et kommende forældre par.

...
Top Svar Citer
#30866 - 03/11/2020 14:35 Re: Lyset - et forum for spirituelle mennesker... [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Mange tak for input...

Indsendt af: Anonym
Citat:
Lad os lege, at jeg er dit ufødte barn, som du har tænkt dig at give et midlertidigt liv = overbevis mig om at tage imod det...
Din tekst får mig til at erindre et tidspunkt i mit liv, hvor en del af dem jeg færdes ibland mente, det var de ufødte børn, som valgte forældrene for at opdrage dem.

Tanken var, at de befandt sig i himmelen, som afdøde menneskers ånd, og så ned på jorden, på udkig efter et kommende forældre par.

...

I Vandrer mod Lyset står der, at der var nogle (de "ældste"), som inkarnerede blandt menneskene mod Guds vilje, så hvad foregår der? Eller er der foregået?

Skal vi ikke bare overlade tildelingen af legemer til nogen med forstand på tingene? Det tænker jeg er en god ide...

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
annonce
Side 30 af 97 < 1 2 ... 28 29 30 31 32 ... 96 97 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk