annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 313 gæster og 155 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 16 af 34 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 33 34 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#29110 - 20/01/2020 03:39 Re: Lyser på vej [Re: ABC]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Svar: læs historien.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#29116 - 20/01/2020 19:03 Re: Lyser på vej [Re: Simon]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5370
Sted: Vanløse
Hej Simon

Jeg har læst historien igen, og det er da en god historie...?

Det som jeg hæfter mig ved er det med at Islam skulle være sandheden...hvad skal jeg lægge i det? Hvis det har noget at gøre med, at der ikke er mange skabere af universet, så giver det da mening for mig, at der kun er en skaber.

Jeg ved ikke hvordan mennesket er blevet til, men ifølge videnskaben, er der sket en udvikling over mange millioner år.

Vandrer mod Lyset kommer med denne forklaring på menneskets tilblivelse:

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a04.htm

http://www.vandrermodlyset.dk/m-a05.htm

Islam kommer med en anden forklaring...Adam og Eva i paradisets have...men hvad så med det videnskaben siger om menneskets udvikling:

https://videnskab.dk/25-soforklaringer/menneskets-evolution

Jeg synes dette er interessant:

Citat:
Det er uomtvisteligt, at mennesket og de afrikanske menneskeaber – gorilla, den almindelige chimpanse og bonobo – er hinandens meget nære slægtninge:

Vi mennesker delte forfader med de afrikanske menneskeaber for blot 6-8 millioner år siden.

Desværre har vi kun meget sporadisk kendskab til den første periode af menneskets udvikling, idet fossiler på menneskelinjen ældre end fire millioner år er meget sjældne. Vi har som følge heraf praktisk taget ingen reel viden om den fælles stamfader til gorillaen, chimpansen og mennesket og kun en yderst begrænset viden om, hvordan de ældste menneskelignende væsener så ud.


Fordi Vandrer mod Lyset siger, at mennesket blev skabt for ca. 5 millioner år siden, og at mennesket parrede sig med flere forskellige dyrearter, hvorved de første abeformer fremkom:

http://www.vandrermodlyset.dk/ko05.htm

Jeg ved ikke om det er sandt, men det er da en interessant tanke, at mennesket skulle have frembragt de første abeformer?

Your friend forever

Jan
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#29120 - 21/01/2020 08:44 Re: Lyser på vej [Re: ABC]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Islamens position og evolutionsteorien




Nogle siger: var mennesket en abe, så udviklede han sig.

Er dette sandt?

Er der nogen beviser?



svare:



Denne påstand er falske, og beviset er, at Allah viste i den herlige Koran stadierne i oprettelsen af ​​Adam.

Og til sidst formede Allah mennesket til det billede og form, som han ønskede

Og videnskab beviste ægtheden af Koranen og stadierne i menneskelig skabelse

FAGLIGE FAKTA tilbageviser evolutionsteorien





Fossiler tilbageviser evolutionsteorien

Evolutionsteorien antager, at der mellem levende arter eksisterede et stort antal mellemformer engang, og at deres rester skal findes i fossiler. Men udgravningerne foretaget af evolutionister i håb om at bekræfte deres teori har været forgæves. Evolutionisten David Kitts, professor ved University of Oklahoma, indrømmer, at: "Evolution kræver mellemformer mellem arter, og paleontologi har ikke givet dem". (David B. Kitts, "Paleontology and Evolutionary Theory", Evolution, bind 28, september 1974, s. 467)

Indtil videre er omkring 100 millioner fossiler af 250.000 forskellige arter blevet fundet, og hver af dem giver bevis for skabelsen.





Påstandene om "menneskelig udvikling" er ugyldige

Det menneskelige slægtstræ har vist sig at være en total konstruktion af evolutionistenes fantasi. Evolutionister har foreslået, at mennesker gradvist har udviklet sig fra Australopithecus til Homo habilis, Homo erectus og endelig Homo sapiens. De gav indtryk af, at hver af disse hominidarter var forløberen for den der fulgte. De seneste fund fra paleoanthropologer viser imidlertid, at Australopithecus, Homo habilis og Homo erectus faktisk levede på samme tid, men på forskellige steder i verden. Dette annullerer fuldstændigt den evolutionære myte - at de var andens forløbere og efterkommere i det menneskelige slægtstræ.


Redigeret af somo (21/01/2020 08:47)
Top Svar Citer
#29121 - 21/01/2020 08:55 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Der er mange eksempler på denne form for mirakler fra Guds Sendebud, som er optaget i de autentiske traditionbøger.



Heling
ved profetens spyt

yazid ibn abi-ubaid rapporterer det
Jeg så spor af en skade i Salamas ben. Jeg sagde til ham: "O Abu muslim! Hvad er denne skade?" Han sagde, "Det var et slag for mig på Khaibars dag, og folk sagde: 'Salama Hans ben blev ramt Så jeg kom til profeten, Og spytterProfeten Muhammad, fred være med ham, spyttet på mit ben tre gange, og siden da har jeg ikke haft nogen smerter
indtil denne time. "

Bukhari, hadith nr. 3916



Helbrede Ali's Eye før Kaybar-slaget
Profeten Muhammed, fred være med ham, spyttet i Ali's øjne
Ali's øjne helbredes af sygdommen

Fordi Gud gav mirakel helbredelse til profeten Muhammed, ligesom profeten Jesus gjorde ved Guds befaling

Bukhari, Fada'l al-Sahaba, 9; Muslim, Fada'il al-Sahaba, 34

Michelle konverterede til islam som 12-årig: Jeg forstår dem ...https://www.dr.dk/ligetil/indland/michelle-konverterede-til-islam-som-12-aarig-jeg-forstaar-dem-der-ikke-staar-frem


Thousand Of Danish Convert to Islam

https://www.youtube.com/watch?v=wI88DaL6yE8&feature=emb_title
Top Svar Citer
#29122 - 21/01/2020 08:56 Re: Lyser på vej [Re: somo]
somo Offline
bor her
Registeret: 14/07/2012
Indlæg: 1442
Islamens position og evolutionsteorien




Nogle siger: var mennesket en abe, så udviklede han sig.

Er dette sandt?

Er der nogen beviser?



svare:



Denne påstand er falske, og beviset er, at Allah viste i den herlige Koran stadierne i oprettelsen af ​​Adam.

Og til sidst formede Allah mennesket til det billede og form, som han ønskede

Og videnskab beviste ægtheden af Koranen og stadierne i menneskelig skabelse

FAGLIGE FAKTA tilbageviser evolutionsteorien





Fossiler tilbageviser evolutionsteorien

Evolutionsteorien antager, at der mellem levende arter eksisterede et stort antal mellemformer engang, og at deres rester skal findes i fossiler. Men udgravningerne foretaget af evolutionister i håb om at bekræfte deres teori har været forgæves. Evolutionisten David Kitts, professor ved University of Oklahoma, indrømmer, at: "Evolution kræver mellemformer mellem arter, og paleontologi har ikke givet dem". (David B. Kitts, "Paleontology and Evolutionary Theory", Evolution, bind 28, september 1974, s. 467)

Indtil videre er omkring 100 millioner fossiler af 250.000 forskellige arter blevet fundet, og hver af dem giver bevis for skabelsen.





Påstandene om "menneskelig udvikling" er ugyldige

Det menneskelige slægtstræ har vist sig at være en total konstruktion af evolutionistenes fantasi. Evolutionister har foreslået, at mennesker gradvist har udviklet sig fra Australopithecus til Homo habilis, Homo erectus og endelig Homo sapiens. De gav indtryk af, at hver af disse hominidarter var forløberen for den der fulgte. De seneste fund fra paleoanthropologer viser imidlertid, at Australopithecus, Homo habilis og Homo erectus faktisk levede på samme tid, men på forskellige steder i verden. Dette annullerer fuldstændigt den evolutionære myte - at de var andens forløbere og efterkommere i det menneskelige slægtstræ.
Top Svar Citer
annonce
Side 16 af 34 < 1 2 ... 14 15 16 17 18 ... 33 34 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Rusland blokerer for FN-overvågning af ..
28/03/2024 21:33
Harvard Universitet fjerner bogbind lave..
28/03/2024 20:48
OL-drømmen var pakket langt væk, men n..
28/03/2024 20:33
Busulykke i Sydafrika tager livet af fle..
28/03/2024 20:16
Nyheder fra Religion.dk