Du: "Hvorfor finder du det interessant at beskæftige dig med bibelen? Er vi ikke allesammen udstyret med en (guddommelig) tanke og vilje? Hvad er det for en gud du er sendt af? Kan du fortælle lidt mere om det? Mon du har en rolle at spille på denne klode? Har du ikke sat gang i noget herinde" Læs mere om dette i min tråd ´Gerth Drost´.
Profilen Tikka med hendes kristne ord, hun har kaldt noget det for: "Vær en tjener af Guds vilje!" Her har den medfødte arv Helligånden for mennesker en vigtig betydning, men forhåbentligt tjener jeg folket godt. Andre profiler har tilsyneladende opgivet os her.
Biblen, NT - Johannes (kapitel 5 om Jesus ord): "Sandelig, sandelig siger jeg jer: Den, der hører mit ord og tror ham, som har sendt mig, har evigt liv. Jeg kan intet gøre af mig selv; som jeg hører, dømmer jeg, og min dom er retfærdig, for jeg søger ikke at gøre min egen vilje, men hans vilje, som har sendt mig. Er det kun mig selv, som vidner om mig, er mit vidnesbyrd ikke gyldigt. Og Faderen, som har sendt mig, han har selv vidnet om mig. I har aldrig hørt hans røst og heller ikke set hans skikkelse, og hans ord lader I ikke blive i jer, for ham, som han har udsendt, ham tror I ikke. I gransker Skrifterne, fordi I mener, at I har evigt liv i dem; og netop de vidner om mig. Og dog vil I ikke komme til mig og få liv. Min ære vil jeg ikke have fra mennesker; nej, for jeg ved, at I ikke har Guds kærlighed i jer. Jeg er kommet i min faders navn, og I tager ikke imod mig; hvis en anden kommer i sit eget navn, skal I nok tage imod ham. Hvordan skal I kunne tro, når I vil have jeres ære fra hinanden og ikke søger æren hos den eneste Gud? Tro ikke, at jeg vil anklage jer hos Faderen; den, der anklager jer, er Moses, ham I har sat jeres håb til. Havde I troet Moses, ville I have troet mig; for det var mig, han skrev om. Men tror I ikke hans skrifter, hvordan skal I så tro mine ord?"
Arne har tidligere sammenlignet mig og/eller projekt OPLYSTHED med følgende:
Biblen, NT - Johannes (Kapitel 14 om Jesus ord): "Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer."
Selv om religiøse, new age og ikke troende ikke anerkender mig, tror jeg ikke, at jeg skal spilde hele mit liv på desperat hor, alkoholisk forvirring og ligegyldigt ensomhed. Kun negativ tankegang synes, det virker kedeligt, at jeg har løvens mærke i mig. Dog alligevel har jeg personligt åbenbart ikke en særligt vigtig rolle, men jeg tilbeder altså stadig ikke mennesket Jesus og symbolet Kristus. Kroppen ifølge mit sygesikringsbevis Gerth, han lever ikke evigt. Det nye budskab handler igen om kærlighed:
Biblen: "Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den. I kender den, for den bliver hos jer og skal være i jer. Jeg vil ikke efterlade jer faderløse; jeg kommer til jer. Endnu en kort tid, og verden ser mig ikke længere, men I ser mig, for jeg lever, og I skal leve. Den dag skal I erkende, at jeg er i min fader, og I er i mig og jeg i jer. Den, der har mine bud og holder dem, han er den, der elsker mig; og den, der elsker mig, skal elskes af min fader; også jeg skal elske ham og give mig til kende for ham."
Efter de her overvejelser læser jeg mystisk relevant fra en anden person: "Selve korsdøden er også skildret anderledes end i de kanoniske evangelier. Jesu sidste ord lyder ´min kraft! Min kraft! Du har forladt mig. I pertersevangeliet udånder han ikke og han overgiver ikke sin ånd, men hans kraft forlader ham i korsdøden, og han tages direkte op i himlen. Hele korsscenen er endvidere omgærdet af mystiske forhold. Solen forsvinder, og jøderne tror, det er nat. Til gengæld kommer solen derefter igen, da jøderne forstår, at de har gjort en ond gerning." OPLYSTHED´s symbol med sol og tolv stråler symboliserer blandt andet det guddommelige men åbenbart også til Biblen.
Jeg har netop lige set i fjernsynet noget om den katolske nonne moder Teresses kald, hvilket hun beskrev som et kald i kaldet. I fortolker her i landet Biblens GT og NT, som man selv ubevidst eller mere bevidst vil vedrørende fakta og fiktion, men mit åbenbaring sker ifølge min opfattelse som en slags historisk videreudvikling siden dengang.
En frivillig på et socialt værested siger til mig: "Jeg tror ikke på Kristendommen, men jeg betaler stadig skat til Folkekirken, fordi jeg vil gerne begraves af mine børn på et helligt sted." Om død og opstandelse til evigt liv - Det er ikke jord, som gør jer hellige - Men kun jeres tro på den, som har sendt mig. Til trods for det, sandheden om virkeligheden handler ikke mere om hvem/hvad, som tror på evigt liv eller ej, fordi om den lover jeg hele menneskeheden det forevige. Misbrug ikke via synd denne forttrøstende nyhed, da vi bør gøre verden til et bedre sted for os alle.