annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15648183
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2379329
Et andet syn 1988801
Jesu ord 1521946
Åndelig Føde 1511041
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 158 gæster og 52 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29644 - 19/04/2020 20:36 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Anonym]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Hvor står det i bibelen Tikka

😂😂😂

Nå det er dit første forsøg på selvstændig tænkning, hvilket tydeligvis er nyt for dig

🙃

Bedre held næste gang

Livet er svært for dig udenfor din bibelkonkordantiske kravlegård Tikka. 😂
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29645 - 20/04/2020 00:04 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7184
Sted: Sydsjælland

Jeg tror, du tager fejl Hanskrist.
Jeg tror ikke, det er Tikka blinker

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29647 - 20/04/2020 01:05 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: ]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Jørgen Primdahl
Ja jeg kender godt svaret på det spørgsmål, men gør du ? D snakker tit om den hellige ånd, mener du at du er blevet skænket den ? Det vil jeg mene at Bibelen kan svare påDEN HELLIGE ÅND
Guds hellige ånd er den stærkeste kraft i universet. Jehova Gud brugte sin ånd, eller virksomme kraft, til at skabe himmelen og jorden og til at lede nedskrivningen af Bibelen. Ånden var også den kraft der stod bag alle de mirakler vi indtil nu har læst om, deriblandt det største af dem alle — Jesu Kristi opstandelse til liv som en mægtig åndeskabning. — 1 Mosebog 1:2; 2 Samuel 23:2; Apostelgerninger 10:38; 1 Peter 3:18.

Jeg tillader mig at gentage mit spørgsmål endnu engang.

1 Peter 3:18 skriver du, som lyder:

Citat:
For også Kristus led én gang for menneskers synder, som retfærdig led han for uretfærdiges skyld for at føre jer til Gud. Han blev dræbt i kødet, gjort levende i Ånden,

Spørgsmål: Hvis kød/krop vandrede Jesu rundt i, efter han opstod og i 40 dage vandrede rundt på jorden før himmelfart - når han blev gjort levende i ånden?

***
Top Svar Citer
#29650 - 20/04/2020 12:14 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Ja måske en go ide om du kan komme på selvet.dk igen

Men igen jeg kan sige dig at Jesus og Paulus ikke lagde låg på deres frustrationer og vrede, og stod de overfor bibelfundamentalisme ville de begge tænde fuldstændig af da det strider imod Ånden i alt de stod for, længere kan man ikke bevæge sig væk fra hvad Jesus og Paulus stod for, bibelfundamentalisme er en kæmpe eklatant misforståelse det Gudsliv, den Helligåndens Gudsliv ind i verden med begivenheden KRISTUS ved mennesket Jesus.

Nej så må man sørme sige bare fx folkekirken gør det tusind gange bedre. Så godt vi har disse universitets uddannede præster

Om kristendom har langt langt de fleste et moderne syn på tingene som jeg har hvor Ånden kan rigtig udfolde sig

Dog har Kirken altid brug for religionskritik, det sørgede Paulus for, og jeg mener selv jeg har et spændende bidrag, som jeg burde seriøst påtænke at få udgivet på skrift.

Allerede nu ser jeg at mine synspunkter vinder frem indenfor new age mindfulness buddhismen, vores dages folkereligiøsitet. Hvad jeg begyndte at spå ville og måtte ske indenfor disse miljøer er begyndt at ske. Det er 30 år siden jeg sagde præcist hvori deres fejl bestod og at disse miljøer blev tvunget til at ændre på mange ting, af deres dogmer.

Jeg har et vældigt bidrag til det kristne trosliv og dets ENTUSIASME (i Gud Værens) SPIRITUALITET hvis vi går ned og kigger på Jesus og Paulus, ikke så meget Bibelen, men mere på den ENTUSIASME - i Gud Værens - SPIRITUALITET de to personligt praktiserede. Hvor meget har vores gudstjeneste kirke liv af dette formået at tage til sig og hvor kunne vi gøre det bedre. Måske fastholde det liturgiske traditionsbestemte faste form om søndagen og så åbne op for den mere personlige stærke ENTUSIASME SPIRITUALITET om onsdagen og lørdagen.

Nedsætte grupper under folkekirke regi der seriøst studerede og praktiserede HELLLIGÅNDENS ENTUSIASME SPIRITUALITET - måske udarbejde plancher og oversigtskort hvor den nyeste neurovidenskabs forståelse forklarede hvad pokker det er der sker i forbindelse helbredelser, recovery og omvendelser, hvor folk får en ny retning for deres liv der er meget mere livsbekræftende kreativ og produktiv.

Den paulinske spiritualitet er meget sekulær og er at finde i udtalt grad i kulturlivet og de mange fritidstilbud der eksisterer og ja i socialdemokratismen finder vi den. Så den paulinske spiritualitet har sejret ad helvede til sig selv ihjel. Dette er kun godt og skal vi fandeme være glade for her i Vesteuropa med EU fx, men der begynder at ske noget farligt politisk i verden, Putin Erdogan Trump og brexit og det knager og det kan gå rigtig galt, så den urkristne paulinske spiritualitet må ha en renæssance og tá kampen op med den højre populisme der nu bryder frem.

Højre populismen misbruger kristendommen og her er en forståelse den ENTUSIASME SPIRITUALITET Jesus og Paulus og de første kristne praktiserede vigtig. Etik og moral skal ses i lys af SPIRITUALITETEN, stik mod vor tids tendens til at tro kristendommen er primært etisk moralsk, men nej den er primært den ENTUSIASME SPIRITUALITET i KRISTUS hvor vi er nye skabninger og så affødt deraf følger Guds vilje handlingerne, Guds retfærdighed, retfærdige adfærd.

Det menneske der i KRISTUS er fyldt af Gud, af ÅNDEN af hvidglødende ENTUSIASME SPIRITUALITET behøver ikke loven, for han gør nu den liv Gud til enhver tid har nedlagt i hjertet af det menneske der tilhører Gud og Livets Træ midt i haven, cor = hjertet, hvor vi er i overensstemmelse Livets Åndelige Lovmæssigheder som Paulus omtaler i Rom 8. Her kan kristendommen matche new age spiritualiteten, hvilket ikke mange rigtig har opdaget.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29653 - 20/04/2020 12:47 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3650
Sted: Nørresundby
Det er ikke forbudt at læse i nye testamente Gerth, såvidt Jesus og Paulus livlige temperament, som har været kendt og berygtet religionshistorisk altid, det er enestående at personlighed og temperament ikke udslettes eller forsvinder i forbindelse med vores gudsliv og spiritualitet, også derfor du passer bedre på selvet.dk og jeg skrev det kunne være en go ide om du blev optaget derover igen.


Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

Gerth er Gerth der er Gerth, men du er stadig for new age syret i hovedet og mangler nogle forstands strukturer til at du helt forstår den vestlige kristne kultur og spiritualitet. Også derfor som sagt jeg sagde selvet.dk ville være et godt sted for dig, da du er meget religiøs som de er det.

Du svinger meget i kvalitet bedømt på dine skriverier, men du kan godt ser vi i glimt formulere dig rimelig struktureret så vi kan læse hvad du skriver. Og dine indslag om skjulte homoseksuelle tilbøjeligheder dem har jeg mere tænkt på som noget selvbiografisk knækprosa som udtryk for din usikkerhed såvidt din seksuelle identitet, men ligefrem at grundlægge en universel café værested hvor dine skæve skriverier er en del af program erklæringen, det vil du ikke lykkes med, såvel som din religions kritik af kristendommen er en tynd kop te og amatør agtig barnlige, og kun kan skabe endnu større fordomme hos ungdommen end de i forvejen lider under.

Du må ikke lide af menneskefrygt og angle så meget efter andres anerkendelse at du skifte standpunkt efter hvilken vej vinden blæser i social sammenhæng. En vis usikkerhed spores, såvel som du tækkes alle vor tids ungdoms fordomme. Også en svaghed du må kunne hæve dig over i takt med at dit eget ståsted bliver solidt funderet, ikke mindst på en vis grad af viden og videnskabelig forståelse.

Du er ung og har næsten 50 år til at udarbejde dine tanker hvis vi sammenligner dig med Arne og Simon fx, så mon ikke du kan nå langt på de 50 år, hvis du har lidt visdom med inde over din livsbane, udvikling.

Ca 40 år gammel og du har samtaler med HansKrist, Simon, Arne, Tikka og Jørgen Primdahl og du er flabet overfor os og er gået i kødet på os, det lover godt for din fremtid. Ihvertfald ikke alle på ca 40 år der ikke har en højere uddannelse, fx universitets uddannelse, der ville turde det. Såvidt jeg har forstået har du ikke gået vildt meget i skole, på de videregående uddannelser. Men af andre veje har du tilegnet dig en masse viden selv om dit liv var mørkt og smertefuldt helt op til i nærheden af de 40 år.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 12 af 13 < 1 2 ... 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Lad os undersøge islam...
af ABC
18/04/2024 16:13
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
18/04/2024 15:58
Til papirkurven?
af Arne Thomsen
18/04/2024 13:00
Er der noget nyt under solen...
af ABC
17/04/2024 15:12
Eid-Al-Fitr
af somo
16/04/2024 18:49
Nyheder fra DR
USA nedlægger veto mod fuldt palæstine..
18/04/2024 23:42
Omkring halvdelen blev sorteret fra: 12 ..
18/04/2024 23:15
Atalanta sender Liverpool ud af Europa L..
18/04/2024 22:54
Tre mænd varetægtsfængslet efter poli..
18/04/2024 21:15
Tagbrand i Nordvest i København: Tre op..
18/04/2024 20:36
Nyheder fra Religion.dk