Du: "Ikke nok med det, men de som ikke tror, er allerede dømt. Er det kærligt?"
Svar venligst også på mit forrige indlæg til dig, så jeg ikke spilder min tid på dig, tak.
Profeten Jesus blev også selv dømt af syndige mennesker på træpælen, hvor han tilgav dem, fordi........
Biblen, NT - Mattæusevangeliet (fjendekærlighed): "I har hørt, at der er sagt: ›Du skal elske din næste og hade din fjende.‹ Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender, og bed for dem, der forfølger jer, for at I må være jeres himmelske faders børn; for han lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over retfærdige og uretfærdige. Hvis I kun elsker dem, der elsker jer, hvad løn kan I så vente? Det gør tolderne også. Og hvis I kun hilser på jeres brødre, hvad særligt gør I så? Det gør hedningerne også. Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!"
Biblen, NT - Matthæus (vrede): " I har hørt, at der er sagt til de gamle: ›Du må ikke begå drab,‹ og: ›Den, der begår drab, skal kendes skyldig af domstolen.‹ Men jeg siger jer: Enhver, som bliver vred på sin broder, skal kendes skyldig af domstolen; den, der siger: Raka! til sin broder, skal kendes skyldig af Det store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til Helvedes ild."
En guds kærlighed lyder for lille til mig, hvis han kun frelser sine tilhængere og tilbedere af et menneskeligt symbol. Jeg tror på en større kærlighed end dette, når der også er håb for alle de stakkels ikke-troende og syndere. De ved jo ikke bedre end mig, så frygt ikke dommens dag idet, at den fuldkomne kærlighed er det, som i kristne kalder for Guds billede.