annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Kærlighed
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 508 gæster og 262 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 30 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 29 30 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29619 - 18/04/2020 15:41 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Ja, det er jo spændende, om vi mennesker er i stand til at udvikle modstandsevne mod denne virus - og dens mutanter.
Det er de i gang med at undersøge i Aarhus på deres Universitet.

Er dette ikke muligt - og svigter vaccine-beskyttelse også - da er situationen for homo sapiens på denne klode jo dramatisk ændret: Et liv beskyttet mod smitte - med alt, hvad dét indebærer.
For mig er et sådant virus da en del af det ufattelige mirakel: Verdens væren - og for de religiøse er det vel en del af deres Gud's skaberværk.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29624 - 19/04/2020 00:38 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Indsendt af: Arne Thomsen
Ja, det er jo spændende, om vi mennesker er i stand til at udvikle modstandsevne mod denne virus - og dens mutanter.
Det er de i gang med at undersøge i Aarhus på deres Universitet.

Er dette ikke muligt - og svigter vaccine-beskyttelse også - da er situationen for homo sapiens på denne klode jo dramatisk ændret: Et liv beskyttet mod smitte - med alt, hvad dét indebærer.
For mig er et sådant virus da en del af det ufattelige mirakel: Verdens væren - og for de religiøse er det vel en del af deres Gud's skaberværk.

Livet er farligt at leve, for nogle mere end andre, og vi skal jo dø af noget, nu vi ikke har evigt liv.

Der dør hele tiden mange mennesker af den ene eller anden grund, og jeg forstår at influenza sæsonens dødsfald i år er udeblevet, men skræmmende er det, når det med corona – isolation mm lige sker over en nat.

Jeg opfatter bestemt ikke virus som: en del af det ufattelige mirakel - men utroligt hvordan dette usynlige kan angribe os.
Hvor det kommer fra, har jeg ingen ide om. Blot ved jeg, ingenting kommer ud af ingenting.

I begyndelsen at krisen tænkte jeg, da medierne oplyste, at forureningen var mindsket, efter folk skulle blive hjemme, at det måske ville há indflydelse på klimakrisen, men jeg syntes, den er blevet glemt og skubbet i baggrunden – forståeligt nok - og sådan vil det sikkert også være i lang tid fremover, da vi nok skal trækkes med corona krisens økonomiske konsekvenser, men vi må se hvad der sker.

Bibelsk lever vi i de sidste dage, så med alt det der sker i verden, kunne man jo godt tro det er nu ”det sker” … men kristne har ventet på og set frem til Jesu komme - en glædens dag - siden apostlenes tid.

Læste om et par fra Ribe der i mange år har forberedt sig til Herrens dag. (Mange henvisninger til dem på nettet, men har valgt en artikel med den nyeste dato)

https://jv.dk/artikel/par-fra-ribe-har-forberedt-sig-i-%C3%A5revis-coronakrisen-er-begyndelsen-p%C3%A5-jordens-sidste-tid
.
Top Svar Citer
#29633 - 19/04/2020 08:51 Re: Klima- og Corona-krise [Re: ]
Anonym
Uregistreret


Der bliver ikke tale om reinkarnation ved Jesu komme.

Som du sikkert ved, siger skrifterne han ofrede sit liv en gang for alle og er nu ”kun” levende i ånden i al evighed.
.
Top Svar Citer
#29643 - 19/04/2020 19:34 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Anonym.
Du skriver:
Citat:
Jeg opfatter bestemt ikke virus som: en del af det ufattelige mirakel - men utroligt hvordan dette usynlige kan angribe os.
Hvor det kommer fra, har jeg ingen ide om. Blot ved jeg, ingenting kommer ud af ingenting.
Min replik:
Jeg ser det sådan, at vi mennesker er en meget lille del af en meget stor helhed, og jeg tror ikke på, at verden er skabt alene for vi menneskers skyld.
Religionerne har jo nok en tendens til alene at se, hvad der er godt for os mennesker - kommende fra den gode Gud - mens alt dårligt er noget, "Fanden har skabt".
Vi har tilladt os at være mere end 7 milliarder, og de af os der er "ved muffen" bruger uhæmmet løs af klodens ressourcer og kerer os ikke om vores enorme mængder af affald - heller ikke det usynlige i luften: CO2.

Så - som jeg ser det: Virusser er en del af "det ufattelige mirakel", og at det virus, der giver os Covid-19, pludselig formerer sig voldsomt, skyldes alene at vi mennesker inviterer dertil, her nok især at vi æder indfangne vilde dyr suppleret af vores øvrige smittebefordrende adfærd - alt for mange af os - alt for tæt.

Nogle religiøse vejrer "dommedag", andre ser mere på den globale økologiske balance, samt vore tekniske og sociale muligheder:
1. Hvad er det, der især starter nye virus-angreb på mennesker, og kan vi hindre det?
2. Kan vi få et stærkere og hurtigere globalt virusberedskab?
3. Hvordan gør vi os socialt mindre smittende og mindre svinende?

Vi kan godt klare alle tre aktiviteter, men som de forkælede pattedyr, vi er, kan vi ikke rigtig få taget os sammen til at gøre noget effektivt ved det.
Og fortsætter vi sådan, får vi konsekvenserne.

Men lige nu er det da opmuntrende, som det aktuelt socialt er lykkedes os her i landet - på virusfronten
- klimaet er jo desværre noget andet
.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29646 - 20/04/2020 00:46 Re: Klima- og Corona-krise [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Citat:
Jeg ser det sådan, at vi mennesker er en meget lille del af en meget stor helhed, og jeg tror ikke på, at verden er skabt alene for vi menneskers skyld.

Hvorfor tror du verden er skabt?

***
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 30 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 ... 29 30 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er lukket i retning mod..
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Problemer giver op til 40 minutters læn..
29/03/2024 09:53
Nyheder fra Religion.dk