annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 35 af 44 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29241 - 09/02/2020 18:50 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Vrøvl og usandt hvad du siger Arne,

Vi har været det igennem et utal af gange, og du bider ikke på, reagerer aldrig på hvad jeg skriver,

Hvorfor skulle jeg gøre det endnu engang, det gir ingen mening,,,

Var du interesseret læste du med appetit og nysgerrighed hvad jeg skriver, gav mig feedback om hvor langt du var med og hvor du havde vanskeligheder med at forstå hvad jeg skriver,

Men du reagerer aldrig,,, ALDRIG, blot skriver du det er svulstig og uforståelig og noget ukendt er forklaret med noget andet ukendt (noget du har lært af Simon at skrive) - men så går der ti år og pludselig har din evindelige søgen gjort at du kommer forbi Sikhernes spiritualitet, som ligner hvad jeg har præsenteret dig for du kalder svulstig og uforståelig, men nu er det go latin fordi du selv har støvet det op på wikipedia.

Sålænge hvad jeg skriver, mine tekster og redegørelse ikke bliver genstand for din intellektuelle appetit og nysgerrighed og velvillighed til at forstå, kan jeg ikke se hvorfor jeg endnu engang for Gud ved hvilken gang skal redegøre for ikke kun min forståelse det kristne trosliv og dets spiritualitet men også ikke mindst Paul Tillich og et hav af andre anerkendte teologer.

Hvis jeg en dag fornemmer du har appetit nysgerrighed og et vist intellektuel intelligens mæssigt overskud til at arbejde med hvad jeg skriver, mine tekster, så stiller sagen sig anderledes, men jeg kender dig og din taktik overfor mig, hvor du aldrig giver feedback på når jeg redegør for det kristne trosliv og dets spiritualitet, hvorfor skulle jeg dog tro dette har ændret sig?

Du gider ikke engang læse 1 Kor 2 og hvad der står om bøn midt i Rom 8.

Her beskriver Paulus relationen og den kreative skabende dynamik der findes mellem menneskets ånd og Guds Ånd. Og ja intet menneske kan være religiøs spirituel hvis det ikke magter at identificere sin egen ånd og Guds Ånd.

Start her hvis du har lyst til at forstå det kristne trosliv og dets spiritualitet.

Meddel tilbage at du ikke forstår et ord af hvad. Paulus skriver i 1 Kor 2 om menneskets ånd og Guds Ånd.

Det ville du gøre hvis du oprigtig var nysgerrig.

Er Paulus ord i 1 Kor 2 også flyvske fraser?

Er Paulus beskrivelse (midt i Rom 8) af Ånden (Guds Ånd) der beder i os, også flyvske fraser?
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29242 - 09/02/2020 20:51 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist.

Mit svar til dig er, at du - nu igen - helt klart tilkendegiver, at du ikke magter - med dine egne ord - at forklare din tro på en forståelig måde.
Det eneste, du kan finde ud af, ser ud til at være, at rakke ned på - stort set - alle andre - i høj grad også mig, der søger at afklare, hvor du står.

At du ikke kan/vil forklare din tro, dét respekterer jeg ikke!

M.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29243 - 09/02/2020 21:50 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Til Hanskrist:

Tilføjelse:

Det bør nok understreges, at jeg ikke betvivler din tro.

Det, der undrer mig, er, at du bruger så mange kræfter på at nedgøre andres opfattelser - i stedet for at bruge alle kræfter på at forklare dig - så det kan blive muligt at møde din tro.

Det hænger vel ikke sådan sammen, at du egentlig helst vil beholde din tro for dig selv - og fra den position foretrækker at kritisere næsten alle andre?

M.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29244 - 09/02/2020 21:52 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
HA HA

du er sgu en idiot

Jeg er i fuld gang, du har ikke haft en eneste intelligent reaktion på hvad jeg har skrevet

Hvad siger du til dette at kunne identificere menneskets ånd og Guds Ånd?

Her starter det hele, her starter alt det du ikke forstår og ikke har fat i.

Læs 1 Kor 2! Kan du se hvordan Jung har bygget hele sin psykologi på hvad Paulus der skriver.

Er du med?

Hvis ikke, fortæl hvor det kniber.


Citat:
det har Gud åbenbaret for os ved Ånden. Thi Ånden ransager alt, selv Guds dybder. For hvem ved, hvad der bor i mennesket, undtagen menneskets egen ånd? Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud. Vi har ikke fået verdens ånd, men Ånden fra Gud, for at vi skal vide, hvad Gud i sin nåde har givet os" 1 Kor 2



Rom 8:

Citat:
alle, som drives af Guds ånd, er Guds børn. I har jo ikke fået en ånd, som giver trællekår, så I atter skulle leve i frygt, men I har fået den ånd, som giver barnekår, og i den råber vi: Abba, fader! Ånden selv vidner sammen med vores ånd om, at vi er Guds børn.

Ånden kommer os til hjælp i vor skrøbelighed. For hvordan vi skal bede, og hvad vi skal bede om, ved vi ikke. Men Ånden selv går i forbøn for os med uudsigelige sukke, og han, der ransager hjerterne, ved, hvad Ånden vil, for den går i forbøn for de hellige efter Guds vilje.


_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29245 - 09/02/2020 22:19 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hanskrist, du skriver:
Citat:
Hvad siger du til dette at kunne identificere menneskets ånd og Guds Ånd?
Mit svar:
I min optik kan intet menneske identificere "Guds ånd"
Citat:
Således ved heller ingen anden end Guds ånd, hvad der bor i Gud.
siger Paulus jo tillige!

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
annonce
Side 35 af 44 < 1 2 ... 33 34 35 36 37 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
Nyheder fra Religion.dk