annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15535776
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372279
Et andet syn 1980771
Jesu ord 1518378
Åndelig Føde 1465535
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret somo 335 gæster og 305 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 6 af 30 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 29 30 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29444 - 25/03/2020 21:33 Re: Klima- og Corona-krise [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.

Vi er jo enige om, at noget er godt, og at noget andet er ikke godt - måske ligefrem ondt - og når du skriver om dem, der ikke vil det gode:
Citat:
Dog møder jeg mange, som faktisk ikke vil og/eller kan dette, fordi de ´livs´nyder en eller flere af deres selvdestruktive handlinger med noget, der er for usundt.
så er det, jeg fantaserer om at lokke dem til større nydelse ved det gode i stedet for blot at "drukne dem i dårlig samvittighed".
Indrømmet - det er nok ikke nemt - men jeg tror, det er bedre - og jeg tror, det er muligt - den helt store næstekærlighed.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29446 - 25/03/2020 23:58 Re: Klima- og Corona-krise [Re: ]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Gerth.
Du skriver:
Citat:
Arne lyder ligesom den moderne idag videnskabelige logik, når han siger, at intet gælder som den absolutte sandhed for alle?
Min replik:
Jeg tror, den absolutte sandhed gælder for alt og alle, men jeg tror, at intet menneske kan rumme denne sandhed.

Glæder mig over, at du synes at anerkende Løgstrups "guddommelige gnist" i os mennesker.
Så handler det vel om at finde den - gnisten - midt i al sindets forvirring og indre konflikter blinker
Skal din Café mon hedde Café Gnisten? smiler

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29453 - 27/03/2020 14:19 Re: Klima- og Corona-krise [Re: ]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Hvorfor skriver Tikka pludseligt så naturvidenskabeligt tænkende?"

- Muligvis tænker vedk. lidt over misforholdet mellem tro og viden om den natur, der åbenbart ikke interesserer jer kreationister noget videre. Prøv selv, resultatet er ofte overraskende..;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
#29455 - 27/03/2020 15:51 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Simon]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vigtig at forstå Gerth er at når du står overfor Tikka og RoseMarie, så står du overfor uselvstændighed, begge har kastet vrag på deres moralske integritet såvidt at være selvstændige tænkende, debatterende profiler. De kan kun forstås, deres optræden og hvad de skriver og hvordan de vinkler det de skriver, som værende Simons tro "partisoldat". Alliancen Simon, Tikka og RoseMarie må du aldrig glemme. Du vil aldrig møde en selvstændig tænkende og skrivende Tikka eller RoseMarie.

At jeg kan vide dette skyldes jeg kender historien her på Trosfrihed.

Dette er selvfølgelig tragisk at se på, at folk, visse profiler, ikke tør være sig selv fordi en gammeldags autoritær alfa-han fra forrige århundrede ikke tolererer dette. Men var der ben i næsen på Tikka og RoseMarie havde alt set anderledes ud her på stedet.

Så det der undrer dig Gerth, undrer ikke os der kender historien på Trosfrihed.

Nå selv om det er trist at se på, denne servile kujonagtige underkastelse, og at man kan undre sig meget over hvorfor nogle mennesker opgir deres moralske integritet og selvstændighed, så gælder det om at rette opmærksomhed, interesse og arbejdsevne imod noget andet og mere konstruktivt, og så blot konstatere at sådan som jeg har forklaret det, er det bare.

Du er som du er Gerth, og Arne er som Arne er, og HansKrist er som han er, og tak for det at verden stadig består af mennesker der ikke lider af menneskefrygt (som Paulus ønsker det for os alle) og/eller har brug for submission, underkastelse.

Men vi kan ikke sige, Tikka er som Tikka er, og RoseMarie er som RoseMarie er, begge disse profiler kan kun forstås som værende Simons undersåtter eller ukritiske beundrer. Eller hvad der er årsagen til deres uselvstændighed.


Engang her på Trosfrihed snakkede alle med alle.

Men Simon og Bjørn ville det anderledes. Stedet var ikke efter deres smag og skulle undergå en forandring, og resultatet blev at den frimodighed og frihed, der ellers kendetegnede trosfrihed forsvandt.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29456 - 27/03/2020 16:27 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Hanskrist.
Du skriver til Gerth:
Citat:
Så det der undrer dig Gerth, undrer ikke os der kender historien på Trosfrihed.
Min replik:
Hvem er "os"?
Det er ikke mig, der vil være med til at rakke ned på andre debattører!
Hvem er det så?
Mon ikke det ender med, at det er dig alene?
Har du mistet jordforbindelsen?

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
annonce
Side 6 af 30 < 1 2 ... 4 5 6 7 8 ... 29 30 >


Seneste indlæg
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Er dette videnskab...
af Anonym
28/03/2024 17:32
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk