annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 380 gæster og 308 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 37 af 44 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 43 44 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29253 - 10/02/2020 12:42 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
nu mister du igen fokus og koncentrationen Arne og snakker udenomssnak, og ingen tror at hvis jeg havde magt som agt, så skulle du eller andre brændes, hvilket du også godt er klar over,,, men at drøfte og debattere, endda ophidset, vores forskellige syn og uenigheder er en rigtig go ting,,


Arne:

I min optik kan intet menneske identificere "Guds ånd"


Dette har jeg opponeret over i mere end 10 år at du har denne holdning.

Som dog kan spores som et meget konservativ dogmatisk kristent kætteri op igennem historien, hvor mennesket skulle afskæres fra det spirituelle, og dette at have spirituelle erfaringer, Gudserfaringer, uformidlede Gudserfaringer, fordi KIRKEN ville stille sig i vejen herfor, nøjagtig som du Arne forsøger at prædike denne forældede dogmatiske teologiske holdning i vor tid. Men du vil jo ej heller læse i Nye Testamente, som du ej heller vil vedkende dig kristendommen, blot lade dig inspirere der hvor Gud ikke kommer på tale. Din gudløshed er skræmmende, eller din ide om at Gud kender vi slet ikke, er så anti kristent som noget kan være.

det stemmer ikke overens med Paulus, han og ja Jesus, begge står de for stik den modsatte holdning som din citerede ovenfor Arne.

Paulus angriber endda din holdning, hvor han siger:

Vi nedbryder alt som trodsigt rejser sig mod kundskaben om Gud

Og igen læser du 1 Kor 2 citatet som vi har drøftet fremgår det tydeligt at vi ifølge Paulus selvfølgelig har kendskab til Guds Ånd og hvad Guds Ånd har til os.

Din ekstrem dogmatiske misforståede brug af negativ teologi, hvor du afskærer mennesket fra enhver form for gudserkendelse er simpelthen, sammen med bibelfundamentalismen, noget af det der skader kristendommen mest. Og ja det stemmer overhovedet ikke med Nye Testamente.

Kristendommen er netop at opbygget på at vi har førstehånds Gudserfaringer, lærer Gud at kende gennem at vi er blevet fundet, kendt, anerkendt, valgt, udvalgt, tiltalt og kaldt/kaldet og elsket af Gud i og med begivenheden KRISTUS ind i verden ved mennesket Jesus. Intet kan skille os ad fra Guds Kærlighed Kristus og vores barnekår her, hvor vi kender Gud som en kærlig far gennem bøn fx.

Nye Testamente drejer sig om hvordan Gud nu er kommet os nær, erfaringsnær. Kristendommen er opbygget eller opstået på menneskets uformidlede Gudserfaringer, intet kan spærre os vejen, hverken præster, religion eller englemagt eller noget som helst andet.

Og som kristne skal vi netop vidne for andre om hvordan Gud hjælper os, oftest bedst forstået gennem Gud Helligåndens virke i vores liv. Som Paulus siger, er det jo ikke en ukendt Gud vi "tilbeder". Vi kender Gud fordi vi i Kristus er blevet kendt, fundet og anerkendt af Gud, kaldet og valgt, udvalgt, til at høre Gud til, Gud vil vandre og bo hos os.

Stadig vil jeg anbefale dig at du fx læste 1 Kor 2 og 2 Kor 3 og Rom 8, hvor du vil opdage at Paulus konstant siger nærmest det stik modsatte af hvad du hævder Arne. Du er virkelig langt væk fra Nye Testamente og kristendommens spiritualitet.



mange kærlige hilsner HansKrist

PS:

alle de skældsord du har udgydt over mig igennem årene, må også gælde Paulus og Jesus og Nye Testamente, for vi siger principielt det samme,,,
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#29254 - 10/02/2020 15:09 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej Arne

Som sagt er jeg ikke længere sikker på at det er sandheden, men jeg kan ikke lade være med at holde en dør åben for åndelige intelligenser ler

Måske du kan finde tid til at læse denne samlende og afsluttende oversigt:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-o01.htm

Som jeg ser det er der kun problemet med beskrivelsen af universet?

Hvordan konkludere noget på nuværende tidspunkt?

Havde Johanne og Michael Agerskov kontakt med den oversanselige verden:

http://vandrermodlyset.dk/index_npo.htm

Lad mig henvise hertil:

http://vandrermodlyset.dk/m-npo03.htm

Hvad tænker du?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29255 - 10/02/2020 16:06 Re: Mening med mit liv? [Re: ABC]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Jan.

Du spørger, hvad jeg mener om Vandrer mod lyset!, og mit svar - efter at have læst dine links - er, at jeg opfatter dem som udtryk for en længsel i os mennesker efter spirituel viden.

Som jeg ser det, er der masser af forskellig spirituel tro - men absolut ingen viden!
Og her er jeg endt med ikke at spilde mine kræfter på nysgerrighed overfor verdens væren, som jeg oplever som et mirakel, der fylder mig med taknemmelighed, aktiv almen kærlighed og længsel efter hjertets renhed.

De mange spirituelle visioner, som vi mennesker har udviklet, opfatter jeg som en smuk længsel efter det guddommelige, men desværre også ofte som utilstedelig nysgerrighed - og - endnu værre - som midler til magt og berigelse.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29259 - 10/02/2020 18:07 Re: Mening med mit liv? [Re: Hanskrist]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hankrist, du skal have din religion i fred for mig - min er det bestemt ikke - og det bliver nu endnu tydeligere, når jeg læser, at du skriver:
Citat:
Vi kender Gud fordi vi i Kristus er blevet kendt, fundet og anerkendt af Gud, kaldet og valgt, udvalgt, til at høre Gud til, Gud vil vandre og bo hos os.

M.v.h. Arne smiler Harmoni og kærlighed til denne klode - og alt dens liv heart
Top Svar Citer
#29260 - 10/02/2020 19:04 Re: Mening med mit liv? [Re: Arne Thomsen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
jamen Arne, sådan har det været alle årene, hvilket jeg jo også har påpeget alle årene, vi to er så langt fra hinanden som man kan komme, som du også er så langt man kan komme fra det kristne trosliv og dets spiritualitet. Du har ikke det der ligner Ny Testamentlig kristen trosliv og spiritualitet med inde over hvad du skriver. Også derfor din ikonerfaring flagrer komisk ud i det blå uden nogen som helst forbindelse til Nye Testamente, det urkristne trosliv og dets spiritualitet.

men vi nåede dog så langt at det ikke bare er mig der bruger svulstige intetsigende floskler, og som det løber løbsk for, vi fandt at det samme gælder for Paulus og Jesus, da jeg aldrig kunne finde på at sige noget der ikke principielt er i overensstemmelse med deres spiritualitet, livlige gudsliv, liv med Gud.

Både Jesus og Paulus's meget intense intime livlige gudsliv, spiritualitet, må være blasfemi i dine øjne Arne. Også derfor du ignorere alt der har at gøre med deres spiritualitet.

Hvad et menneske finder i Nye Testamente og hvad du repræsenterer og har præsenteret os for i snart 20 år Arne, er så forskelligt som noget kan være (også derfor din ikon oplevelse er komisk og meningsløs i en kristen sammenhæng, fordi du ikke kontekster oplevelsen til begivenheden Kristus). Og i den sammenhæng det tjener dig til ære at du også har taget konsekvenserne og meldt dig ud af fx folkekirken. Her er da noget konsekvens.

Jeg begynder mere og mere forstå din aversion imod at læse i Nye Testamente, fordi du møder her et univers, en spiritualitet og et gudsliv, der er så forskelligt fra hvad du står for som tænkes kan. Så det må være en ubehagelig oplevelse rigtig at forstå Nye Testamente og det urkristne trosliv, spiritualitet og livlige intime gudsliv.

Miraklet verdens væren er overhovedet ikke nævnt med et eneste ord i Nye Testamente, er slet ikke et tema, issues.

Gad vide hvordan du opfatter Nye Testamente Arne????

Ihvertfald vil du ikke overhovedet ha noget at gøre med hvad der gemmer sig her.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 37 af 44 < 1 2 ... 35 36 37 38 39 ... 43 44 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Frankrig genoptager støtte til palæsti..
28/03/2024 15:25
Letlands udenrigsminister trækker sig e..
28/03/2024 14:45
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Nyheder fra Religion.dk