Lignelsen om den stakkels lærer.
ABC spurgte mig: " Mon du kan lære mig noget om livet. Er du her for at lære? " Jeg svarer:
En spirituel mand underviser på et kursus om meningen med livet. En af eleverne spørger: " Er du åndeligt oplyst? " Han svarer et nej. En anden elev spørger derefter: " Hvordan bliver man det? " Læreren svarer: " Det ved jeg ikke fordi ligesom jer andre, er jeg med ydmyghed også på en spirituel rejse. Jeg kan derfor ikke fortælle sandheden om dette, da jeg stadig søger efter mere fred, ro og visdom. " En tredje elev spørger så til ham: " Det virker som om, at du ikke har forstand på lektionerne. Stoler vi derfor for meget på dig?" Pludseligt slår deres lærer højlydt på bordet med en knytnæve, hvor han råber aggressivt: " I gør mig meget stresset. Ti stille. Hvad er der psykisk galt med jer? Lyt til min kloge viden. Hvorfor forstår i det ikke?" Læreren siger dikterende til dem: " Nu mediterer vi i bøn om en bedre energi her for vores humør." Alle eleverne adlyder ham ikke. Han siger trist undskyld med spørgsmålet: " Hjælp mig. Fortæl mig nu, hvad jeg skal gøre så, at i bliver gladere igen? " Ingen svarer. Istedet forlader hurtigt alle hans sindsforvirrede elever denne religiøse skole. Senere er læreren ensomt arbejdsløs og fattig, hvor han keder sig meget med et forøget behov for vejledende selvrealisering.