annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Tålmodighed belønnes.
Hvem er online?
1 registreret somo 363 gæster og 123 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 28 af 63 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 62 63 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30338 - 20/07/2020 21:35 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Jeg mistænker dig for at misforstå mig med vilje.
Jeg skrev:
Citat:
Jeg ser ønsket om et evigt liv som en forkælet holdning, der inviterer til åndelig dovenskab blinker
og du svarer:
Citat:
Man kan vel ikke kalde vores samtale for åndelig dovenskab blinker
Det ligner - for mig - bevidst udenomssnak.

Angående Vandrer mod lyset så er der jo masser af mennesker, der som Johanne Agerskov har haft åbenbaringer, som de søger at pådutte andre.
Jeg "køber" dem ikke - uanset hvor meget de selv måtte tro på dem.

Til dit spørgsmål:
Citat:
Finder du det ikke problematisk at der er nogen som ikke ønsker et midlertidigt liv?
Mit svar:
Jeg kender ikke nogen som ønsker et midlertidigt liv (selvmordere muligvis undtaget).
Dem der ikke ønsker et midlertidigt liv er vel de fleste, for de ønsker vel et evigt liv - uanset om det er muligt.
Hvorfor skulle det være problematisk?

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30340 - 21/07/2020 10:25 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Citat:
Jeg mistænker dig for at misforstå mig med vilje.
Jeg skrev:
Citat:
Jeg ser ønsket om et evigt liv som en forkælet holdning, der inviterer til åndelig dovenskab blinker
og du svarer:
Citat:
Man kan vel ikke kalde vores samtale for åndelig dovenskab blinker
Det ligner - for mig - bevidst udenomssnak.

Jeg tænkte bare om vi led af åndelig dovenskab? Kan alle ikke henfalde til sådan noget...

Citat:
Angående Vandrer mod lyset så er der jo masser af mennesker, der som Johanne Agerskov har haft åbenbaringer, som de søger at pådutte andre.
Jeg "køber" dem ikke - uanset hvor meget de selv måtte tro på dem.

Så du mener, at det var dem selv som fik bordet til at lave bankelyde, eller at de bare sagde, at det skete uden at det skete - at de altså var svindlere? Det er ikke mit indtryk af dem, så...

Citat:
Til dit spørgsmål:
Citat:
Finder du det ikke problematisk at der er nogen som ikke ønsker et midlertidigt liv?
Mit svar:
Jeg kender ikke nogen som ønsker et midlertidigt liv (selvmordere muligvis undtaget).
Dem der ikke ønsker et midlertidigt liv er vel de fleste, for de ønsker vel et evigt liv - uanset om det er muligt.
Hvorfor skulle det være problematisk?

Hvis du mener, at livet er midlertidigt, så kan du da ikke være bekendt at sætte børn i verden, som du ved ikke ønsker et midlertidigt liv? Der er mennesker som ikke ønsker at blive født på sådan et grundlag og det gør jo tingene lidt problematiske? Hvordan sortere dem fra?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30341 - 21/07/2020 16:56 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Min tanke om evigt liv og åndelig dovenskab var blot, at overbevisning om evigt liv kan friste til at slappe af og ikke leve livet fuldt ud - også åndeligt - i den begrænsede tid, man har det nuværende liv.

Du er åbenbaret evigt liv, og det ville jo være absurd at diskutere åbenbaringer.

Sådan en åbenbaring har jeg ikke haft, men jeg har dog en klar oplevelse af, at der er "noget", som jeg oplever, det er bedst ikke at sætte noget navn på, fordi jeg fornemmer, at ethvert navn lavet af et menneske vil være utilstrækkeligt.
Dette "noget" har jeg oplevet eksisterer gennem en Kristus Ikon fri af alle kristne dogmer, og jeg fornemmer her den helt dybe kærlighed.
Ligeså fornemmer jeg, at det ikke er noget, jeg skal "bore" i, men i stedet skal tage imod den kærlighed, det er, at jeg får lov at eksistere i en verden, der eksisterer.
Om der er noget efter døden, aner jeg ikke, og jeg tror heller ikke, jeg skal spekulere på det, men i stedet leve livet det allerbedste, jeg kan - også åndeligt - mens jeg har det.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærighed heart
Top Svar Citer
#30342 - 21/07/2020 18:23 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Vandrer mod Lyset folkene tror sikkert selv på, hvad de påstår.
Det gør jeg bare ikke.

Du skriver:
Citat:
Hvis du mener, at livet er midlertidigt, så kan du da ikke være bekendt at sætte børn i verden, som du ved ikke ønsker et midlertidigt liv? Der er mennesker som ikke ønsker at blive født på sådan et grundlag og det gør jo tingene lidt problematiske?
Mit svar:
Jo, jeg kan jo godt se, du har et uløseligt problem, hvis du - og dine børn - forlanger et evigt liv - og ikke ved, om I får det.
Kan I finde et evigt liv, som I tror på, så er I jo reddet - i hvert fald i dette liv.
Kan I ikke, er I vel fortabte.
Min holdning er at undlade at stille sådanne krav - og i stedet være glad og taknemmelig for, hvad man får - at man i det hele taget får noget blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30343 - 21/07/2020 19:18 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Tilføjelse:
Måske dette kan give dig et overblik over religionernes bud på liv efter døden.
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
annonce
Side 28 af 63 < 1 2 ... 26 27 28 29 30 ... 62 63 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af somo
28/03/2024 16:34
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Nyheder fra Religion.dk