annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 4758305
Et andet syn 1196444
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 970502
Jesu ord 832430
Spirituel omsorg 783128
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
0 registrerede 62 gæster og 65 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 33 af 34 < 1 2 ... 31 32 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29501 - 04/04/2020 14:08 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Jeg har altid undret mig over troende, ikke blot begrænset til dette lille rum, der partout ville forklare deres paradokser fra religioner med videnskabelig nøjagtighed. Kreationisme har nu aldrig bidraget til nogen fare for seriøs forskning indenfor videnskaber, hvad kreationismen derimod gør og har gjort, er at forkludre den troendes tænkemåde om naturen og sig selv som naturligt ophav, og det er jo en anden sag, der sagtens kan rettes op på.
For det meste er det bare morsomt at se få missionærer begrænse deres horisont til en billedbog der slet ikke udtrykker deres samtid, komisk blir det først, når de så forsøger at begrænse deres samtid til så mager en tankehorisont – og tilmed vredes over de forhindringer der oplever på vejen, når de kimer dørklokker. Festlighederne fortsætter:
http://www.verdidebatt.no/innlegg/11754083-id-og-dna-konsekvenser-for-religion

mvh
Simon
Top Svar Citer
#29504 - 05/04/2020 02:55 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Gerth Offline
godt igang
Registeret: 27/12/2018
Sted: Odense, Danmark
Havde Islam domineret Danmark i fremtiden, ville muslimer med Koranens lovgivning muligvis som et flertals overmagt tvinge de her i denne tråd førnævnte lavintelligente psykisk syge og hjerneskadede ateistiske mennesker til, at de som en omvendelse skal konvertere til Islam inklusiv dens religiøse leveregler som eksempelvis faste, bøn, jævnlig gudstjeneste ved en moske med mere? En hel del af af dem, som jeg har mødt, de har dog meget besvær med selvdisciplin, sund livsstil og især den slags strengt faste struktur i hverdagen. De kan simpelthen bare ikke være på den måde. De er ikke religion. Når en Imam læser op fra Koranen, så vil altså dermed flere af dem kun med rastløsthed larme hyperaktivt med åndssvage ord. Terrorister slår mennesker ihjel for Islam i Allahs navn, hvor de tilmed angriber med vold dem, som de opfatter som hedninge og vantro. Du har nævnt noget om, at du synes, Paul eller Paulus skal dø? Det lyder ulovligt. Mener du dermed også, at både jeg og ´de´ andre skal blive dræbt? Svar venligst på dette, fordi ellers er jeg helt færdig med dig her. Jeg bliver aldrig muslim. Budhismen har en profeti om den næste nye Buddha. Jøderne forventer stadig en kommende Messias, fordi profeten Jesus ikke var, som de forventede dengang. Koranen påstår vistnok nogle profetier om Jesu genkomst som muslim og en ny islamisk mandlig som menneske verdenslærer for alle. Biblens profetier handler om Menneskesønnens herlighed, der for kristne betyder Kristi genkomst. Religionerne har hver deres forskellige forventninger om en ny frelser i verden??? Hvem er en rigtig jøde, kristen, muslim og så videre? Jesus opførte sig jo rebelsk imod Jødedommens religiøse lov om Sabatten. Du har endnu ikke besvaret mit spørgsmål om lighed mellem alle?

Ønsker du mig derfor død? Ønsker du mig derfor en straf? Ønsker du mig derfor tortur?

Jeg sad engang på en cafe, hvor jeg ´tilfældigvis´ kom i snak med en Jehovas vidner, hvor han drak en enkelt eller to alkoholiske øl, hvilket han måtte ifølge Biblen så længe, at han ikke blev beruset af det. Jeg sagde da til ham: " Måske var den vin, som Jesus forvandlede af vand, den var alkoholfri? " Selv Hans K profilen er imod alkohol. Det er min opfattelse, at folket i vores lands kultur her, de kan ikke styre forbruget af alkohol.

I Det Nye Testamente, der blev skrevet på græsk, kaldes vin for oinos (οἶνος), som er en berusende drik, hvilket er vin, som vi kender det idag. Et enkelt sted omtales vinen også som gleukos (γλευκος), ´druesaft´ eller (sød vin), men der skete måske en beruselse under pinsefejringen i Jerusalem (Apostlenes Gerninger 2,13), hvor gleukos ikke var en alkoholfri drik.
Johannes Døber virkede som en en person, der levede asketisk, hvorimod Jesus blev omtalt som en ´frådser og en dranker´ - Matthæusevangeliet 11,18-19;
I Biblens NT (1 Timotheusbrev 5,23) var et påbud til vin og ikke kun vand: " Drik ikke længere bare vand, men tag lidt vin for din mave, og fordi du så tit er syg." Alkohol idag bruges også i noget medicin.

Somo: " Kristus kunne næppe have befalet alle af sine tilhængere gennem tiderne at drikke koppen, hvis den indeholdt alkoholholdig vin. Vi kan ikke forestille os, at Kristus bøjer over for at velsigne i taknemmelig bøn en kop, der indeholder alkoholisk vin, som Skriften advarer os om ikke at se på. Dette giver os grund til at tro, at koppen, som han velsignede og gav sine disciple ikke indeholdt nogen "gæret ting", der er forbudt af Skriften."

Dine egoistiske fejl er:
1. Det er din personlige formodning/antagelse: " Kristus kunne næppe have befalet..."
2. Tal kun for dig selv der tiltrods for, at ordet ´vi´ lyder stærkere om et fællesskab. Det er din egen fortolkning (holdning): " Vi kan ikke forestille os, at Kristus bøjer over..."
3. Igen ikke ´os´, tak - Du tror om dette, hvilket ikke er det samme som et konkret bevis på sandheden: " Dette giver os grund til at tro, at koppen, som han velsignede..."
#29519 - 06/04/2020 21:01 Re: Lyser på vej [Re: Gerth]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Ros til Gud, muslimen følger heldigvis Guds lære

Der er forskel mellem den sande lære om islam

Og mellem folks forskellige traditioner, skikker og kulturer

En sand muslim holder sig til islams lære

Og de vidunderlige principper og værdier i Den Hellige Koran

Profeten Muhammed skal være fred med ham

Talte om alle religiøse og materielle anliggender

Fordi islam
Forfatning og tilgang til livet

Ved at spise, sove og bede, tage et bad og foretage transaktioner mellem mennesker

Religion er ikke kun et ritual

Bed og gå derefter ud for at lyve og drikke alkohol og mangel på hygiejne og utroskab

Som andre religioner
de fleste kristne følger ikke engang deres egen tro, de bærer det bare som en slags "navn" på deres ID-kort eller på deres facebook-status

at blive muslim, betyder at ”give efter for GUD og ære og adlyde

Der er mange mennesker, efter Allahs nåde, som har konverteret til Islam

De forlod alkohol, spil, usury og stoffer

Men før de konverterede til islam, kunne de ikke forlade alle disse ting

Læger kunne ikke helbrede deres afhængighed, fordi de vendte tilbage til afhængighed hver gang
Fængsler kunne ikke holde dem væk fra narkotika

Og alle de andre religioner eller systemer kunne ikke hjælpe dem

Islam er ved Guds nåde en måde at beskytte og

beskytte disse mennesker mod dårlige ting
Der er mange eksempler på konvertitter til islam, familie og venner i samfundet
Du vil blive overrasket over at ændre deres opførsel til det bedre

Islamisk religion er virkelig den rigtige religion
\\\\\\\\\\\\\\

Alle profeterne drak ikke alkohol
Fordi Gud sender profeter forpligtet til at lære mennesker retfærdighed

Islam beordrer ikke at dræbe mennesker. Islam er en religion af barmhjertighed og sandhed
Islam henviser kun til løgnere, der har ødelagt den sande religion
Og de ændrede Guds ord

Profeten Jesus drak ikke vin og beordrede sit folk til ikke at blive beruset, men mange af hans folk kunne ikke hjælpe det og blev beruset, du har brug for en masse disciplin for ikke at blive beruset,gøre en masse tåbelige ting, der nogle gange kan ende dit liv eller en anden.

Alkohol, vin, øl er så vanedannende, og der er mennesker, der bruger dem til at løbe væk fra virkeligheden, de ville være triste,
, indtil de bliver beruset og begynde at handle som små forkælet børn.
Top Svar Citer
#29520 - 06/04/2020 21:43 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012

I begyndelsen af åbenbaringerne fik muslimerne besked på, at de skulle bede i retningen af Jerusalem - denne bederetning blev kaldt "qiblah" på arabisk. Det var først efter, at Profeten (Guds fred med ham) og hans tilhængere var emigreret til Medina, at bederetningen i en åbenbaring blev ændret til at være i retning af Kabaaen, som står i Mekka.

Denne ændring gjorde jøderne i Medina vrede, da de havde troet, at Profeten (Guds fred med ham) var en jødisk profet. Fjendtlighederne derefter gjorde, at fredsaftalen mellem jøderne og muslimerne i Medina gik i vasken. Jøderne tabte og forlod Medina.

Mange islamiske lærde forklarer ændringen af qiblah sådan, at Jerusalem var symbolet på nogle af Allahs første åbenbaringer og Mekka stedet, hvor starten af de sidste åbenbaringer fandt sted.

Ændringen af qiblah er åbenbaret i Koranens andet kapitel Surat al-Baqarah vers 142-144.

I Medina modtog Profeten (Guds fred med ham) denne åbenbaring om at ændre bederetningen. Han sendte budbringere ud til sine venner, der var i gang med at forrette bøn i Bani Salamah-moskeen 5 km udenfor Medina. Da de hørte nyheden om den ændrede bederetning, skiftede de deres qiblah med det samme midt under bønnen.

Moskeen hedder derfor i dag Masjid al-Qiblahtain (De to bederetningers moske). Moskeen er en af de ældste i verden og har som den eneste moske to mihrab (bede-retning-nicher) i væggen. Den har også to minareter
Top Svar Citer
#29529 - 08/04/2020 12:57 Re: Lyser på vej [Re: somo]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Mer missionsævl, suk! ;)

mvh
Simon
Top Svar Citer
annonce
Side 33 af 34 < 1 2 ... 31 32 33 34 >

Seneste indlæg
VÆREN - IKKE-VÆREN
af Gerth
31/05/2020 05:38
OPLYSTHED ( ny version )
af Gerth
31/05/2020 02:59
Vi læser det Nye Testamente
af Thomas
30/05/2020 18:26
Kristendommen og Buddhismen.
af Thomas
28/05/2020 17:39
glad Eid
af Simon
27/05/2020 22:55
Nyheder fra DR
Dansker i Minneapolis: 'Jeg har boet i U..
31/05/2020 11:40
Rejseforsikringen kan svigte på sommere..
31/05/2020 11:23
Minister skal redegøre for tankfly på ..
31/05/2020 11:00
Københavns Vestegns Politi efterlyser v..
31/05/2020 10:08
Clint Eastwood fylder 90 - og er stadig ..
31/05/2020 10:02
Nyheder fra Religion.dk
Religionsanalysen: Troens rolle i nutide..
28/05/2020 09:21
Tema: På tværs af religionerne
28/05/2020 09:08
Har religiøsitet været en evolutionær..
27/05/2020 07:29
Naiha Khiljee: Velgørenhed skal være b..
20/05/2020 06:08
Halal smelter sammen med bæredygtighed
19/05/2020 06:22