annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Vinter Nytårs Løbehilsner fra Nordjylland
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Mening med mit liv?

jamen Arne, sådan har det været alle årene, hvilket jeg jo også har påpeget alle årene, vi to er så langt fra hinanden som man kan komme, som du også er så langt man kan komme fra det kristne trosliv og dets spiritualitet. Du har ikke det der ligner Ny Testamentlig kristen trosliv og spiritualitet med inde over hvad du skriver. Også derfor din ikonerfaring flagrer komisk ud i det blå uden nogen som helst forbindelse til Nye Testamente, det urkristne trosliv og dets spiritualitet.

men vi nåede dog så langt at det ikke bare er mig der bruger svulstige intetsigende floskler, og som det løber løbsk for, vi fandt at det samme gælder for Paulus og Jesus, da jeg aldrig kunne finde på at sige noget der ikke principielt er i overensstemmelse med deres spiritualitet, livlige gudsliv, liv med Gud.

Både Jesus og Paulus's meget intense intime livlige gudsliv, spiritualitet, må være blasfemi i dine øjne Arne. Også derfor du ignorere alt der har at gøre med deres spiritualitet.

Hvad et menneske finder i Nye Testamente og hvad du repræsenterer og har præsenteret os for i snart 20 år Arne, er så forskelligt som noget kan være (også derfor din ikon oplevelse er komisk og meningsløs i en kristen sammenhæng, fordi du ikke kontekster oplevelsen til begivenheden Kristus). Og i den sammenhæng det tjener dig til ære at du også har taget konsekvenserne og meldt dig ud af fx folkekirken. Her er da noget konsekvens.

Jeg begynder mere og mere forstå din aversion imod at læse i Nye Testamente, fordi du møder her et univers, en spiritualitet og et gudsliv, der er så forskelligt fra hvad du står for som tænkes kan. Så det må være en ubehagelig oplevelse rigtig at forstå Nye Testamente og det urkristne trosliv, spiritualitet og livlige intime gudsliv.

Miraklet verdens væren er overhovedet ikke nævnt med et eneste ord i Nye Testamente, er slet ikke et tema, issues.

Gad vide hvordan du opfatter Nye Testamente Arne????

Ihvertfald vil du ikke overhovedet ha noget at gøre med hvad der gemmer sig her.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk