annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 25 af 45 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 44 45 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#30065 - 20/05/2020 17:36 Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Har læst dine indlæg og ikke fundet svar.

Min konklusion: Du har ikke noget svar - og når det handler om et så væsentligt område af så stor betydning for hele eksistensen, så duer det efter min mening ikke, hvis det kun er forståeligt for en aristokratisk elite.

Men er det ikke dét, du i virkeligheden ønsker: At hæve dig elitært over alle andre?
Det ser i hvert fald sådan ud - og så længe, det ser sådan ud, så duer dine ord ikke i min verden.

Jeg håber så blot for dig, at du selv oplever din position som sund, god og rigtig.

Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30066 - 20/05/2020 18:09 Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Nej du har ej Arne, og havde du ville du også ha fået et svar på dine spørgsmål,,,,

Men tag et kopi af de par indlæg det drejer sig om, eller henvis til dem med dato og klokkeslet

Du har nemlig ikke reageret på de indlæg, også mærkeligt her tre uger efter at komme og påstå du har læst dem

-0-0-0-0-

Arne: "Min konklusion: Du har ikke noget svar - ""

Jeg har som en af de få i verden et svar, ovenikøbet et svar der gør at vi kan bevare vores moderne naturvidenskabelige verdensbillede,

Troslivet og dets Spiritualitet strider ikke mod viden, naturvidenskab, tværtimod behøver de hinanden

Det var Paulus der satte en stopper for blind tro

-0-0-0-
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#30069 - 20/05/2020 19:16 Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Citat:
Men tag et kopi af de par indlæg det drejer sig om, eller henvis til dem med dato og klokkeslet
Gør det dog selv - i stedet for at putte dig!

Arne smiler Harmoni og kærlighed heart
Top Svar Citer
#30104 - 24/05/2020 16:26 Re: Kristusbevidsthed og KristusMystik [Re: ]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Gerth

Drik nu nogle øller sammen med os andre 🍺

https://www.youtube.com/watch?v=kcTiYW6mQ50

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#30705 - 04/10/2020 13:43 Re: Hypnose, nej selvhypnose! [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Hermann Hesse om TRÆER

Læs hvad Hermann Hesse skriver om 🌳🌲

Selv har jeg har alle dage været en rigtig træmand eller skovløber. Min respekt og beundring og meget nære kærlige kommunikation og relation træer går tilbage til min tidligste barndom. At kravle i træer og lege i skoven var min børnehave og at undgå at falde ned var den pædagogik skoven lærte mig.

🌲🌳

Min kærlighed eller kommunikation med træer husker jeg helt tilbage som barn hvor det for mig ofte gjorde smertefuldt ondt dybt ind i min sjæl når et træ eller træer blev fældet (det er ikke mere end et par år siden jeg gamle mand græd og græd flere dage i træk over et mit livstræ der blot blev fældet flere hundrede år gammel og knejsende ikke bare 10 meter høj men over 20 meter og med en sindrig kroget forgrening bag en prægtig krone) - mit forhold til træer er så stærkt at jeg hurtigt kan skabe en stærk kærligheds relation gennem den kommunikation jeg oplever og det stærke vidnesbyrd om liv træet fortæller: »Jeg er liv, som vil leve, midt i liv, som vil leve.« og jeg har hele livet stået fast på min egen indre lov om vækst uden at gøre andre fortræd, hvor tyngdekraften har provokeret min rankhed (rygrad) at stammen min blev så vertikal stærk og kraftig at jeg står og modstår alle livets stormvejr og orkaner, al blæst. Ofte har jeg været i orkanens øje, stået i regn blæst og kuling, og i lyn og tordenvejr stået i risiko for i et nu at blive kløvet, flækket, men jeg har også oplevet utallige morgener og nætter i skovens dybe stille forunderlige ro og tågedis hvor stilheden gør at vi igen kan høre hvad der siges når verden ikke længere er larm.

Min væredygtighed og bæredygtighed skyldes at jeg tåler og lider alt uden at opgive bare at være mig selv min egen indre lov.

Min stammens tyngde og vægtighed, højde og drøjde, vertikalitet er min forstand og modstandskraft der er udformet i overensstemmelse med at tyngdekraften har været min lod og skæbne og vilkår her i livet fra da jeg i undfangelsesøjeblikket gik fra frø til spire.

Kronen på værket er mit grønne løv i solen i lyset der gir ilt til jorden og om efteråret det er med vemod jeg siger til min nabo "vi ses igen til foråret du min stedsegrønne granfætter træ om du undgår skæbnen juletræ" - for nu skal jeg igennem en hård kold omgang årstid.

-0-0-0-0-

Bertrand Russell sagde at det først var da han blev en ældre mand at han overvandt sin skam over hang og trang til filosofi og jeg har det på samme måde - skammen lurer hele tiden på mig, og truer med at udslukke min filosofiske ånd.

Hvorfor filosofi? Fordi det er en opdagelsesrejse ud i brugen af sit eget hoved til at tænke med. Hvorfor løb og cykling, for at få stærke ben og hjerte lunger, hvorfor filosofi, for at få stærk og go forstand gennem brug af hovedet til at tænke med. Til en forandring at bruge hovedet til at tænke med er den opdagelsesrejse filosofi er.

Men vi lever i en tid og kultur hvor det er skamfuldt at tænke selvstændigt over tingene og udarbejde et selvstændigt kritisk avanceret dyb verdensbillede og forståelse. Moderne videnskab fragmenterer alting og intet hænger godt sammen, der er ingen sammenhængende god forståelse, der mangler visdom og filosofisk forståelse i vor meget videnskabelige tidsalder.

Videnskab har vist at Gud ikke er nogen eksisterende virkelighed med inde over menneskets liv. Filosofien ryster på hovedet af hvor dumme og uforstandige videnskabs folk er, ikke naturvidenskab som sådan, der aldrig vil magte at sløjfe begrebet Gud ud af ligningen når menneskers eksistens retteligen skal forstås.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 25 af 45 < 1 2 ... 23 24 25 26 27 ... 44 45 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk