annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 5083019
Et andet syn 1234405
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 1015869
Jesu ord 860117
Spirituel omsorg 804679
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 46 gæster og 112 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 22 af 46 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 45 46 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30289 - 01/07/2020 14:53 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Registeret: 09/08/2015
Sted: Vanløse
Hej Arne

Tak for tilbagemeldingen...

Citat:
Jeg er blevet færdig med at skimme bogen om Rumi. Havde håbet at finde lidt om hans oplevelse af det guddommelige, men nej, det fandt jeg ikke.
Det er imidlertid en udmærket bog, synes jeg, der sobert og grundigt gennemgår så godt som alt tilgængeligt om Jalal al Din-Rumi.

På et tidspunk herefter - halvsovende/halvvågen - mærkede jeg noget værende, som var andet end den værende verden ("Sandhedens mirakel", som Rumi kalder verden).
Hvad det var, jeg mærkede, kan jeg ikke sige, for det oplevede jeg ikke, men det var tydeligt værende.
En god oplevelse, som jeg ved, jeg ikke skal snage i.

Du kredser om, hvad man skal og ikke skal som menneske her i dette "sandhedens mirakel", som vi jo er en del af.
For mig er svaret: Søg indre harmoni, elsk verden, ydmygt og bedst muligt - uden at spilde tiden smiler

Måske skulle vi beskæftige os lidt med dette:

http://www.sistersufi.com/consciousness-science-god-relating-modern-religion-sprirituality/

Har fået læst alt det som "sistersufi" har skrevet, så nu vil jeg gå i gang med at læse alt det som Thomas har skrevet ler

http://kristus-ordet.blogspot.com/2019/11/my-faith-journey.html

Mon han stadigvæk er "gal" på mig blinker

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30290 - 01/07/2020 17:56 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
ABC Offline
bor her
Hej Arne (og Thomas - hvis du læser med)

Sad og læste på Thomas blog og så forsvandt det hele - bare hvis du undre dig over det tomme link:

http://kristus-ordet.blogspot.com/

Måske indholdet kommer tilbage på et tidspunkt?

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30291 - 01/07/2020 22:03 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.
Lige nu har jeg rigeligt at gøre med:
Citat:
Søg indre harmoni, elsk verden, ydmygt og bedst muligt - uden at spilde tiden smiler
- og er påvirket af - via Rumi-søgen - at have mærket noget værende, som ikke er af denne verden forvirret
M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30294 - 01/07/2020 22:57 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
bor her
Hej Arne

Citat:
Lige nu har jeg rigeligt at gøre med:
Citat:
Søg indre harmoni, elsk verden, ydmygt og bedst muligt - uden at spilde tiden smiler
- og er påvirket af - via Rumi-søgen - at have mærket noget værende, som ikke er af denne verden forvirret

Helt i orden smiler

Er glad på dine vegne...lidt af en oplevelse...selv kan jeg kun huske en fugl som forsøgte at flyve med mig - den oplevelse har sat sig fast i min bevidsthed ler

Nu vil jeg så bare læse videre i Lukas evangeliet...

Your friend forever

Jan
Top Svar Citer
#30295 - 03/07/2020 03:17 Re: Samtaler omkring bålet... [Re: ABC]
Gerth Offline
bor her
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
ABC til Arne: "Jeg har ikke noget fast holdepunkt længere, men fornemmer som du - og andre - at der er mere til livet end bare materie."

En eller anden siger til mig: "Jeg synes, det lyder som det rigtige valg, at du seksuelt venter til den dag, hvor du finder den rette kæreste." Jeg svarer: "Jamen, sådan en som mig er ikke almindeligt normal, så jeg har opgivet dette, men jeg tror jo på mirakler tiltrods for, at de unge kvinder er mere sexede end den modne dame eller gamle kone, hvilket gør det sværere for mig om lystens parringslege. Jeg gider ikke den dumt egoistiske onde evolution, fordi de slemme drenge og skumle mænd vandt altid over mig med deres løgne, trusler, vold og mobning. Derfor kan det det være, at jeg hele resten af mit liv istedet lever med cølibat, fordi jeg måske aldrig møder en, som vil mig nok til det. At det er bare for sent for mig, at jeg skal kende til denne potentielt type sindssyge?" Han svarer: "Du tænker for meget over dette. Hav du tilfældig sex med nogen eller mange, fordi ellers ender det galt med dig"

Min IQ test beviste min ekstraordinært høje intelligens i min både højre og venstre hjernehalvdel. En kommunalt ansat har på det seneste sagt, at jeg har en større spirituel viden end hende, fordi i mit liv har jeg haft mere tid til tænkning end hendes travlhed med børn, arbejde og andre ting. På en klassisk musikkanal siger radioværten: "Geniet Mozart bidragede godt med hans mesterværk til verden, men han var dårligt fungerende på nogle andre områder." Jeg tror på muligheden for det fuldkomne menneske om psykisk guddommelig harmoni - Hver ting til sin tid, hvor det handler om måden, at man bruger sine tanker, følelser og handlinger på endda især med Helligånden. Hvor i bliver forblændet ved lykkelig forelskelse, elskov, parforhold og mange materielle ting, har jeg istedet hele livet levet alene uden sådan noget. I mange år sad jeg bare i en meditativ tilstand, hvor jeg bearbejdede en masse emner. Desuden ved jeg ikke helt endnu om fri sex-eksperimenter påvirker et menneskes hjerne til det værre ligesom kemiske euforiserende stoffer på grund af en kropslig afhængighed til nogen/noget i dens primitive ´belønnings´sted om psyken? Hvordan var eksempelvis den berømte psykoanalytiker Freud, som fattede noget om både sex og sindets tilstand? Der var de hellige folk, som gav afkald på sex og grådighed, så de bedre tjente en ´gud´ for folket. Jeg accepterer nu min gave, som før lignede en byrde, fordi jeg er som, jeg er!"

Jeg har godt af en struktureret retningslinje i mit liv. Folk kan idag i Danmark hore, kneppe og bolle helt vildt uden en religiøs lov imod det, men hvad så alligevel med konsekvenser? En velfungerende selviskhed er ok, hvor man onanerer og en anal dildo er tilmed i orden. Folk har engangsknald. En sexlyst er naturligt, men kun begær er altså ikke kærlighed, men og dog er den nydelse kærlighed til en selv om den mulige tilfredsstillende forkælelse i livskvalitet?

En mand siger: " Du er god til at kommunikere, fordi du er velformuleret i dit sprog, hvilket kvinder kan li, hvor taler om tingene med hinanden. Du kan date med New age spirituelle kvinder, som interesserer sig for krystaller ligesom hippier? Du snakker vel med kristne om Gud?" Jeg svarer: "Nej! Den slags personer dyrker det okkulte og paranormale, hvilket der ikke er noget helligt ved og jeg er heller ikke enig i religionernes forskellige gudebilleder. Jeg forstår faktisk dermed hvorfor, at de kun gifter sig med en anden, som tror på de samme grundlæggende overbevisninger/værdier, der er som dem selv. En ateist er af den grund ikke egnet til mig og således er det også med den store synder."

En psykisk syg kvinde sagde for en uge siden: "Jeg bliver mere sindsforvirret, når jeg læser om noget fra forskellige trosretninger." Ja, jeg er ikke multireligiøs. Desuden spilder jeg jo stadig min tid her på dette forum, fordi ingen af jer forstår mig. Uret tikker.....

Der er egentligt ikke noget originalt ved, hvis man kun efterligner alt det i verden, der allerede er. Det kontroversielle træk ved projekt OPLYSTHED, det kræver for mig en dygtigt brændende kampgejst, så jeg klarer ´det´.
Side 22 af 46 < 1 2 ... 20 21 22 23 24 ... 45 46 >

Seneste indlæg
Gennemsigtighed og troværdighed af faktiske fakta
af ABC
14/08/2020 13:51
Samtaler omkring bålet...
af ABC
14/08/2020 12:15
Gerth Drost
af Arne Thomsen
10/08/2020 19:38
En tanke
af ABC
10/08/2020 10:59
Eid Al-Adha
af ABC
02/08/2020 17:50
Nyheder fra DR
Regeringen vil indføre krav om mundbind..
14/08/2020 20:30
Misser alle muligheder for at imponere: ..
14/08/2020 19:58
Coronakrisen rammer Henrik benhårdt: ..
14/08/2020 19:45
Stort pres på coronatestcentre sender f..
14/08/2020 18:40
Simon og Nanna kaster sig ud i 'fandeniv..
14/08/2020 18:30
Nyheder fra Religion.dk
Hvornår går muslimer i moské?
14/08/2020 06:10
Vi skal turde tale Gud imod
11/08/2020 06:23
Hvor kan jeg tage et kursus om islam, in..
10/08/2020 06:24
Hvordan beder jøder?
07/08/2020 09:35
Horrorfilm gennem tiden: Fra dæmoniske ..
07/08/2020 06:08