annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15532982
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372074
Et andet syn 1980581
Jesu ord 1518197
Åndelig Føde 1464857
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
0 registrerede 228 gæster og 259 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 13 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29610 - 18/04/2020 10:00 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Dav igen til dig Hanskrist, nå vil du lige nedverdige dig til at tale med sådan en ukristelig fyr som mig, ja ja så må vi jo håbe det ikke går for hårdt ud over dine sarte nærver.
Ja ja ved du i øvrigt hvad en sekt er ? Det tror jeg nemlig ikke du gør, det er bare et fy ord du slynger ud, og vi er her vel ikke for at svine hindanden til, jeg er ikke i hvert fald.
Jeg har lagt mærke til at du har en masse imod Bibelen, men hvorfor tror du at Gud lod skribenterne inspirerer til at nedskrive den, det kan jeg svare dig på, det er ikke som du siger for at dunke folk oven i hovedet, det ved jeg godt at nogle har gjort, men det var ikke Guds mening, hans mening var at Bibelen skulle være en brugsanvisning til hans skabninger.
Helligånden er Guds virksomme kraft, og jeg kan forsikre dig for at Jehovas Vidner tror på Gud, og vi læser Bibelen efter hvad der står i grundteksten af de tekster som er fundet i de verse klippehuler og klostre i de områder de er skrevet i, så mangelfulle er vores læseevner ikke, og vi lever bestemt ikke efter menneskeopfundne ider, men efter Guds skrevende ord, og der er bestemt ikke noget tyrani hos os, det siger du kun for at kaste smuds på os.
Jeg ved ikke hvor du får din frihed fra.Pas på!
Top Svar Citer
#29615 - 18/04/2020 14:10 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Fremragende HansKrist ❤️💓💌

Bølgerne går højt og du får tingene ridset op og har skrevet et vidunderligt indlæg om bibelens stilling og betydning igen

Du gør det mesterligt


Citat:
Den eneste, der udskiller sig lidt fra det amatørteologiske snadrefad, er Hanskrist. Ikke at jeg er enig med ham (det er for øvrigt næppe muligt for nogen at være). Hans tankers vanvittige flugt til keyboardet er så sprælsk, at det må imponere. Det er næppe tilfredsstillende for ret mange at 'nøjes' med at iagttage disse verbale saltomortaler; men prøv med lidt tålmod og læsning af mere en et af hans indlæg; da vil du måske fatte lidt af denne vildmands ellers ret slørede ideer.

Når jeg nævner James Joyce i forbindelse med Hanskrist, er det, fordi begges udtryksforløb i ord og associationer ikke er så forskellige.
Hvor Joyce springer rundt sammen med sine personer, springer Hanskrist rundt sammen med sine tanker i noget, der til tider er miskmask, men til tider findes der ved åbenhed over for ordvulkanen et interessant syn.
Men sådan helt ligetil, det er han sgu ikke.

"En løber, en skribent, en gejst af rang!! Sikke en stamina!!"

Hej Hanskrist

Jeg har sagt det mange gange før, men bliver nødt til at sige det igen:

Du er et troens kraftværk, hvis lige jeg aldrig har været udsat for før, og sandsynligvis aldrig bliver det igen.

Det er positivt ment, og jeg håber, at det kan blive positivt opfattet.

Kære Hanskrist

Jeg kender ganske enkelt ingen, der som dig kan give kristentroen et så kraftigt udtryk.

Man bliver jo nærmest blæst ned af kontorstolen, og det er ganske givet sundt ind i mellem at blive vækket på den måde.

Tak for det. Flemming Vang.


Bravo, Hanskrist!

Et uhyre interessant og spændende indlæg - og der er overhovedet ingen ironi indeholdt heri.

Her taler Hanskrist, og det er rent ud sagt en befrielse at høre


De roser (bare et lille udpluk) der kom for en del år tilbage men debatten har slet ikke samme høje niveau idag (og uden modspil er mit niveau jo dalet også, men dog stadig principielt vigtigt hvad jeg skriver). Og det skyldes blandt andet Arne der slet ikke kan løfte den opgave at læse andre tekstnært og give dem et kvalificeret medspil modspil. Det kunne folk før i tiden, vi var mange, flere ihvertfald, og vi var på et højt niveau, noget højere end idag. Arne's indlæg de sidste dage har været under niveau, manden tror sgu der er tale om hankønsvæsner. Når jeg læser sådan en gang bavl kan jeg mærke fortvivlelsen og sorgen og får lyst til at opgive, føler alt er spildt, ihvertfald at drøfte med Arne gir ikke et værdigt modspil. Jeg er så glad for at stå for det stik modsatte alt hvad han står for. Og det har intet at gøre med personen Arne, men alene med det han skriver, repræsenterer og står for.

Pseudoreligiøs ateisme og new age buddhisme med stofmisbrugeres ambitioner om at forstå astrofysiske forhold. Jeg'et var en illusion og så tog man stoffer som Sam Harris for at få vores ego/jeg personlighed til at forsvinde, og så troede folk sgu de var beskæftiget med hvad der var bagved verdens det værende, og de var opslugt af at det religiøse kun kunne være astrofysisk relateret nøjagtig som Arne.

Kristendommen er stik modsat hertil, en fuldstændig anderledes religiøs metafysisk grundantagelse, og begyndelse. Steiner har også forklaret dette. Men selvfølgelig mange andre, og da især HansKrist har set og forstået forskellen så han ikke faldt på røven for noget ævl og bavl, fordi en generation ikke kunne holde sig selv ud.

Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.

-0-0-0-0-0-

Jørgen Primdahl:

Citat:
Hanskrist : Du skriver, Tror mere på Bibelen end på Gud,vell sådan kan man slæt ikke stilde tingene op, for hvis der ikke var en Bibel så kendte du slæt ikke Gud.
Og hvis Gud ville have at vi mennesker skulle have mere kundskab om ham end det der står i Bibelen så havde han nok sørget for at der blev skrevet noget mere.



Jo selvfølgelig, som Paulus og Jesus kendte Gud uden nogen bibel overhovedet havde set dagens lys.

"Og hvis Gud ville have at vi mennesker skulle have mere kundskab om ham end det der står i Bibelen så havde han nok sørget for at der blev skrevet noget mere."

Wåt to fåg 😱🙃🤔

Der er skrevet millioner og atter millioner af fremragende afhandlinger der er relateret til vores kundskab om Gud, at begribe os med Gud, ja fik lige nu en pr mail og får vel to tre stykker hver dag.

I skulle lige vide hvad der foregår.

Se nu at få hovedet op fra bibelen engang imellem. Gud gik ikke død i hverken Jesus eller Bibelen, han står lige så stærkt idag som hos Jesus og Paulus mange mange år før bibelen blev vedtaget.


-0-0-0-0-0-0-

😂😭 Jeg ved ikke om jeg skal le eller græde

Men I sætter min tålmodighed på prøve

Jeg kan ikke se mig selv i det her

Jeg gider ikke mere nu, jeg kan bruge min tid og evner bedre andre steder
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29616 - 18/04/2020 14:41 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Jørgen Primdahl
Uregistreret

Hanskrist : Du skriver, Tror mere på Bibelen end på Gud,vell sådan kan man slæt ikke stilde tingene op, for hvis der ikke var en Bibel så kendte du slæt ikke Gud.
Og hvis Gud ville have at vi mennesker skulle have mere kundskab om ham end det der står i Bibelen så havde han nok sørget for at der blev skrevet noget mere.
I øvrigt kan jeg forstå på dig at du mener at Helligånden er Gud selv, jeg ved ikke hvor du har den mening fra, det er ikke Bibelen i hvert fald, og det er den eneste bog der hævder at den er inspireret af Gud og som vi så må regne for at være sandru.

Du siger at vi være kristen uden bibelen, hvor ville kristendommen så være, det er Bibelen der fortæller helt fra de Hebreriske skrifter om Kristus og forudsagde hvordan han ville fremstå og hvordan han ville blive taget op til Gud på den tredie dag, og hvorfor han kom til jorden, nemlig for at løskøbe menneskeheden fra døden.
Men du har jo en selvstændig forståelse som du mener andre mennesker ikke har.
Top Svar Citer
#29617 - 18/04/2020 15:11 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret


Citat:
Man får sgu da ikke Helligånd af at læse om ham!

Guds hellige ånd – helligånden – talsmanden gives af faderen i Jeus navn –

Jesus anmoder faderen om at sende den til den som beder om den i Jesu navn.

Denne ånd er en hjælper for Jesu disciple og kan i sagens natur kun virke som gud det vil – og det er jo kun dem som Jesus kender den gives til.
.
Top Svar Citer
#29618 - 18/04/2020 15:19 Re: Tror du på, at du har en Sjæl? [Re: Hanskrist]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jo selvfølgelig, som Paulus og Jesus kendte Gud uden nogen bibel overhovedet havde set dagens lys.

De havde jo de hebræiske skrifter
.
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 13 < 1 2 ... 6 7 8 9 10 12 13 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 09:51
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Tæt trafik på Sydmotorvejen
28/03/2024 09:30
Frygter udslip af farlige materialer eft..
28/03/2024 09:26
Fire personer dræbt i Illinois efter kn..
28/03/2024 09:22
Nyheder fra Religion.dk