annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 38 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 37 38 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30038 - 17/05/2020 14:44 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg har læst artiklen og skal ikke kunne sige om han har ret i tingene:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a14.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-ko14.htm

Blot til inspiration...

kan du fortælle mere om det med alles frelse heart

Mon et jødisk forældrepar ville hade deres nyfødte barn, hvis de fik at vide, at der var tale om Hitler i nye klæder?

Your friend forever

Jan

Ps. Jeg tænker, at jeg vil gå videre (er jo lidt bagefter ler ) og læse Matthæus 17-20 et par gange...
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30039 - 17/05/2020 15:08 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej Jan

Citat:
kan du fortælle mere om det med alles frelse heart


Jeg kan ikke tro, at Gud skulle lade nogle gå fortabt. David Bentley Hart, en meget velanset lærd, er ganske enig og giver mange filosofiske og Skriftsbaserede argumenter.

Vi kommer nok til at gennemgå meget af dette undervejs, som vi bevæger os videre i det Nye Testamente.

Citat:
Mon et jødisk forældrepar ville hade deres nyfødte barn, hvis de fik at vide, at der var tale om Hitler i nye klæder?


Jeg tror, at de ville elske deres barn og arbejde meget ihærdigt på, at han/hun ikke skulle blive en skurk. Hvis vi kan elske sådan, mon så ikke Gud også kan? Og hvis vi er villige til at tilgive og skænke enhver nåde, mon så ikke Gud vil dette endnu mere? heart

Her får du lidt til at rense sjælen:

https://www.youtube.com/watch?v=Q8gK0_PgIgY

Kh Thomas
Top Svar Citer
#30040 - 17/05/2020 15:13 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Citat:
Forstår du dette billede?

Jeg skal nok have det ind med skeer ler

Kapitel 24 handler altså ikke om Jesus tilbagevenden...det vil jeg skrive mig bag øret og se om det passer når vi når dertil med læsningen.

Citat:
Og husk: Dommedag er noget positivt noget. Det er det tidspunkt, hvor Gud vil bringe verden i orden! Glæder du dig ikke? smiler

Selvfølgeligt er sådan noget glædeligt heart Men hvad venter Gud på? Kan vi få en dato? Bare så vi ikke venter forgæves blinker

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30041 - 17/05/2020 15:35 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: Anonym]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Thomas

Jeg tror også Gud er meget større end os mennesker heart

Takker for musikken tommelop

https://www.youtube.com/watch?v=IrGqd_fcI4k

https://isha.sadhguru.org/in/en/sadhguru/mission/sounds-of-isha

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30042 - 17/05/2020 15:37 Re: Vi læser det Nye Testamente [Re: ABC]
Thomas
Uregistreret

Hej Jan

Citat:
Jeg skal nok have det ind med skeer ler


Skeer er effektivt, når man skal lære noget nyt. Jeg har også brug for skeer.

Citat:
Kapitel 24 handler altså ikke om Jesus tilbagevenden...det vil jeg skrive mig bag øret og se om det passer når vi når dertil med læsningen.


Nemlig. Det er i hvert fald mit og Wright's perspektiv; at det er centreret omkring år 70, Templets ødelæggelse, Jesu oprejsning. Andre mener, at dette kapitel taler om både år 70 og om Jesu tilbagevenden. Jeg går ind for det første perspektiv (måske med et lille strejf af det andet), fordi jeg synes, at det passer bedst med logikken og min måde at læse de mange små vers på med deres mange billeder, og fordi jeg synes, at det passer med den store fortælling, hvor Israels fald er et væsentligt kapitel.

Andre er uenige! Og sådan er det jo med mange ting ...

Jesus taler i det hele taget ikke meget om, at han vender tilbage. Det sker her og der. Og hans genopstandelse understreger, at han er kropsligt i live, og vi skal se ham igen. Men undervejs i hans virke hører vi mest, at han taler til Israel. Og her fortæller han bl.a., at han, Menneskesønnen, vil få magt og herredømme, og at folk vil se, hvordan han kommer på himlens skyer i sit rige. Det betyder, at selv om de har forkastet ham, så vil det gå op for dem, at han er hos Gud. Gud har ikke forkastet ham. Tværtimod, Gud har givet ham magt og vælde, og det vil folk på jorden opdage, når de troende bringer de gode nyheder om hans opstandelse ud over verden.

Det smarte i alt det her er, at han bruger figuren: Menneskesønnen. Når man har læst Daniels drømmesyn om Menneskesønnen og de hellige, så forstår man det 'himmelske perspektiv'. Jesus og hans folk har fået herredømmet. Og det ser vi ved den måde riget gror på ud over hele verden. Jesus er fra himlen med sit folk på jorden, og de bliver flere og flere, som tror så fuldt og fast, at det forvandler deres liv og hele samfund.

Det er sådan, jeg ser, at Menneskesønnen kommer i sit rige.

Templet i Jerusalem blev ødelagt. En æra var ovre. En ny æra begyndte. Og det gjorde den jo! Ingen ofringer i Templet. Derimod troen på, at Jesus er herre! Og alt hvad det indebærer: Kærligheden blomstrede, folk fra mange folkeslag blev inviteret ind i den kristne familie, de kristne prædikede og helbredte og så til de svage i samfundet ...

Intet kunne knuse denne 'bevægelse', dette folk som påstod, at de fulgte Jesus Kristus, herren, og hans vilje at vi skal leve i kærlighed.

(Paulus taler derimod meget om, at Jesus vender tilbage!).

Citat:
Men hvad venter Gud på? Kan vi få en dato?


Vi kan ikke få nogen dato.

Måske venter Gud på, at hele verden har fået at høre ... at en ny menneskehed er parat til at træde ind i den nye tidsalder ...

?engel?

Kh Thomas
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 38 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 37 38 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk