annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 273 gæster og 245 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 42 af 63 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30475 - 15/08/2020 22:15 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Jeg ser, du skriver:
Citat:
Men, det hjælper faktisk uanset hvad, at jeg møder folk med næstekærlighed.
Dét kan jeg følge dig i tommelop

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30476 - 16/08/2020 14:02 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Hvordan ville du beskrive projektet?

Jeg tænker på denne måde...

-------

Er der brug for steder, hvor mennesker kan komme og tale med andre om tingene*

Det mener vi, at der er.

* Hvad laver vi her på jorden? Er der noget efter døden? Hvordan leve vores liv? Skal vi allesammen melde os ind i Krishna bevægelse? Findes der en Gud? Osv.

-------

For mig ville det have været godt - som ung - at kunne komme et sted og tale med andre om tingene = mennesker med forstand. Sådan et sted kunne de så have henvist mig til fremfor at spærre mig inde på den lukkede afdeling og fylde mig med psykofarmaka. Jeg havde bare brug for at tale med andre om tingene. Var/er psykriatrien gearet til mennesker som mig? Hvad med Gerth?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30477 - 16/08/2020 14:54 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg har ingen mulighed for at beskrive Gerths projekt.
Men det seneste, Gerth fremhæver, er jo næstekærlighed.
I øvrigt er det mit indtryk, at Gerth åndeligt er i udvikling - præget af åndelige oplevelser.

Det, som du her skriver, kunne tyde på, at du har behov for en åndelig udvikling - og du søger jo også i både Øst og Vest efter kilder hertil.

Men hvad er egentlig din baggrund?
Du skriver herom:
Citat:
For mig ville det have været godt - som ung - at kunne komme et sted og tale med andre om tingene = mennesker med forstand. Sådan et sted kunne de så have henvist mig til fremfor at spærre mig inde på den lukkede afdeling og fylde mig med psykofarmaka. Jeg havde bare brug for at tale med andre om tingene. Var/er psykriatrien gearet til mennesker som mig?
Det får mig til at tænke på, om du som ung har fået en psykisk lidelse, og om det er den, der gør dig rastløs.

I så fald er det måske dér, du bedst begynder?

Er jeg på vildspor?

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30478 - 16/08/2020 17:40 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Du kan læse om Gerths projekt her:

http://www.trosfrihed.dk/debat/ubbthreads.php/topics/29362/Gerth.html#Post29362

For mig er der tale om et godt projekt (kernen), som bare skal gøres relevant for andre mennesker end lige ham selv blinker Du deler jo heller ikke hans holdning til Ikoner? Og der er vel ingen grund til at nævne flerguderi, når man lige har afskaffet Gud?

Hvad er det Gerth efterspørger? Et sted, hvor han kan komme og tale med andre mennesker om tingene osv.

Nu er det hverken mig eller dig som skal grundlægge stedet. Som sådan er det hans projekt og han skal selv beskrive det.

På nuværende tidspunkt har han grundlagt et hjernedødt sted, som jeg ikke har nogen interesse i at støtte.

Jeg har givet mit input til projektet, og sagt, at jeg gerne vil være med til at lave CAFE SPIRIT - et forum for spirituelle mennesker

https://www.youtube.com/watch?v=F8sRP0Ih6ww

For mig handler det bare om at blive det bedste menneske jeg kan blive = lade være med at begå dumheder = ødelægge mig selv.

Mht. psykisk lidelse, så fik jeg i sin tid (1992-93) en diagnose, som hedder paranoid skizofreni - det led jeg ikke af før min indlæggelse på psykriatisk afdeling, så...

Nu lever jeg med at have haft vrangforestillinger om verden, og skal hele tiden passe på, at jeg ikke mister jordforbindelsen.

Men nok om det.

Har lige fået tilkendt flexjob (8-10 timer om ugen), og tænker, at jeg vil tage ned til præsten og høre om de kan bruge mig til noget i kirken.

Your friend forever

Jan


Redigeret af ABC (16/08/2020 18:10)
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30479 - 16/08/2020 18:34 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Du skriver om dig selv:
Citat:
Mht. psykisk lidelse, så fik jeg i sin tid (1992-93) en diagnose, som hedder paranoid skizofreni - det led jeg ikke af før min indlæggelse på psykriatisk afdeling, så...

Nu lever jeg med at have haft vrangforestillinger om verden, og skal hele tiden passe på, at jeg ikke mister jordforbindelsen.
Det får mig til at tænke, at når du skriver, at du ikke led af paranoid skizofreni inden du blev indlagt på en psykiatrisk afdeling, hvad var da grunden til din indlæggelse?

Jeg har læst på Internettet, at patienter med denne diagnose ofte har svært ved at erkende sygdommen.
Der er selvfølgelig den mulighed, at du er blevet fejldiagnosticeret, men hvis diagnosen er rigtig, ser det da ud til, at du klarer dig ret godt! smiler

Om det hjælper dig eller ikke, ved jeg jo ikke, men det er vel ikke helt utænkeligt, at det kunne gavne dig at skrive helt åbent om besværet med at fastholde "jordforbindelsen" - jeg tænker her især på, hvad det er, der plager dig mest.

Desuden tjener det dig til ære, at du gerne deltager næstekærligt i et projekt for spirituelle mennesker!
Og om din lokale kirke har brug for frivillige til noget diakonalt arbejde, det er vel ikke utænkeligt blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
annonce
Side 42 af 63 < 1 2 ... 40 41 42 43 44 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
Nyheder fra Religion.dk