annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Fra bjørnens familiealbum.
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 310 gæster og 306 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 45 af 190 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 189 190 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#26883 - 18/02/2019 18:05 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Er vi inde i et flow:

https://www.youtube.com/watch?v=aKJvbTEnp0I&list=RDaKJvbTEnp0I&start_radio=1

Lad os nu lave den café...

Gerth skal selvfølgelig være lederen...men kan han følge med blinker

Samson blev spist af en kvinde...åhh...de kvinder ler

Hvor er min partner?

Jeg kommer ikke udenom hende her:

https://www.youtube.com/watch?v=lWA2pjMjpBs

Hvorfor denne tiltrækning?

Kærlighed?

De bedste hilsner fra

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26884 - 18/02/2019 18:33 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
to sjæle samme tanke

jeg tænkte netop på dig, da jeg læste hvad du skrev i MYSTISK IDENTITET

Vidunderligt som du omtaler dig selv og grunder og forundres over dig selv, og nævnte det med din datter,,, ja det rørte mig altsammen,, ,,

og jeg tænkte netop på hvor herlige vidunderlige mennesker og hvor intelligente du og Gerth er,, og at I pynter her på trosfrihed,, I har sgu noget personlighed der sparker røv

trosfrihed er også blevet mere tolerant med årene, der er ikke så giftig en stemning og tone længere. Vi opgav borgerkrigen og overlevede, kom ud på den anden side og med jer to nye der begynder at ske noget igen her på stedet


gennem Åndens, vores kreative entusiasme og ekstase der er så fyldt med flow og magisk flow, opnår vi vores forløsning, selvforglemmelse, kommer vi ud over os selv, fri af os selv, og opdager andre og verden

mennesket er ifølge Paulus fyldt med den Åndens kreative skabende virketrang og virkelyst, hvorigennem vi finder sammen, der opstår væsentlige meningsfyldte fællesskaber

ja du har opdaget hvad jeg kredser om: at jeg mener den Åndens kreative ekstase og flow vi finder hos Paulus, virketrang og virkelyst, arbejdsglæde, grundlægger vores vesterlandske spiritualitet (kultur og civilisation) der er så fuldstændig forskelligt fra østens spiritualitet
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#26885 - 18/02/2019 20:35 Re: Så er der linet op... [Re: Hanskrist]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg ville meget gerne skrive en hel masse, men jeg sidder og drikker, og det eneste jeg lige kan komme på, som jeg vil af med er noget musik:

https://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08

Det hørte jeg (også) som ung...

Nu er jeg blevet ældre og har levet livet (på godt og ondt) - som en sagde til mig, så har vi nu noget at kigge tilbage på i bakspejlet.

Jeg er en grubler og er stolt af det.

På min gravsten (jeg skal dog brændes, så...) skal der stå...han grublede over tingene eller noget i den stil.

Jeg vil meget gerne have at Gerths mission lykkes.

For mig lyder det ikke tosset med en café.

Men han skal se at komme i omdrejninger - ikke glemme at lytte til os andre. Vi har trodsalt levet på denne jord længere end ham og har oplevet alle mulige ting (som han har været forskånet for...).

Jeg kan ikke sige det mange gange nok...har jeg kvajet mig? Hvad tror "du" selv?

Hvor ren er jeg?

Jeg arbejder på sagen...

For mig er det meget rørende det du skriver.

Du løfter mig op med dine ord...

Hvordan kan jeg gengælde din kærlighed/forståelse?

Jeg ved det ikke.

Kunne jeg bare vende tilbage og skrive det hele om...jeg er ikke Gud...er bare et menneske i tid og rum...måske lidt mere bevidst end igår?

Vi har et mål...en café...aldrig før set?

Jeg kan sælge sand i sahara ler

Hvad bad jeg om:

https://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE

Hvor lang tid tog det?

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26888 - 19/02/2019 10:45 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
ABC Offline
veteran
Registeret: 09/08/2015
Indlæg: 5368
Sted: Vanløse
Hej HansKrist

Jeg tror øllerne overmandede mig - hvorfor kører jeg ud af disse tangenter...

Mangler jeg jordforbindelse...

Gerth kommer som kaldet fra himlen...ja...han er ikke lige sådan at blive klog på...men hans budskab er der ikke noget galt med.

Meget underligt det hele...

Kærlig hilsen

ABC
_________________________
I Vandrer mod Lyset står der, at kun de tålmodige er brugbare, og det kan jeg godt følge...
Top Svar Citer
#26893 - 19/02/2019 16:00 Re: Så er der linet op... [Re: ABC]
Hanskrist Online   content
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Jeg tror øllerne overmandede mig - hvorfor kører jeg ud af disse tangenter...


Du skal ikke undskylde noget ABC

at du kører ud af disse tangenter, spiller på disse tangenter du gør, kan jeg/vi kun hilse velkommen, du tilfører trosfrihed med din person og dit udtryk på tangenterne, noget nyt og væsentligt, du er modig og du er tydeligvis intelligent

Du skal have tak for at du er så sej og insisterende på at præsentere os for Vandrer mod lyset, for langsomt, i små bidder, begynder jeg at bide mærke i noget såvidt denne bevægelse

Og selvfølgelig kan man udarbejde en forsoningslære ud fra hvad Paulus skriver (så jeg må give dig ret heri). Selv om det ville være imod Paulus natur og hvad han står for at udvikle en sådan lære, ja han ville kalde det tom menneskelig filosofi og spekulation. Men at eftertiden med udgangspunkt i hvad Paulus har skrevet føler sig fristet til ligefrem af udvikle en forkromet forsoningslære er bare hvad der er sket, og det sket selv om Paulus ville have modsagt og frabedt sig sådan noget intellektuel pjat. Men at man kan gøre det hvis man har hang til teologisk filosofisk spekulation, sylter kristendommen ind i græsk filosofisk teologisk, metafysisk, skolastisk spekulation, ja det er jo det der er sket, men det er ikke i overensstemmelse med den gode Paulus at gøre sådan.

Da Paulus dør, taber han til Kirken, eller Kirken udvikler sig rask væk fra det Paulus står for. En stor renæssance af Paulus kommer med Luther og reformationen, og igen med Albert Schweitzer og igen i vore dage med en række marxistisk orienterede filosoffer.

Og i Danmark er vi begavet med en betydningsfuld religionsfilosofisk tænker der som noget helt nyt præsenterer os for den paulinske spiritualitet på et neurobiologisk grundlag, og i kritisk dialog med new age mindfulness buddhismen. Er det dig selv du taler om Hans? Religionsfilosofisk set har Danmark nok aldrig haft så interessant en stemme nogensinde. Tænk hvis du ikke bliver opdaget mand! Ville det ikke være synd?

Se ABC, du Kærlighedens ABC, sådan har jeg også mine tangenter jeg kører ud af, spiller på konstant den samme melodi ville nogen nok sige. Men at vi har tangenter at spille på ABC det skal vi prise os lykkelige over og vi er forpligtiget til at forsætte med at spille ud af disse tangenter. Talent og evner forpligtiger os. Og ja vi har X-Factor tilligemed som Gerth også. Vi kopierer ikke, nej vi taler originalt ind i verden. Og det er sgu forfriskende, virkelig noget nyt også.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce
Side 45 af 190 < 1 2 ... 43 44 45 46 47 ... 189 190 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Kreml beder populært russisk socialt me..
28/03/2024 10:21
USA: Vi arbejder på et nyt møde med Is..
28/03/2024 09:56
Motorcykeltræf og vejarbejde kan give p..
28/03/2024 09:40
Nyheder fra Religion.dk